Stránka 8 z 11

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 14:02:30
od xsouku04
JPT píše: Menu bych tam určitě nechal a do něj přidal položku:
- "O firmě" a tam bych se vychválil (jak už jsem psal v jiném vláknu (Třeba Fayn jsem neznal a říkal jsem si co je to za firmu a pak jsem se u nich na webu dočetl, že funguje už dlouho a má dost zákazníků, tak to pak kladně na člověka zapůsobí. O Odoriku se tu nikde nepíše a kolik má zákazníků VoIP jsem se dozvěděl až z nějakého článku.))
- "Fórum" (ať to člověk nemusí hledat).
Děkuji za nápad. Souhlasím. Stránky o firmě sice existují zde http://minitel.cz/ ale tam ne každý zavítá.
A je pravda, že z těch čtyřiceti virtuálů, co vznikli v posledním roce, má jen naprostá menšina z nich porovnatelné technické zázemí a zkušenosti v oboru jako provozovatel Odorik.cz tedy miniTEL s.r.o. A to je třeba zkusit prodat.

A ještě jeden postřeh. Provozovat nízkonákladového ale přitom technicky vyspělého VoIP operátora s dobrou spolehlivostí je technicky mnohem náročnější než provoz virtuálního operátora (i kdyby všechny hovory chodili přes nás).

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 14:11:12
od Pitomec
Sám za sebe můžu říct, že ta úvodní stránka bude pro naprostého laika nejspíš nesrozumitelná - je tam sice mobilní volání (to každý pochopí), ale pojem "levné volání z internetu" si už ne každý může vztáhnout na VoIP. Možná schůdnější je výraz "internetové telefonování" nebo "telefonování přes internet", aby to každý vztáhnul k TELEFONU a ne třeba k nějakému volání přes Skype apod. Ale to jenom můj dojem...

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 14:12:00
od jiri.filip
Nešlo o Fayn, ale Voocall.

ID zkušebního hovoru je 77799499.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 14:58:24
od JPT
jiri.filip píše:
xsouku04 píše: Bohužel kvalita 3G internetu je věc velmi proměnlivá v čase a výrazně se liší podle místa. Pro služební nebo kratší hovory bych to nepoužíval.
Touto odpovědí jste mě hodně překvapil..
Mě to nepřekvapuje. Prostě Odorik nazývá věci pravými jmény a klidně i doporučí konkurenci :-) Asi to pan Soukup vypozoroval, že to neni uplně spolehlivé, tak to řekne, protože to tak prostě je. Já to nepoužívám, tak nevím.

Možná ze začátku mě to překvapovalo, že doporučí konkurenci, protože každá firma dělá, že konkurence neexistuje nebo je "fuj" :-) ale tak člověk když chce, tak si ji stejně najde a pak je na původní firmu jen nasraný. Takže to pan Soukup dělá dobře a je mi to sympatické, tak proto se snažím poradit, aby měl Odorik víc zákazníků než nějací "odrbávači".
Tydýt píše:Tak mně tak napadlo, dá se v nastavení Odorik nastavit jaké kodeky a v jakém pořadí se mají pro jednotlivé linky používat ?
V praxi jsem se setkal právě s tímto problémem a nejlepší bylo na každé straně nastavit jen jeden kodek. Výsledek "čistoty" hlasu pak byl 100%.
Jaké kodeky jo (v nastavení linky myslim) ale pořadí myslim ne.
xsouku04 píše: Možná se to zdá neuvěřitelné, ale stále je v oběhu rusky psaných telefonních karet Odorik asi pětinásobně více než českých. (řádově statisíce)
Statisíce a jen ruských ? :o Co jsem četl nějaký článek tak má Odorik 30 000 zákazníků. Pokud je jich ještě víc, tak bych se o tom na webu Odoriku v sekci o firmě určitě zmínil. Podle mě to pozitivně působí na nového zákazníka, když firmu nezná. Pokud si myslí, že je to nějaká malá firma, tak to určitě negativně zohlední ve výběru.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 15:02:49
od JPT
Pitomec píše:Sám za sebe můžu říct, že ta úvodní stránka bude pro naprostého laika nejspíš nesrozumitelná - je tam sice mobilní volání (to každý pochopí), ale pojem "levné volání z internetu" si už ne každý může vztáhnout na VoIP. Možná schůdnější je výraz "internetové telefonování" nebo "telefonování přes internet", aby to každý vztáhnul k TELEFONU a ne třeba k nějakému volání přes Skype apod. Ale to jenom můj dojem...
Tak nejjednoduší a nejrychlejší by teď bylo "Levné volání z internetu" přejmenovat na "Levné volání z internetu (VoIP)" a na to (VoIP) dát třeba link na stránky, kde je vysvětlené co to je (pokud je odorik má) a nebo na wikipedii.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 16:19:14
od ViR
JPT píše: Tak nejjednoduší a nejrychlejší by teď bylo "Levné volání z internetu" přejmenovat na "Levné volání z internetu (VoIP)" a na to (VoIP) dát třeba link na stránky, kde je vysvětlené co to je (pokud je odorik má) a nebo na wikipedii.
Pro běžné občany je VoIP výraz, který je normálně vyděsí.... :-). Ale většinou bez problémů chápou i penzisté nad 70 let třeba výraz "pevná linka přes internet".

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 16:46:57
od JPT
Tak já jsem tam chtěl zachovat to "levné volání" a aby se to vešlo na jeden řádek a kdyby to (VoIP) bylo klikací tak by se člověk dozvěděl víc a navíc by bylo jasné, že jde o VoIP a nevztahuje se to jen k tomu mobilu jak je nahoře Mobilní operátor Odorik. Pokud by Odorik netrval, aby v názvu bylo levné volání, tak by se to mohlo jmenovat "Pevná linka přes internet (VoIP)" To VoIP bych tam nechal pro lidi co hledají výraz VoIP, aby je to hned trklo do očí.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 18:08:57
od xsouku04
jiri.filip píše:Nešlo o Fayn, ale Voocall.

ID zkušebního hovoru je 77799499.
Tak zrovna hovor s tímto ID byl OK.
Ale předchozí hovor cca v poledne na stejné mobilní číslo byla mizérie.
Viz obrázky.

Aby byl hovor jakž takž srozumitelný, museli bychom mít u nás natvrdo jitter buffer 500 ms. A to se nedělá.
Nekvalitu hovoru způsobil velký jitter, tedy spoždění některých paketů - podle obrázku až o 3 vteřiny.
A s tím se opravdu moc telefonovat nedá.

Kvalita internetu je velmi proměnlivá, tedy předpokládám, že důvod proč se vám zdá voocall lepší bude nejspíš náhoda.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 18:47:39
od xsouku04
JPT píše:
jiri.filip píše:
xsouku04 píše: Bohužel kvalita 3G internetu je věc velmi proměnlivá v čase a výrazně se liší podle místa. Pro služební nebo kratší hovory bych to nepoužíval.
Touto odpovědí jste mě hodně překvapil..
Mě to nepřekvapuje. Prostě Odorik nazývá věci pravými jmény a klidně i doporučí konkurenci :-) Asi to pan Soukup vypozoroval, že to neni uplně spolehlivé, tak to řekne, protože to tak prostě je. Já to nepoužívám, tak nevím.
No já neříkám, že nemáte používat Odorik.cz. :) Je to hodně o tom, co od toho člověk očekává.
Pokud si někdo pořídí datovou simkartu, a předpokládá, že pak bude spolehlivě volat jen přes VoIP a stejně bude
i přijímat hovory, je to nereálné, nespolehlivé a nepohodlné.
Pokud je ale někdo dejme tomu na dovolené nebo služební cestě, potřebuje udělat delší hovor, najde si koutek s dobrým wifi signálem, tak bude z možnosti používat telefon na volání přes VoIP nadšený.
A pokud si pořídí v zahraničí simkartu s 3G internetem a najde si místečka s kvalitním pokrytím na delší hovory, bude také spokojen.
Ostatně pro delší a opakující se hovory to může být dobré i v ČR.

Na druhou stranu, pokud máte doma nebo v kanceláři kvalitní internet a pořídíte si VoIP telefon nebo adaptér, tak pravděpodobně nikdo nikdy nepozná, že voláte přes internet. A za několik let si na to tak zvyknete, že se budete divit, že to někdo doma nemá. S VoIP nejsou velké měsíční náklady, protože životnost zařízení je podstatně delší než mobilních telefonů. Mít doma VoIP se často vyplatí už jen při dvou delších hovorech za měsíc, nehledě na pohodlí, že nemusíte vždy hledat svůj mobil ...

Jo a využití VoIP pro firemní účely není žádný kompromis. Pokud máte kvalitní internet a VoIP telefon nebo adaptér funguje to dobře.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 19:12:59
od xsouku04
ViR píše:
JPT píše: Tak nejjednoduší a nejrychlejší by teď bylo "Levné volání z internetu" přejmenovat na "Levné volání z internetu (VoIP)" a na to (VoIP) dát třeba link na stránky, kde je vysvětlené co to je (pokud je odorik má) a nebo na wikipedii.
Pro běžné občany je VoIP výraz, který je normálně vyděsí.... :-). Ale většinou bez problémů chápou i penzisté nad 70 let třeba výraz "pevná linka přes internet".
Super. Nadpis "Pevná linka přes internet" pochopí opravdu každý a je tak dost dobře možné, že bude pokračovat ve čtení, navíc už ví, o čem vlastně čte.
Ještě jsem prohodil ty dvě odrážky. Nejdřív se zmiňují o IP telefonu a adaptéru a pak teprve možné náhražce v podobě programu nebo mobilu.