Přenos na PCO

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Přenos na PCO

Příspěvek od Hooonza »

GeBu píše:A jak to Odorik zjistí, že vypadl proud?
Spíš, když vypadne registrace. Jenže ta má u odoriku nějakou platnost, čili odorik by se nemusel ozvat hned. Ale stejně nic takového asi nenabízí.
GSM alarm má v tomhle ohledu oproti pevnému telefonu výhodu, jen tak proud nevypadne (když má vlastní baterii, evolve sonix to teď tak má, při výpadku proudu pošle SMS).
Uživatelský avatar
megacruiser
Administrátor
Příspěvky: 246
Registrován: stř 13. říj 2010 15:09:09
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přenos na PCO

Příspěvek od megacruiser »

sonix píše:Mám zabezpečovací zařízení napojené na VOIP bránu (poplach směruji na svůj mobilní telefon) a tak mě napadlo, kdyby byl vypnut přívod el. energie, jestli se dá nějak nastavit, aby v případě přerušení spojení VOIP zařízení se sítí ODORIK byl odeslán email (příp. SMS) s informací o odhlášení?
Zdravím Vás, každé zařízení se registruje (obnovuje registraci) v nastavených intervalech (mohou být i velmi krátké), takže teoreticky by asi bylo možné detekovat neobnovení registrace v tomto očekávaném intervalu. Kolega teď dokončuje něco podobného - když někdo zavolá na číslo, u kterého se odhlásila brána (IP telefon), typicky z důvodu výpadku elektřiny nebo internetu, uživatel si bude moct nastavit email na kterém bude upozorněn, že zařízení je odhlášeno a zároveň se bude moct hovor automaticky přesměrovat na jiné, zde nastavené emergency číslo, typicky na mobil.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Přenos na PCO

Příspěvek od Kabek »

...odhlásila brána.... Myslíte tím to, že se neobnovila registrace v očekávané době. Při výpadku elektřiny nebo internetu se brána (IP telefon) nemá jak odhlásit - není proud - není spojení....

Rozumím tomu, že při příchozím volání, není-li koncové zařízení z nějakých důvodů aktivní, nedojde k potřebné komunikaci a systém u Vás to okamžitě zjistí - volající dostane patřičnou hlášku a systém například pošle někam nějaké avízo (SMS, email...). Nojo, ale z pohledu zabezpečovačky (PCO) není možné stále v nějakých intervalech "volat" na to číslo a zkoušet jeho stav. Jednak to není obvyklá funkce PCO a pak by toto číslo muselo být jen a jen pro ústřednu zabezpečovačky, aby příchozí volání (zvonění) nikoho neotravovalo (v noci i nebudilo). Je to poněkud krkolomné.....
To bych už asi domluvil s provozovatelem PCO datové spojení jako takové, kde PCO a objekt komunikují v reálném čase (třeba i po internetu). Je to jen o penězích a provozních nákladech, v neposlední řadě o HW vybavení provozovatele PCO.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Přenos na PCO

Příspěvek od xsouku04 »

Kabek píše:...odhlásila brána.... Myslíte tím to, že se neobnovila registrace v očekávané době. Při výpadku elektřiny nebo internetu se brána (IP telefon) nemá jak odhlásit - není proud - není spojení....
Jasně výpadek se u nás dá poznat tak, že zařízení si registraci neobnoví a nebo též tak, že přestane odpovídat na keep alive pakety.
Registraci si můžete nastavit na krátký interval, takže řešitelné to je a může to být spolehlivá detekce. Jen by bylo třeba to naší straně dodělat, ale technický problém to není. Poté bude použití pro bezpečnost bezproblémové.
Kabek píše: Rozumím tomu, že při příchozím volání, není-li koncové zařízení z nějakých důvodů aktivní, nedojde k potřebné komunikaci a systém u Vás to okamžitě zjistí - volající dostane patřičnou hlášku a systém například pošle někam nějaké avízo (SMS, email...). Nojo, ale z pohledu zabezpečovačky (PCO) není možné stále v nějakých intervalech "volat" na to číslo a zkoušet jeho stav. Jednak to není obvyklá funkce PCO a pak by toto číslo muselo být jen a jen pro ústřednu zabezpečovačky, aby příchozí volání (zvonění) nikoho neotravovalo (v noci i nebudilo). Je to poněkud krkolomné.....
To bych už asi domluvil s provozovatelem PCO datové spojení jako takové, kde PCO a objekt komunikují v reálném čase (třeba i po internetu). Je to jen o penězích a provozních nákladech, v neposlední řadě o HW vybavení provozovatele PCO.
Pokud hovor nepůjde spojit na nějakou linku to buď proto,že na lince není nic zaregistrováno (to víme ihned), nebo zařízení na příchozí hovory prostě neodpoví (čeká se několik vteřin), poté bude číslo směrováno na náhradní číslo. To může být hlasová schránka, jiné číslo v síti, nebo mobil. A bude zaslán email, o tomto selhání. Tohle už máme hotové, jen to testujeme.
Odpovědět