Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
radoch
Příspěvky: 33
Registrován: úte 02. říj 2012 15:35:33

Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Příspěvek od radoch »

Přeji všem na foru pěkný nový rok a hned se obracim na p. Soukupa s dotazem - na bráně Well ATA172 i zároveň na webu mám nastavený pouze kodek PCMA (G.711a). Dnes jsem měl příchozí hovor z pevné sítě O2, u kterého byl však použit kodek G729a, který nemám povolen ani na bráně, ani na webovém nastavení služeb. Po celou dobu cca 6-ti minut měl sice hovor dobrou kvalitu, v závěru však byl asi 20s výpadek, který se projevoval sekaným hovorem, kdy jsem protistranu vůbec neslyšel. Jednalo se o hovor ID 55462643. Díky předem za vysvětlení, proč nebyl použit kodek PCMA, kde bývá kvalita standardně dobrá.

P.S. Udělal jsem si zpětně podrobný výpis a zjistil jsem, že kodek G729a se začal uplatňovat i u dalších příchozích hovorů už od 21.12.2012, dříve se používal až na vyjímky pouze kodek PCMA. Zřejmě tedy došlo ke změně konfigurace v síti Odorik....
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 510
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Příspěvek od kovik »

Dobry den,
kolem 21.12.2012 jsme provedli zmenu a kodeky zacala prepisovat jina proxy (opraveno).

Dekuji
radoch
Příspěvky: 33
Registrován: úte 02. říj 2012 15:35:33

Re: Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Příspěvek od radoch »

Výborně, děkuji, problém je už opravdu odstraněn.

Všechny dnešní příchozí hovory už byly vedeny přes kodek PCMA přesně tak, jak mám nastaveno.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Příspěvek od luky »

kovik píše:Dobry den,
kolem 21.12.2012 jsme provedli zmenu a kodeky zacala prepisovat jina proxy (opraveno).

Dekuji
bylo by možné pro uživatele Odorika v některé části "samoobsluhy" zobrazovat informace o proběhlých technických úpravách (aspoň orientační), tak aby uživatelé věděli, co podstatné se právě změnilo? Případně nějaká upozornění, co si zkontrolovat nebo jaká chyba se může po změně vyskytnout?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jiný kodek u příchozího hovoru než nastavený

Příspěvek od xsouku04 »

luky píše:
kovik píše:Dobry den,
kolem 21.12.2012 jsme provedli zmenu a kodeky zacala prepisovat jina proxy (opraveno).

Dekuji
bylo by možné pro uživatele Odorika v některé části "samoobsluhy" zobrazovat informace o proběhlých technických úpravách (aspoň orientační), tak aby uživatelé věděli, co podstatné se právě změnilo? Případně nějaká upozornění, co si zkontrolovat nebo jaká chyba se může po změně vyskytnout?
Obávám se že by z technických popisů toho co děláme běžný uživatel žádný užitek neměl. Naprostá většina změn jsou interního charakteru a na venek se neprojevují. Pokud něco přestane fungovat jak by mělo, je to většinou způsobeno jako vedlejší nežádoucí produkt nějaké jiné změny, takže v popisu by to stejně chybělo. A díky nejednoznačným normám a zabagovaným koncovým zařízením je to někdy překvapující i pro nás. A nezbývá než to prostě zkusit, jinak by se naše evoluce v lepší systém zastavila.
Novinky se snažím psát na fóru.
Dobrá zpráva ale je, že naše zásahy jsou menší, než třeba před rokem, takže podobných věcí pomalu ubývá.
Odpovědět