Nové proxy a změny na webu 21. května 2012 večer

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Odpovědět
Uživatelský avatar
okindl
Příspěvky: 37
Registrován: pát 13. dub 2012 21:17:34
Bydliště: Nad Šárkou 132

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od okindl »

Hele tohle se mi dělo taky a bylo to tím, že jsem měl odorik nastaven 2x. Jednou přes aplikaci Advanced VoIP settings a jednou přes nastavení SIP v přímo od nokie. Nevím jestli to popisuji správně. Zkus odinstalovat Advanced VoIP settings, smazat nastavení SIP a restartovat telefon. A pak celé nastavit znova a jen jednou. Možná to pomůže. Ale mám Nokia E52. Držím palec.
tom.i
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. úno 2012 13:41:36

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od tom.i »

Ok, diky za nakopnuti, doma to prubnu jak budu na svoji WIFI. Dam pak vedet, jak jsem dopadl ;)
PavelK

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od PavelK »

Dobrý den, od spuštění nové proxy mám problém s registrací VoIP brány. Po zapnutí se brána bez problému připojí (Zařízení přihlášeno), ale během pár minut dojde k odpojení a nová registrace již neproběhne. Při pokusu o dovolání se, dojde po jednom zazvonění k přepnutí na hlášku "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné". Ne webovém rozhraní Odorik.cz je v menu Linky - Zařízení přhlášeno - ne, VoIP brána na svém rozhraní hlásí Registarce - OK. Při provozu na starou proxy vše fungovalo bez problému.
Daniel
Příspěvky: 44
Registrován: stř 02. úno 2011 8:34:08

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od Daniel »

PavelK píše:Dobrý den, od spuštění nové proxy mám problém s registrací VoIP brány. Po zapnutí se brána bez problému připojí (Zařízení přihlášeno), ale během pár minut dojde k odpojení a nová registrace již neproběhne. Při pokusu o dovolání se, dojde po jednom zazvonění k přepnutí na hlášku "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné". Ne webovém rozhraní Odorik.cz je v menu Linky - Zařízení přhlášeno - ne, VoIP brána na svém rozhraní hlásí Registarce - OK. Při provozu na starou proxy vše fungovalo bez problému.
Asi by to chtelo uvest o jakou branu se jedna. Mate pak sanci, ze vam nekdo muze poradit kde hejbnou s nejakym parametrem a treba uz to pujde.
To, co popisujete vypada na nejaky problem s NATem nekde po ceste resp. nova proxina ma jinou logiku/podporu NATu, a pak se to muze chovat malounko jinak. To, ze na webu to hlasi OK a brana neOK, muze byt jen tim, ze to potvrzeni o tom, ze registrace probehla v poradku, nedorazi z odorika k vam na branu a je smerovano nekam na blblou IP adresu ci port. Ve VoIP zarizenich lze najit parametry, co se tykaji podpory NATu, tak po zalozeni stavajici konfigurace (at uz to udelate jakokoliv formou ;) ) si s nima muzete zkusit po precteni nejakeho manualku prislusneho k te vasi brane sam pohrat.
PavelK

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od PavelK »

Díky za odpověď, dotaz jsem pokládal v obecné rovině, spíš jsem myslel jestli už autor změny (Odorik) nezaznamenal podobný problém. Stejně se mi brána chovala i při pokusu o testování, kdy jsem ji zkoušel připojit na novou proxy. Pak jsem to ale již neřešil, s tím, že jsem se domníval, že je to v testovací fázi a při ostrém provozu již bude chyba odstraněna. Jinak brána je: WellGate 3702B, viz.: http://www.welltech.com/product_e_02.htm
Daniel
Příspěvky: 44
Registrován: stř 02. úno 2011 8:34:08

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od Daniel »

PavelK píše:Díky za odpověď, dotaz jsem pokládal v obecné rovině, spíš jsem myslel jestli už autor změny (Odorik) nezaznamenal podobný problém. Stejně se mi brána chovala i při pokusu o testování, kdy jsem ji zkoušel připojit na novou proxy. Pak jsem to ale již neřešil, s tím, že jsem se domníval, že je to v testovací fázi a při ostrém provozu již bude chyba odstraněna. Jinak brána je: WellGate 3702B, viz.: http://www.welltech.com/product_e_02.htm
Jasne.
:idea:
Zkuste pohledat neco v nastaveni sam, zkontakovat podporu nejak resit s nima a kdyz to nevyresite/nepovede to k cili, tak jako posledni instanci muzete take pouzit jejich FreePBX na projektu 4smart (proste ten provoz obalite Asterisk proxinou/ustrednou). Bude vas to sice mesicne stat rekneme (pri neverejne IP) cca 15-20 Kc, ale i tak to muze byt pro vas akceptovatelne reseni a s jistotou blizici se 100% to pojede, protoze tyhle brany tu kompatibilitu s Asteriskem maj nekde myslim deklarovanou. Taky nejakou dobu muzete jeste vegetovat na stary.odorik.cz proxine, nez ji uplne odstrelej, coz muze byt klidne i nekolik mesicu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od xsouku04 »

Byla odstraněna chyba s protokolem TCP. Většina potíží popsaná v tomto vláknu, hlavně co se týče volání z telefonu nokia při volbě přenosu "auto" by mělo být vyřešeno. Problém byl v tom, že přenos TCP fungoval tak nějak napůl, takže vytvářel různé chybné stavy.

Pokud vám to stále nefunguje, je důležité přesně popsat problém a napsat o jakou linku se jedná, abychom mohli analyzovat SIP komunikaci co k nám dorazila.

Omlouváme se za potíže. Přechod na novou proxy je poslední plánovaná větší změna před stabilním masovým nasazení.
tom.i
Příspěvky: 14
Registrován: úte 28. úno 2012 13:41:36

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od tom.i »

okindl píše:Hele tohle se mi dělo taky a bylo to tím, že jsem měl odorik nastaven 2x. Jednou přes aplikaci Advanced VoIP settings a jednou přes nastavení SIP v přímo od nokie. Nevím jestli to popisuji správně. Zkus odinstalovat Advanced VoIP settings, smazat nastavení SIP a restartovat telefon. A pak celé nastavit znova a jen jednou. Možná to pomůže. Ale mám Nokia E52. Držím palec.
Diky moc, fakt to zafungovalo, reinstaloval jsem Advanced VoIP settingy a uz to vali v pohode :)
doubleclutcher
Příspěvky: 38
Registrován: úte 25. říj 2011 13:05:52

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od doubleclutcher »

xsouku04 píše:
doubleclutcher píše:Od té doby, co běží nové proxy, není možné v rámci sítě Odorik volat na číslo *8223004 "ústředny" (IVR) odorik.cz , viz. téma Jaké je číslo "ústředny" (IVR) odorik.cz? ( http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=443 ). Bude číslo *8223004 ještě funkční, nebo po zprovoznění nového proxy má ústředna IVR nové číslo?
Ano opravdu to nefungovalo, nicméně v době kdy jste psal tento příspěvek to už mělo fungovat. Nyní jsem to zkoušel a je to OK.
Dobrý den, stále to nejde, "Bohužel, Odorik neumožňuje volání na vámi zadané číslo", "Volané číslo není v tuto chvíli dostupné".
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Nové proxy a změny na webu 21. května večer

Příspěvek od luky »

celá táto operace se změnou proxy a aktivní zapojení zákazníků do řešení problémů mi připomíná takové to "NÁROD SOBĚ". Neplánuje Odorik změnu sro. na akciovou společnost a možnost zakoupit si podíl ve formě akcií (nebo družstvo)? Odorik by dostal nový kapitál na pořádný rozjezd, a možná i několik nových šikovných hlav.
Odpovědět