Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Odpovědět
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od JPT »

ViR píše:Prostě, pro maximalizaci komerčního úspěchu by to chtělo jednoduchý web pro lamy a za něj schovat web pro geeky :-).
:-) to bylo asi výstižné. škoda, že tu není smajlík "palec nahoru"

Třeba by někde mohlo být nějaké tlačítko jako v programech "Jednoduché/Pokročilé" a nově příchozím by se ukazovala ta jednoduchá verze. :-)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od Pitomec »

5icz píše:Souhlasim s uvodnim prispevkem. Jsem IT profesional z telekomunikaci a stranky odoriku jsou pro bezne lidi nepochopitelne. Vetsina lidi nema tuseni, ze existuje neco jako voip a volani z internetu a pokud si chteji neco zjistit o "novem operatorovi odorik", tak je hlavni stranka odorik.cz dokonale odradi. Prirovnani k linuxu pred 20ti lety je presne. Napriklad polozku "ČR mobil (přes internet)" bych z uvodniho ceniku vyhodil - to je specialita, ktere malokdo rozumi a jen mate bezne lidi.

Pokud kliknu na "ceny volani" ocekavam ze uvidim kolik stoji minuta volani v siti/jinam a kolik stoji SMS. Misto toho je tam kolik stoji minuta do Čadu :-) a jin naprosto neprehledne polozky.
Skoro bych to tipnul, že seš autor úvodního příspěvku, ale s novým nickname (i když to samozřejmě nevadí :D ). Každopádně jenom taková poznámka - kdo nemá ani šajnu o VoIP, o volání z internetu a obecně o těchto věcech, tak obvykle ani nemá ten internet (a o Odoriku stejně nic neví) a tudíž jsou mu nějaké webové stránky úplně u prdele 8-)
MaxVS
Příspěvky: 13
Registrován: sob 01. úno 2014 20:41:59

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od MaxVS »

Pitomec píše:
5icz píše:Souhlasim s uvodnim prispevkem. Jsem IT profesional z telekomunikaci a stranky odoriku jsou pro bezne lidi nepochopitelne. Vetsina lidi nema tuseni, ze existuje neco jako voip a volani z internetu a pokud si chteji neco zjistit o "novem operatorovi odorik", tak je hlavni stranka odorik.cz dokonale odradi. Prirovnani k linuxu pred 20ti lety je presne. Napriklad polozku "ČR mobil (přes internet)" bych z uvodniho ceniku vyhodil - to je specialita, ktere malokdo rozumi a jen mate bezne lidi.

Pokud kliknu na "ceny volani" ocekavam ze uvidim kolik stoji minuta volani v siti/jinam a kolik stoji SMS. Misto toho je tam kolik stoji minuta do Čadu :-) a jin naprosto neprehledne polozky.
Skoro bych to tipnul, že seš autor úvodního příspěvku, ale s novým nickname (i když to samozřejmě nevadí :D ). Každopádně jenom taková poznámka - kdo nemá ani šajnu o VoIP, o volání z internetu a obecně o těchto věcech, tak obvykle ani nemá ten internet (a o Odoriku stejně nic neví) a tudíž jsou mu nějaké webové stránky úplně u prdele 8-)
Tak to jsem určitě nepsal já, nemám nejmenší chuť absolvovat znovu anabázi s registrací. Když už jsme u toho, ještě jedna věc mě vadí a je pro mě nepochopitelná. Proč musí každý můj příspěvek schvalovat Admin ? Vytváří to několikahodinovou prodlevu a neumožňuje to reagovat dostatečně pružně. Např. můj včerejší příspěvek se tu ani po 24 hodinách ještě neobjevil ! Proč nový uživatel, po 1-2 příspěvcích, ze kterých jde pochopit, že není žádný idiot a vyjadřuje se slušně, nedostane povoleno psát příspěvky bez schvalování ???
Tento příspěvek odesílám 6.2.v 21:50, tak jsem zvědavý, kdy se objeví
JPT
Příspěvky: 333
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od JPT »

Objevil jsem nového virtuála. Má super stránky :lol: To snad musel dělat nějaký žák prvního stupně základky. :lol: Takové stránky hned zavírám. Kdyby měl takové stránky Odorik, když jsem na ně poprvní vstoupil, tak bych asi jeho zákazníkem nebyl. To by mě možná odradilo i přes to jaké pozitivní příspěvky jsem četl na různých fórech. Takže na stránkách záleží. (teda pokud mají získávat víc dalších zákazníků)
Přílohy
mujoperator.png
mujoperator.png (71.63 KiB) Zobrazeno 4912 x
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od Largon »

MaxVS píše:Tak to jsem určitě nepsal já, nemám nejmenší chuť absolvovat znovu anabázi s registrací. Když už jsme u toho, ještě jedna věc mě vadí a je pro mě nepochopitelná. Proč musí každý můj příspěvek schvalovat Admin ? Vytváří to několikahodinovou prodlevu a neumožňuje to reagovat dostatečně pružně. Např. můj včerejší příspěvek se tu ani po 24 hodinách ještě neobjevil ! Proč nový uživatel, po 1-2 příspěvcích, ze kterých jde pochopit, že není žádný idiot a vyjadřuje se slušně, nedostane povoleno psát příspěvky bez schvalování ???
Tento příspěvek odesílám 6.2.v 21:50, tak jsem zvědavý, kdy se objeví
Moderátoři neschvalují všechny příspěvky, jen první tři od nově registrovaných uživatelů, pak už je přispívání bez omezení.

Váš středeční příspěvek jsem schvaloval já po obědové pauze, která mi ale trvá většinou 40 minut, ne 24 hodin. :-)
5icz
Příspěvky: 75
Registrován: stř 08. led 2014 20:03:16

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od 5icz »

Pro pitomce a podobne:

Fandim odorikovi, protoze si myslim, ze je to firma, ktera hraje fer. Pokud reknu, ze jejich stranky jsou jak pro linux geeky, chci tim vlastne jen rict, "Hele mam vas rad, ale pokud to myslite s byznysem vazne, nemuzete mit jen poladeny technicky veci, ale i vedet, jak minimalne neodrazovat nove zakazniky."

Podivejte se na stranky vodafone.cz, apple.com nebo co ja vim fayn.cz nebo mobil.cz. Tak to ma vypadat.

Pokud chce byt odorik jen pro geeky, ok.
jiri.filip
Příspěvky: 118
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od jiri.filip »

Nedá mi, abych se nepřipojil do živé diskuse v tomto tématu.;)

Nevím, je-li MaxVS zaměstnancem některého konkurenta Odoriku.
Ani já se po přečtení jeho příspěvku nemohu ztotožnit s tím, jak vidí svou odbornost v oblasti IT a mobilního volání („jsem IT (polo)profesionál a v GSM komunikacích je můj přehled minimálně průměrný“). :o

I když by mi hlavně jeho úvodní příspěvek mohl vůči Odoriku připadat až nemilosrdný, musím objektivně přiznat, že MaxVS má v lecčem pravdu.
To, co napsal, jsou dojmy z prvotního setkání s webovou stránkou Odoriku z pohledu uživatele mobilního volání se znalostí v intervalu „lama“ až „běžný uživatel“.

Když jsem se kdysi náhodou dostal na stránky Odoriku, měl jsem sice nadprůměrné uživatelské znalosti IT a volání přes GSM, ale o VoIP jsem věděl pouze to, že něco takového existuje.:-) Pojmy jako SIP pro mě v té době byly španělskou vesnicí.
Kdybych nebyl „šťoura“, nezajímala mě technika a nechtěl jsem pokud možno definitivně vyřešit otázku jak levněji volat a nepodporovat naši „milou velkou trojku“, asi by mě stránka Odoriku nepřesvědčila, abych se jím dál zabýval.

Nejpodstatnější výhody na ní totiž sice byly uvedeny (a to té v té době nabízel „pouze“ VoIP volání) (1.krok), dalo se prokliknout na detaily jednotlivých věcí v Odorik Wiki (např. „Volání z chytrého mobilu“ v sekci „Levné volání z Internetu“) (3.krok), ale chyběl mi tam 2. krok.

A sice odkaz „Jak začít u Odoriku volat přes VoIP“, ve kterém by bylo v jednotlivých bodech v posloupnosti popsáno, co je nutno koupit, nastavit apod., aby člověk mohl začít využívat služby Odoriku v oblasti VoIP volání.
V jednotlivých bodech by pak byly odkazy na podrobnosti k daném kroku (např. u „Koupě čísla“ by bylo vysvětleno, co je geografické/nomadické číslo, k čemu se používají; u „Jak dobít volací kredit“ by byly podrobně popsány všechny platební metody, které lze u Odoriku využít).

Tento 2.krok na stránce nyní chybí a než si potenciální zákazník Odoriku sám nastuduje informace z 3.kroku a utřídí si je, aby získal celkový obrázek o postupu, může ho to otrávit natolik, že přestane uvažovat o založení účtu u Odoriku a jde „o operátora dále“.
Vzhledem ke kvalitě služeb Odoriku a přístupu jeho pracovníků k zákazníkům ve většině případů je to určitě škoda. Domnívám se, že takto ztrácet minimálně část zákazníků je naprosto zbytečné.

V situaci, kdy Odorik drží ceny na stávající úrovni, investuje vydělané peníze přednostně do nových technologií, aby zajistil spolehlivost provozu, jak usuzuji, a nemá již dost prostředků na reklamu, aby o sobě zvýšil povědomí u koncových zákazníků, existují v podstatě 3 hlavní kanály, kterými mu mohou přicházet noví zákazníci:
1) zákazníci, kteří si Odorik najdou sami, jsou aspoň trochu technicky založení a nevadí jim „prokousávat se“ příliš detailními informacemi, aby si udělali obraz o celku
2) zákazníci na doporučení stávajících zákazníků Odoriku, kterým stávající zákazníci pomohou se zprovozněním služeb u Odoriku (tak jsem přivedl k Odoriku svou přítelkyni a téměř 70-ti letou matku, které by se jinak klientkami Odoriku určitě nestaly, protože samy by tu úvodní anabázi určitě neabsolvovaly)
3) zákazníci na doporučení stávajících zákazníků Odoriku, kteří budou schopni a ochotni si služby u Odoriku zprovoznit sami

Myslím, že „návody“ ve 2.kroku by uvítali nejen zákazníci ze skupiny 3). I já mám kvůli jiným povinnostem čím dále méně času a chuti trávit volný čas tím, že budu pracně studovat, jak zprovoznit nějaký jinak perfektní výrobek nebo službu.

Návrhy od uživatelů srsen + JPT jsou dobrým výchozím bodem pro případnou diskusi, jak přepracovat stávající stránky.

Níže pár postřehů k případné změně stránek:
I. Na úvodní stránce by kromě popisu obecných výhod služeb od Odoriku v záhlaví stačila 2 tlačítka („Volání přes Internet (VoIP)“ a „Volání přes GSM“ (mobilní síť)“). Všechno ostatní by bylo uvedeno v jednotlivých větvích pod těmito tlačítky.
II. Odkaz na Odorik Wiki by měl být umístěn někde v záhlaví stránky s popisem, že na této stránce najdete podrobnosti k tématům, týkajícím se VoIP a GSM volání přes Odorik. Současné umístění nicneříkajícího odkazu pidipísmem v zápatí stránky jako je tomu teď je naprosto tragické.
III. Na několika místech chybí vzájemné „prolinkování“ stránek. Z domovské stránky Odoriku se sice dostanu do Odorik Wiki (tedy pokud ten pidiodkaz v zápatí stránky vůbec najdu), ale zpátky to bohužel nejde. :x Podobně je to s Fórem. Z homepage Odoriku do Fóra bez problémů, zpátky to nejde. Proboha proč ne??? :evil:
IV. Pokud by více méně měla být zachována současná podoba stránek, ukončil bych ji linkou pod sekcí „Fórum“ a ceníkem „Levné volání do zahraničí“. Všechny sekce pod ní úvodní stránku jen znepřehledňují a odrazují případné nové zákazníky.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od xtonda »

5icz píše:Podivejte se na stranky vodafone.cz, apple.com nebo co ja vim fayn.cz nebo mobil.cz. Tak to ma vypadat.
Fayn mi přijde, že vypadá jinak než nedávno, uvědomili si, že je potřeba udělat redesign, nicméně stejně jako u Odoriku mi přijde, že tam sou pro běžné uživatele typu moje máti naprosto nepřehledně zmixovány služby VoIP a MVNO, takže to bych úplně jako příklad nedával. Hledal sem MVNO kam přenést číslo od T-Mobile, VoIP sem nechtěl, to používám zde, a vyznat se v cenících Faynu mi dalo zabrat výrazně více než v případě jiných, kteří jsou jen MVNO nebo služby více logicky oddělují.

Nicméně třeba je to záměr, třeba chtějí aby těžištěm jejich služeb bylo VoIP a MVNO je jen doplněk umožňující poskytnout komplexní služby těm, kteří je chtějí a o zákazníky využívající jen služby MVNO nemají zájem. A geekovitost webu je promyšlený způsob jak odradit blbce, kteří by stejně akorát zatěžovali podporu takovým způsobem, že by byli proděleční. :-)
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od Pitomec »

5icz píše:Pro pitomce a podobne:

Fandim odorikovi, protoze si myslim, ze je to firma, ktera hraje fer. Pokud reknu, ze jejich stranky jsou jak pro linux geeky, chci tim vlastne jen rict, "Hele mam vas rad, ale pokud to myslite s byznysem vazne, nemuzete mit jen poladeny technicky veci, ale i vedet, jak minimalne neodrazovat nove zakazniky."

Podivejte se na stranky vodafone.cz, apple.com nebo co ja vim fayn.cz nebo mobil.cz. Tak to ma vypadat.

Pokud chce byt odorik jen pro geeky, ok.
Ještě před Vánocema jsem na webových stránkách VF neměl šanci s IE10 (radši se ani nebavím o tom, že už byl přede dveřmi IE11) a musel jsem některé operace dělat přes Android. Na zákaznické lince jsem se pak dozvěděl, že bohužel podporují IE jenom do verze 9. Tak takhle to tedy opravdu vypadat nemá Obrázek
MaxVS
Příspěvky: 13
Registrován: sob 01. úno 2014 20:41:59

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od MaxVS »

JPT píše:Objevil jsem nového virtuála. Má super stránky :lol: To snad musel dělat nějaký žák prvního stupně základky. :lol: Takové stránky hned zavírám. Kdyby měl takové stránky Odorik, když jsem na ně poprvní vstoupil, tak bych asi jeho zákazníkem nebyl. To by mě možná odradilo i přes to jaké pozitivní příspěvky jsem četl na různých fórech. Takže na stránkách záleží. (teda pokud mají získávat víc dalších zákazníků)
Tak v porovnání s tímto uznávám, že Odorik má skvělé stránky :) Na první pohled jsem to považoval za recesi, ale ta adresa je skutečná !
Odpovědět