zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Pitomec »

Harakiri s dvěma telefony taky není nic moc, možná nejlepším řešením je pořízení Gigasetu A510 IP, který má 6 SIP účtů a ještě vstup z pevné (RJ11), navíc to má bezdrátové sluchátko.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od ViR »

seal píše:Tak je to typ PAP2T. Zaregistrovan uz jsem.Ip adresu jsem si z nej zjistil,ale nemuzu se na nej pres prohlizec pripojit(ze by to mel poskytovatel nejak zablokovane,aby se tam lidi v tom nerejpali?) pritom pingnout na nej jde. Problem je tedy v tom ,ze po pregramovani mi nepujde stavajici voip pres meho poskytovatele,takze bych si asi musel koupit jeste jeden...
1. Jde o "čistý" PAP2T nebo o PAP2T-R?
2. Co je to vlastně za poskytovatele, ten současný? Máte konfigurační údaje pro jeho SIP účet?
3. Má ten PAP2 zapnutý WWW server? Zkuste jej povolit přes "plechovou hubu" - zvednete sluchátko připojeného telefonu, vytočíte **** (začne to anglicky povídat něco jako "Sipura configuration menu" nebo tak něco..), dále zadejte 7932# a následně 1# a potvrdíte 1.
Kabek

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Kabek »

Jistě, je to "blbé" řešení - dva telefony.... Zpravidla, kdo si pořizuje VoIP, tak očekává snížení nákladů za telefonování, pak i "vstupní" investice se počítá... Je to otázka osobních preferencí a i zvyků... No, co takhle zcela opustit stávajícího poskytovatele a jít rovnou jen k Odoriku, tím spíš, když od 1. listopadu jde na cca 1 Kč za volání na mobily... Jestli jsem tomu dobře porozuměl, tak dotyčný stejně pro příchozí volání preferuje mobil... Potom Odorik se svými službami je dobrá volba (nastavení identifikace na číslo svého mobilu). Tady se těžko radí, pokud nevíme, co ten člověk preferuje, jaké má smlouvy s poskytovatelem, jaké je technické zázemí a v neposlední řadě i jeho "technické" znalosti. Možná by to chtělo někoho z okruhu jeho známých, kteří by mu tu bránu nakonfigurovali...

Tak mu přeji hodně štěstí při rozhodování! A, když nejde o život, tak jde vo......
Kabek

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Kabek »

seal píše:A mohl by mi prosim nekdo odpovedet na toto?
Problem je tedy v tom ,ze po pregramovani mi nepujde stavajici voip pres meho poskytovatele,takze bych si asi musel koupit jeste jeden a prohazovat je podle potreby?
A pokud bych si poridil ten Well tak tam bych to mohl obejit tim ,ze bych ten Linksys odpojil a naprogramoval to primo v tom Wellu? Nebo jaky v tomje rozdil pokud bych tam pripojil primo ten Voip pristroj oproti analog. telefonu?
Pro upřesnění:
Ta Vaše brána linksys má dvě zásuvky, do každé se může zapojit normální (analogový) telefon (menší "kostička", na internet je ta "větší") a každý může být zaregistrován u jiného operátora. Tak, jak to popisujete, není nutné kupovat další bránu! Pokud si koupíte VoIP telefon, např. ten Well, pak tu Vaši stávající bránu i s tím starým telefonem nebudete vůbec potřebovat, protože ten VoIP telefon zapojíte na internet místo té brány. Ten Vámi uvedený Well telefon zvládne jak stávajícího operátora (drahého), tak i Odorik. Jen si kladu otázku, proč neodejít od stávajícího drahého operátora k Odoriku. Stačilo by u té linksys brány přenastavit přihlašovací údaje k Odoriku... Pak by se nemuselo nic kupovat.
Nebo bránu prodat a místo ní koupit VoIP telefon.
Vojta
Příspěvky: 4
Registrován: pon 15. říj 2012 1:16:49

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Vojta »

Řešil jsem něco podobného. Mám VoIP od UPC, kam jsem si velmi levně převedl svoje staré telefonní číslo. Ceny volání na pevnou mají celkem přijatelné, ale nelíbilo se mi 4,91Kč za mobil. Původně jsem si chtěl tedy pořídit na toto VoIP telefon, ale pak jsem narazil na http://aukro.cz/voip-v300ata-adaptor-ro ... 08580.html - prodávající ani neví, co vlastně prodává, má to totiž jednu velmi zajímavou vlastnost: 2 analogové porty - jeden vstupní a jeden výstupní. Standardně funguje jako normální VoIP adaptér, ale když zjistí příchozí hovor na vstupním analogovém portu přepne ho na výstupní. Takže jsem ho zapojil mezi UPC modem a analogový Gigaset a přijímám hovory z obou linek pomocí jednoho telefonu. Standardně volám přes VoIP, když vytočím před číslem #, adaptér přepne porty a hovor proběhne přes UPC.
seal
Příspěvky: 14
Registrován: stř 10. říj 2012 20:10:59

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od seal »

Dekuji vam pratele za rady. nakonec jsem to provedl tak ,ze jsem vyresetoval lynksis tim se mi zmenila ip adresa a konecne bylo mozne se nej z webu pripojit a pak uz jsem postupoval dle navodu a uz mi ty dva analogove telefony slapou pres odorik. Skoda ,ze neslo nejak zazalohovat predchozi nastaveni cisla na pevnou linku ,ktrera je ted logicky nefukcni a nejde na ni volat. :(
Jeste dotaz. Kdyz mam tyto dva analogove tele. pripojeny na jednu linku pres rozbocovac tak ze jsou zapojeny paralelne a lze tedy volat jen z jednoho pristroje. Pokud bych nastavil i druhou linku stejne jako prvni (stejne cislo) ,pokud to tedy jde, tak by slo volat z kazdeho nezavisle a nebo musi byt na druhe lince jine (dalsi nove zaregistrovane) cislo od Odoriku? Vim ,ze si tam muzu nastavit jineho Voip operatora.Diky
Kabek

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Kabek »

U Odoriku lze zaregistrovat pod jedním číslem více HW (bran, portů - telefonů). Z obou telefonů lze současně nezávisle na sobě telefonovat (odchozí hovor). Při příchozím volání zvoní OBA telefony, kdo to vezme, ten hovoří a druhý telefon je k použití. Lze volat i mezi sebou!
Ještě k tomu původnímu číslu. Nejde nastavit u toho původního operátora přesměrování příchozích volání? Pozor, každé přesměrované volání je jako by se volalo na to nové číslo - za peníze. Nebo formou záznamníku hlásit volajícím změnu čísla, stejně se to bude muset asi rozhlásit...
Kabek

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od Kabek »

Ještě jedna poznámka.

Každý operátor má občas nějaký výpadek, za který ani nemůže... Doporučoval bych na druhý port jiného operátora - nedovolám-li se přes jednoho, zpravidla se dovolám přes druhého, pokud není problém na straně mého připojení na internet apod.
Nechci nikomu dělat žádnou reklamu, ale v poslední době, co došlo u f. IBA k personálním změnám..., je celkem provozně dobrý IPVOX, a ceny jsou do konce října trochu nižší jak Odorik, od listopadu bude mít na vrch zase Odorik. Stále je to ve velice zajímavé relaci (1,00 - 1,15 Kč/min. na mobil, oba tarifikace po vteřinách, za číslo jednorázový polatek, pak už nic...).
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od ViR »

Kabek píše: .......v poslední době, co došlo u f. IBA k personálním změnám..., je celkem provozně dobrý IPVOX.....
No, tady bych byl asi "přiměřeně opatrný". Jednak, u této společnosti je VoIP jen velmi doplňková činnost, což může nést různé problémy (prostě je to nepálí) a "druhak", zrovna teď se tři dny (pátek, sobota a neděle) na http://www.telefonujeme.cz/viewtopic.ph ... highlight= řešila nefunkčnost hovorů do zahraničí, přičemž za nejzávažnějsí považuji to, že zákazníkovi celou dobu patrně neodpověděl nikdo z podpory. Jinak cenově je to zajímavá služba. A "zásada dvou operátorů" je podle mne správná - sám ji propaguji někdy od r. 2004 (předtím to nešlo, neb tu byl jen Fayn) ;) .
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: zprovozneni voip doma pres analog.telefon

Příspěvek od luky »

Kabek píše: je celkem provozně dobrý IPVOX,
jen čistě filozofická úvaha: je bezpečné používat telefonní služby poskytované informační a bezpečnostní
agenturou? Stačí mi si vzpomenout na jistou ABL politika V.B. a vyloudí se mi úsměv na tváři.
Odpovědět