Stránka 11 z 11
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: pon 10. úno 2014 22:19:43
od jiri.filip
xsouku04 píše:
Vliv může mít také nastavení jitter bufferu. To jak slyší volající přes VoIP indikuje kvalitu internetu směrem k němu (download), nastavit větší jitter může pomoci. Oproti tomu to jak vás slyší protistrana záleží na kvalitě uploadu a nastavení jitter bufferu toho, kdo hovor převádí z VoIP na SS7.
Zatím se vždy ukázalo, že koktáním je vždy kvalita internetu, popřípadě OS Android, Windows, ovladač zvukové karty, echo cancelace a podobně, telefon přepínající se do úsporného (wifi) režimu a pod. Někdy to může způsobovat switch, router nebo modem po cestě.
Potíže s kvalitou hovoru řešíme každý týden. Můžeme naměřit jaké pakety a jak poškozené/zpožděné došly k nám. Co ale přišlo k zákazníkovi může měřit jen on sám. Naprostá většina zákazníků se problémy s kvalitou hovorů nikdy nesetkala.
Je potřeba mít na paměti, že jak Wifi tak 3G není pro VoIP vždy úplně ideální.
Jaká hodnota jitter bufferu by tedy měla být nastavena na mobilním telefonu pro download?
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: pon 10. úno 2014 22:25:44
od jiri.filip
xsouku04 píše:
Aby byl hovor jakž takž srozumitelný, museli bychom mít u nás natvrdo jitter buffer 500 ms. A to se nedělá.
A proč se to nedělá

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: pon 10. úno 2014 22:31:13
od ViR
jiri.filip píše:xsouku04 píše:A proč se to nedělá

Protože pak by bylo u všech hovorů zpoždění kolem 600 ms, a to už je zpoždění velmi značné.
(Navíc je to zpoždění, které ve veřejné telefonní síti již není podle technických norem vůbec přípustné...)
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: úte 11. úno 2014 12:32:22
od Tydýt
ViR píše:Protože pak by bylo u všech hovorů zpoždění kolem 600 ms, a to už je zpoždění velmi značné. (Navíc je to zpoždění, které ve veřejné telefonní síti již není podle technických norem vůbec přípustné...)
Ano, pokud si dobře spomínám, tak má být max 50 ms na národní hovor (v rámci jednoho státu) a 100 ms mezi jednotlivými státy. To znamená, že v případě mezinárodního hovoru je to 200 ms (50 + 100 + 50). To se ale týká klasické telefonie. Jak se předpisy změnili v rámci mobilů již nevím.
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 19:04:24
od xsouku04
JPT píše: V menu jsem přidal navíc pár tlačítek a podstránka "O firmě" by se musela kompletně napsat.
Tak jsme položku "O firmě" tedy spíše "Informace o provozovateli" přidali do podmenu kontakt.
http://www.odorik.cz/kontakt.html Je tam něco, co působí špatně, nebo je řečeno příliš složitě?
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 19:34:44
od Pitomec
Tou položkou "o firmě" asi dotyčný myslel nějaké povídání o Odoriku (historie, současnost), než zkrácený výpis z OR...
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 20:21:07
od JPT
Pitomec : Tak já tam vidím víc než jen výpis z obchodního rejstříku.
xsouku04: Jo asi nějak tak jsem si to představoval. Ty grafy jsou dobré. Sice já osobně bych to "o firmě" zařadil do hlavního menu, ale tak to už záleží na Vás. Já nejsem z oboru marketingu, tak nevím jestli to je lepší, ale tak snad to tam lidi najdou.
Jinak většina obsahu záložek (kromě poboček) začíná nějakým nadpisem většího písma, tak bych dal možná i nějaký nadpis i v tom "o provozovateli" , aby to působilo jednotně. A možná bych tam dal rovnou už 3 nadpisy, když to má vpodstatě 3 sekce. Nevím jak to přesně nazvat, ale 1. O volání / 2. O technickém zázemí (začíná "K zajištění...") / 3. Ostatní "chvalozpěvy"

(Začíná "Obraty firmy...")
EDIT: Jo a ještě tam možná chybí, že Odorik provozuje nebo kdy začal provozovat VoIP (pevné linky přwes internet). Ty virtuální volací karty to si taky myslím, že si moc nikdo, kdo to nezná neumí představit co to je. To píšu jen protože mi tu někdo psal, když jsem to chtěl pojmenovat VoIP, že to lidi děsí a neví co to je.
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 20:30:03
od Pitomec
Já tam kromě IČ a DIČ a sídla společnosti (dle OR) už vidím jenom kontakty na jednotlivé zaměstnance. A to je přesně to, co by se mělo objevovat v nabídce "Kontakty". Nabídka "O firmě" pak obvykle sděluje právě tu historii a současnost firmy (čímž ovšem netvrdím, že by to měl Odorik uvádět - je to jenom poznatek z jiných webů).
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 20:36:46
od JPT
Je to pod záložkou zákaznický servis. Je tam záložka "Informace o provozovateli". Tak to já nevím jaké jsou zkušenosti s tím že se to uvádí. Možná pro závistivce bych neuváděl obraty, ale jinak, když jsem se díval na web nějakého (pro mě) neznámého operátora, tak, když tamměl že je v provozu od roku (nevím přesně) 2001 a že má (už nevím kolik) hodně zákazníků, tak to na mě působilo rozhodně pozitivně.
Tak to by mě teda zajímalo co je to za poznatek z jiných vebů, že by se to nemělo uvádět ?
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: stř 19. úno 2014 21:19:07
od Pitomec
Hospodářské výsledky se dají najít ve veřejně dostupném výpisu z Obchodního rejstříku, takže to žádná tajná informace není.
Jinak mně je úplně jedno, co si kde firmy uvádí. Osobně - pokud chci získat nějaké informace - tak rozhodně nečerpám z oficiálního webu samotné firmy.