Stránka 5 z 11

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 14:45:18
od JPT
MaxVS: To jsem se nesnažil srovnávat ty stránky se stránkama Odoriku. Chtěl jsem jen říct, že na stránkách záleží a náhodou jsem našel odstrašující příklad :-) Jinak stránky Odoriku se mi líbí, jak už jsem psal. Jen by je chtělo uspořádat. Teda pokud chce Odorik víc zákazníků. Pokud by chtěl jen ty geeky, tak s nima asi nemusí dělat nic.

A další reklamu bych si dal až bych dodělal všechny služby (např roaming atp.) a upravil stránky. Protože když dojde nový zákazník a když se mu na stránkách bude špatně orientovat a navíc uvidí, to neni, tamto neni, je tu poplatek za přenos čísla, je tu poplatek za SIM, tak čím víc "překážek" tak tím spíš stráky zavře a bude vybírat mezi dalšíma virtuálama...

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 15:11:06
od MaxVS
Hurá, Admin má pravdu, po 3.příspěvku skutečně mohu vkládat příspěvky, aniž bych musel čekat x hodin na schválení. Jelikož se můj středeční příspěvěk - reakce zejména na Wolfa - asi někde ztratil, tak ho tu dávám:

5.2.: No, já tu nemíním obhajovat, co bych jako „IT poloprofesionál“ měl nebo neměl vědět, pro účely této diskuze to považuji za irelevantní. Jen jsem chtěl říct, že nejsem PC lama. Pokud bych chtěl a potřeboval to vědět, samo bych si ty pojmy vygooglil. Ale nejde jen o mě, určitě bych chtěl, aby Odorika používali i lidé, kterým volávám a kteří jsou většinou opravdové PC a GSM lamy. A to si v současné situaci nedovedu představit, nejspíš bych jim musel napsat návod typu krok za krokem, jak mají přejít se svým číslem, samo až poté, co to zjistím a vyzkouším já.

Jak tu někteří psali, že Odorik je především Voip operátor, s tím lze jen souhlasit, kdybych chtěl primárně Voip operátora, tak si jej (asi) vyberu. Ale to není můj případ…

Pokud chce Odorik zůstat Voip operátorem s „hrstkou technických guru“, pak nemusí dělat žádné změny. Ale pak se může stát, že ho nějaký jiný OP převálcuje…

Pro mě další diskuze už nemají moc smysl, co jsem chtěl napsat, to jsem napsal. Teď počkám 14 dní, jestli dojde k nějaké úpravě stránek a vyřešení roamingu, pokud ne, nechám Odorika svému osudu a vyberu si jiného operátora.

To Wolf: Napsal jsi to přesně… Odorik je jako Linux. Ale kolik lidí používá Linux ?

7.2.: Nejsem zaměstnancem žádného konkurenčního OP, dokonce už ani nejsem zaměstnán v IT. S PC jsem začal pracovat v r.1993. Pracoval jsem jako správce sítě, HW technik a částečně jako programátor. Několik posledních let se profesně věnuji jiné oblasti a IT už je jen mým koníčkem. V komunikacích jsem obyčejný uživatel mobilu (do r.2014 "hloupého"), VoIP používám max.přes Skype. S pojmy jako je SIP, Geografické čí Nomadické číslo jsem se nesetkal (max. jsem ho někde zaslechl) V ostatních pojmech se orientuji. Jestli to stačí na označení "poloprofesionál" nevím a nepovažuji to za důležité.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 15:41:53
od JPT
MaxVS píše:nejspíš bych jim musel napsat návod typu krok za krokem,
To bylo myšlené asi na GSM, ale jinak tu jsou návody a dokonce videonávody. Bohužel ty videonávody (z jiné domény než Odorik.cz) Firefox ze stránek HTTPS odstraní kvůli zabezpečení a informuje o tom jen ikonou v adresním řádku. To asi běžný uživatel nezaregistruje.

MaxVS: Pokud umíš udělat web, tak se zkus s Odorikem domluvit, třeba bys ho pro ně mohl udělat. Jednou tady myslim nabízeli nějakou spolupráci při vytváření něčeho, ale asi to nebude za milionové částky :-) Já umím vytvořit maximálně tak html stránku v html editoru :-) a grafik taky nejsem, taže já jim asi nepomůžu.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 16:05:20
od Pitomec
Odorik vyhovuje určité skupině lidí (kolik to je na počet, ví sám Odorik), tato skupina ho využívá a zjevně žádné velké změny nevyžaduje. A jestli se nějaký kolemjdoucí, jenž přehrabuje nabídky všech OPů (a stejně nic nevybere) zastaví a nepochopí webové stránky, to asi žádný tragický dopad mít nebude, takový člověk vyzkouší pár konkurentů a pak skončí někde u Bleskmobilu a bude akorát nadávat, že musí často dokupovat kredit :D

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 16:19:16
od JPT
No pan Soukup si dával reklamu v časopise a pak (mi připadalo) z toho nebyl moc nadšený, že to přivedlo jen 4 lidi a mě to taky zarazilo, tak jen píšu co si myslím že by mohlo pomoct...

EDIT: A podle mě ta skupina lidí, které Odorik vyhovuje si ho najde sama a už si ho (nebo jiného operátora) našla a noví zákazníci budou spíš ti běžní a spíš ti co hledají virtuála. Např. jeden člověk z okolí si dal Fayn a prva provolá volné jednotky na mobilu a až pak volá přes VoIP než aby si dal tarif bez paušálu bez volných jednotek a volal hlavně přes VoIP, takže VoIP je většinou pro běžné uživatele něco neznámého, nového nebo podřadného. Takže slogan pro reklamu bych dal např. "Objevte spolehlivý, pohodlný, levný způsob volání přes internet" nebo něco takového.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 16:34:00
od jiri.filip
JPT: Už si nepamatuji, o jaký časopis se přesně jednalo, ale mám obavu, že možná "jen" nebyl vhodně zvolen správný "kanál" pro reklamu.
Ono se na druhou stranu není čemu divit. Nikdo nemůže rozumět všemu. Navíc v situaci, kdy Odorik musí dodělat základní funkcionality (např. roaming), které mu chybí v nabídce ... .

Až se v Odoriku trochu uvolní ruce (kdy to ale bude, pokud vůbec? :roll:), stálo by za to udělat do uživatelského profilu další záložku, kde by byly ankety pro potřeby Odoriku. A v té první se stávajících uživatelů zeptat na to, jakým způsobem se o Odoriku dozvěděli. A pokud tam vyjde nějaký jiný konkrétní informační "kanál" než "doporučení od stávajícího uživatele", tak tímto směrem zamířit další reklamní kampaň.

A co třeba předplacená reklama na Internetu na určitý počet "prokliků"?

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 17:58:57
od Zedna
alfi píše: - ve wiki je spousta článků/návodů, ale většina není odkazovaná z úvodní stránky wiki. občas tak vím, že stránka existuje, ale hledat ji musím přes google (každá wiki má obvykle výpis všech stránek, kategorií apod., netuším, proč zrovna tady chybí)
Toto jsem take dlouho neznal, az posleze po dlouhe dobe jsem nejak nahodne zjistil, ze na strance wiki
http://www.odorik.cz/w/
je uplne dole vpravo nenapadne ale veledulezite tlacitko "index"!!
http://www.odorik.cz/w/start?do=index
To je presne to, co pouzivam na wiki nejcasteji a pritom je to takto nenapadne/skryte ;-)

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 18:39:23
od JPT
Ten index jsem myslim taky objevil až za nějakou dobu. Možná je to tak zapadlé proto, že to spíš má sloužit pro zaměstnance Odoriku, protože tam jsou i ne uplně běžné témata pro uživatele.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 19:02:54
od Zedna
MaxVS píše: Pro mě další diskuze už nemají moc smysl, co jsem chtěl napsat, to jsem napsal. Teď počkám 14 dní, jestli dojde k nějaké úpravě stránek a vyřešení roamingu, pokud ne, nechám Odorika svému osudu a vyberu si jiného operátora.
Takhle rychle to opravdu urcite nebude, a uz vubec ne ten roaming ...
Takove veci trvaji ne dny (14), ale minimalne tydny spis mesice, po te co to avizovali lide od Odorika.
Vim o cem mluvim, protoze spusteni roamingu u Odorika se puvodne planovalo do konce roku, pak v lednu, pak ...
takze je videt, ze to neni az tak jednoduche a terminy se stale posunuji. Uz se to ale blizi ...

Presto bych doporucoval pockat na Odorika, urcite nebudete litovat.

Ja jsem spokojenym VOIP klientem Odorika jiz nekolik let a privedl jsem k Odorikovi (VOIP) i nekolik dalsich lidi
a urcite by nemela byt nejdulezitejsim rozhodovacim kriteriem pro vyber VOIP/mobilniho operatora podoba jeho hlavni webove stranky.
I kdyz souhlasim, ze by se dalo leccos na te hlavni strance vylepsit, jak uvadel napr. srsen nebo jpt a jini ...
tzn. obecne nesnazit se cpat na hlavni stranku co nejvic informaci, ale spis aby to byl prehledny rozcestnik
jen s nekolika vypichnutymi konkretnimi reklamnimi udaji i primo na hlavni strance.
Napr. ty zpusoby platby jsou podle mne zcela jasnou ukazkou, co by na hlavni strance byt nemelo.

Pozn: SIM od nich (zatim) nemam protoze:
- nenabizeji premium SMS (napr. velmi uzitecne SMS jizdenky)
- nemaji (zatim) roaming
- maji celkem vysoke vstupni poplatky (za SIM/aktivaci/zalohu i za prenos cisla)
- nemaji nejnizsi cenu za kB (nyni jsem u jineho virtuala s nizsi cenou za kB)

Ale situaci na poli Odorika jako virtuala pozorne sleduji a zcela nevylucuji, ze mozna v budoucnu k nemu neprejdu (uvidime...),
protoze je videt, ze opravdu neustale sve sluzby (i VOIP i GSM) rozsiruji a vylepsuji.

Odorika povazuji za velice ferovou a seriozni firmu, narozdil od nekterych jinych virtualu
a i ja jsem se diky jejich strankam/navodum/popisum/foru (do)vzdelal v oblasti VOIP telefonie,
za odmenu jsem jim pak privedl tech nekolik zakazniku na me doporuceni a nekterym jsem i pomahal s nastavovanim.

Takze at se Odorikovi dari a at ma co nejvic spokojenych klientu, uplne kazdemu se ale samozrejme nikdy nezavdeci, to je jasne.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pát 07. úno 2014 22:07:33
od jiri.filip
Dobrý den,

na doplnění svého dnešního 1. příspěvku v tomto tématu posílám jako příklad popis jedné věci, kterou by bylo potřeba nějakým způsobem zohlednit při případném redesignu Vaší stránky.

Jde se o to, že odpovědi týkající se např. různých aspektů nastavení telefonu pro VoIP volání se nacházejí v různých sekcích fóra a poznatky získávané i pracovníky Odoriku během let nejsou zohledněny ve Wiki, jejíž obsah je tak zčásti neaktuální a nalézt souhrnný materiál obsahující poslední stav znalostí ohledně nastavení je tak nemožné.

Konkrétně třeba nastavení NOKIA E52.
Ve Wiki (http://www.odorik.cz/w/nokiae52) je k dnešnímu dni stále uveden „Typ přenosu“: Automaticky a „Port“: 5060, ačkoliv se během času, jak je vidět z následujících témat, poznatky k nastavení měnily.

Zde (http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 0&start=30) se však již doporučuje nastavit „Typ přenosu“ na hodnotu „UDP“.

Po čase se na jiném místě (http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 6&start=20) objeví doporučení nastavit „Typ přenosu“ na hodnotu „TCP“, resp. změnit port na 6688.


Domnívám se, že zájmem Odoriku by mělo být ulehčení nastavování přístrojů uživatelům tím, že na podobné návody bude odkaz z popisu dílčích částí „2.kroku“ (viz. můj dnešní příspěvek v tomto tématu) a že takové návody budou vždy obsahovat aktuální a úplné informace založené na poslední poznatcích. Čím aktuálnější, úplnější a snadněji k nalezení budou takové návody, tím budou uživatelé Odoriku samostatnějši a nebudou potřebovat podporu Odoriku ve větší míře.

Bohužel minimálně v mém případě problémy s koktáním, resp. výpadky signálu při volání z NOKIA E52 přetrvávají, ačkoliv na tyto problémy – zjevně bezvýsledně – upozorňovali jiní uživatelé již téměř před 2 lety (viz. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=468&start=10, příspěvky od „mkx333“ z 29.2.2012 20:12:26 a „luky“ z 24.3.2012 21:33:30).

Proč je u jiného VoIP providera kvalita volání z NOKIA E52 pomocí Vodafone 3G dobrá, ale u Odoriku se na Vodafone 3GB ani po 2 letech nic nezměnilo???