Stránka 9 z 11

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 20:15:26
od Georgius
Zaprvé musím poděkovat a pochválit ing. Soukupa za promptní implementaci "rejpacích" poznámek. V tomto kontextu bych měl ještě jeden nápad/radu/doporučení:

teď je pořadí:
Síẗ Odorik 0,59 Kč
ČR mobilní a pevná 1,69 Kč
Ostatní destinace int.+2 Kč
ČR mobil (přes internet) 0,59 Kč
ČR mobil (přes zpětné volání) 1,18 Kč

Ten ČR mobil (přes internet) je trochu zavádějící vzhledem ke "kvalitě" 3G v ČR obecně. Proto navrhuji:

Síẗ Odorik 0,59 Kč
ČR mobilní i pevná 1,69 Kč
Ostatní destinace int.+2 Kč
ČR mobil přes zpětné volání 1,18 Kč
ČR mobil přes internet 0,59 Kč

a u toho posledního bych v komentáři zdůraznil, že to žere taky data ! Nebo bych ČR mobil přes internet vůbec vyhodil. Fakt je, že když jsem byl loni ve Vídni, koupil jsem si datovou simkartu Yesss a přes 3G/4G jsem odorikoval (v rámci sítě zdarma) asi půl hodiny bez jediného zaškobrtnutí. Když jsem totéž zkusil v síti O2 v Praze 5, byl VOIP (stejný kodek, stejný telefon) naprosto nepoužitelný. Prostě v čechách si mobilní internet každej dá notebooku aby "ušetřil" ... nebo nevím. Jsme prostě "specifický trh" :evil:

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: ned 09. úno 2014 22:49:29
od xsouku04
Georgius píše:Zaprvé musím poděkovat a pochválit ing. Soukupa za promptní implementaci "rejpacích" poznámek. V tomto kontextu bych měl ještě jeden nápad/radu/doporučení:

teď je pořadí:
Síẗ Odorik 0,59 Kč
ČR mobilní a pevná 1,69 Kč
Ostatní destinace int.+2 Kč
ČR mobil (přes internet) 0,59 Kč
ČR mobil (přes zpětné volání) 1,18 Kč

Ten ČR mobil (přes internet) je trochu zavádějící vzhledem ke "kvalitě" 3G v ČR obecně. Proto navrhuji:

Síẗ Odorik 0,59 Kč
ČR mobilní i pevná 1,69 Kč
Ostatní destinace int.+2 Kč
ČR mobil přes zpětné volání 1,18 Kč
ČR mobil přes internet 0,59 Kč

a u toho posledního bych v komentáři zdůraznil, že to žere taky data ! Nebo bych ČR mobil přes internet vůbec vyhodil. Fakt je, že když jsem byl loni ve Vídni, koupil jsem si datovou simkartu Yesss a přes 3G/4G jsem odorikoval (v rámci sítě zdarma) asi půl hodiny bez jediného zaškobrtnutí. Když jsem totéž zkusil v síti O2 v Praze 5, byl VOIP (stejný kodek, stejný telefon) naprosto nepoužitelný. Prostě v čechách si mobilní internet každej dá notebooku aby "ušetřil" ... nebo nevím. Jsme prostě "specifický trh" :evil:
Dík, opravil jsem.
Jinak ta cena 0,59 Kč/min při volání z internetu je myšlena hlavně při volání přes WiFi.
Pokud si jednou vyzkoušíte, že vaše domácí WiFi s vašim konkrétním telefonem je u Vás v pokoji OK, mělo by to tak být napořád. Kvalita Vašeho Wifi totiž nezáleží na vytížení BTS vysílače poblíž.
Přidal jsem tedy lepší popis do obláčku.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 0:47:41
od JPT
Teď jsem si všiml, že http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla je upravená a vypadá dobře a přehlednějš. To použití piktogramů se mi líbí. I na hlavní stránce (ty dva telefony v ceníku). Zkoušeli jste ty piktogramy dát na začátek (na kraj doleva), jestli by to třeba nevypadalo ještě líp ?

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 8:56:57
od Georgius
xsouku04 píše:Jinak ta cena 0,59 Kč/min při volání z internetu je myšlena hlavně při volání přes WiFi.
Pokud si jednou vyzkoušíte, že vaše domácí WiFi s vašim konkrétním telefonem je u Vás v pokoji OK, mělo by to tak být napořád. Kvalita Vašeho Wifi totiž nezáleží na vytížení BTS vysílače poblíž.
Vzhledem k tomu, že Odorika primárně používám jako SIP, tak mi tohle nemusíte vysvětlovat 8-) , já patřím k těm geekům kterým se stávající podoba Odoriku strašně líbí a chápu (většinou) co a jak je myšleno. Nicméně sloupeček je nadepsaný "Ceny volání ze SIM Odorik", což wifi není. A ze SIM se prostě za 0,59 volat přes internet nedá, podle mých měření SIP žral cca 500 kB/min, t.j. minuta hovoru je odhadem 0,59+0,5 (nepočítám balíček). A v tom okamžiku rozhodnutí, jestli se za 1,09 zlobit s (ne)kvalitou datových přenosů nebo zaplatit 1,18 za callback je dost jasné (přiznejte se, komu stojí za to ušetřit 9 halířů za minutu tím, že mnohem hůř slyší ?).

Možná by ještě šlo trochu zvýraznit pro BFU nejzákladnější ceny, t.j. to, co použije stoletá babička, která nechápe callback (a neumí nakonec napsat *0 ;-) ). Klíčové (tučně ??) informace podle mne jsou:

Síẗ Odorik 0,59 Kč
ČR mobilní i pevná 1,69 Kč
SMS do vlastní sítě 0,59 Kč
SMS do ostatních mobilních sítí 1,25 Kč
Data 1 MB (účtováno po 1 kB) 1,00 Kč
Denní poplatek za aktivní SIM 0,70 Kč
Cena nové SIM 100 Kč
Jistina za mobilní číslo 50 Kč

protože to použije každý aniž by musel nad čímkoliv přemýšlet. Ale zase se tím vypíchne těch 100+50 startovací poplatek ...

Je mi jasné, že teď je fůra práce s roamingem, ale kdyby někdy někdo měl čas, osobně bych ještě ocenil "balíčkovou kalkulačku" - občas to počítám ručně a už mne to moc nebaví. Jde o báječné balíčky našich ostatních operátorů a jejich porovnání s Odorikem (t.j. "ale u O2 nemusím platit denní poplatek za SIMku"). Uživatel by zadal, kolik platí měsíčně (třeba z faktury), kolik doopravdy přenesl dat (dá-li se spočítat), kolik SMS a kolik minut prokecal do ČR (a v dalším kroku třeba vč. roamingu) a vypadlo by mu, kolik by ušetřil při klasickém volání (bez callbacku) a kolik s callbackem (tam by bylo fér započítat třeba 20s vyzvánění). A ještě s rýpavou poznámkou "Výpočet je orientační, pravděpodně ušetříte víc, protože u nás se účtuje po vteřinách od začátku". Myslím, že by dost lidí koukalo, jak jsou balíčky "výhodné". Mně takhle proti Odorik SIM vyšel o prsa výhodněji můj současný nulový tarif od Vodafonu (cca 20-40 Kč/měsíčně) + Callback + VOIP doma (zbytek :-D ).

P.S: u Vodafonu mne drží roaming a příchozí SMS na emailovou adresu (cca 60 SMS měsíčně) ...

Re: Má první zkušenost s Odorikem

Napsal: pon 10. úno 2014 9:42:20
od Tydýt
No když už jste u těch změn, tak v přehledu chybí datový balíček za 390.-Kč.
Pak ještě by bylo dobré informovat, že cena za SIM a jistina jsou jednorázové poplatky. To jen aby někdo z konkurence netrvdil, že měsíčně sim od vás stojí 150,- Kč :D
Další položka která tam není, je cena portace, ale to je na vašem uvážení, zda ji tam přidat, nebo ne. Cena je následně patrná v dalších textech.
Poslední postřech, u hovorů z internetu a do zahraničí je poznámka, že jsou hovory včetně DPH a tarifikace 1+1. V tom případě by to mělo být uvedeno i pro volání ze SIM. Takto mi to připadá, že hovory ze SIM jsou oproti ostatním bez DPH aby vypadali levnější.

Jinak z "klakulačkou" to považuji také za dobrý nápad. Ale jak tam dát všechny ceny konkurence, ... No to nebude na hodinu :?: .

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 10:07:52
od Georgius
To já nemyslím, že by to mělo "samo porovnávat", ale kolemjdoucí uvažující okolo Odoriku by si to tam nadatlil sám. Příklad ze života: Seniorovi zavolá O2šmejd a vnutí "neomezené volání" řekněme za 500 Kč i s internetem. Senior má Cihlafon, který internet neumí, takže to nevyužije, napíše 10 SMS měsíčně vnoučatům a když se zakecá tak protelefonuje třeba čtyři hodiny (4*60=240 minut, většina osob co znám čtyři hoďky neprokecá). Tohle vyplní do formuláře a formulář mu odpoví:

Za tyto služby platíte t.č. 500 Kč, se SIM od odorika byste platil 21.7 za SIM + 12.50 za SMS + 405,6 za přímé volání, takže by to vyšlo na 439,80 (s Odorikem ušetříte 60,20), pokud byste volal s callbackem tak by to bylo jen 317,40 a ušetřil byste 182,60. A není to balíček, pokud tedy budete telefonovat méně, zaplatíte méně.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 10:29:19
od xsouku04
Georgius píše:Nicméně sloupeček je nadepsaný "Ceny volání ze SIM Odorik", což wifi není. A ze SIM se prostě za 0,59 volat přes internet nedá, podle mých měření SIP žral cca 500 kB/min, t.j. minuta hovoru je odhadem 0,59+0,5 (nepočítám balíček). A v tom okamžiku rozhodnutí, jestli se za 1,09 zlobit s (ne)kvalitou datových přenosů nebo zaplatit 1,18 za callback je dost jasné (přiznejte se, komu stojí za to ušetřit 9 halířů za minutu tím, že mnohem hůř slyší ?).
Nadpis "Ceny volání ze SIM Odorik" byl rozhodně špatně. Nejen že tam je pak volání i bez SIM, ale je tam třeba cena sms, dat, nové SIM karty a pod, což už není vůbec volání. Změnil jsem to jen na Ceny.

ČR mobil (přes internet) - jsem se ale rozhodl ponechat. Je u toho jasně napsáno, že to předpokládá volání přes WiFi internet. A co víc. Málo který virtuál tuhle možnost nabízí. Takže je škoda se o tom nezmínit.

Re: Má první zkušenost s Odorikem

Napsal: pon 10. úno 2014 10:38:25
od xsouku04
Tydýt píše:No když už jste u těch změn, tak v přehledu chybí datový balíček za 390.-Kč.
Myslím, že tímto balíčkem se zrovna chlubit nemusíme, protože to není nijak extra výhodné.
Nicméně občas se to může někomu hodit. O tomhle balíčku jsem napsal do bubliny.

Pak ještě by bylo dobré informovat, že cena za SIM a jistina jsou jednorázové poplatky. To jen aby někdo z konkurence netrvdil, že měsíčně sim od vás stojí 150,- Kč :D
To by už opravdu byla bujná fantazie. Pokud má někdo pochybnosti o tom, co to přesně je, může si přečíst bublinu.
Další položka která tam není, je cena portace, ale to je na vašem uvážení, zda ji tam přidat, nebo ne. Cena je následně patrná v dalších textech.
Portace by tam být mohla. Nicméně po kliknutí na "přenos čísla" se dotyčný dozví všechny detaily portace včetně ceny.
Poslední postřeh, u hovorů z internetu a do zahraničí je poznámka, že jsou hovory včetně DPH a tarifikace 1+1. V tom případě by to mělo být uvedeno i pro volání ze SIM. Takto mi to připadá, že hovory ze SIM jsou oproti ostatním bez DPH aby vypadali levnější.
Je tam věta "Všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH." - což je zároveň odkaz na kompletní ceník.
Možná je v rámci toho nezahltit zákazníka opakujícíma se informacemi je možná lepší být stručnější.
Že účtujeme 1+1, je hlavní bod hned pod Mobilní operátor Odorik.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 10:54:18
od xsouku04
Georgius píše:To já nemyslím, že by to mělo "samo porovnávat", ale kolemjdoucí uvažující okolo Odoriku by si to tam nadatlil sám.
Souhlasím.
Stačilo by něco podobného jako máme na 4smart. http://www.4smart.cz/#section4
Porovnávat se s konkurencí je problematické a hodně se to mění v čase.
Stačilo by asi jen vypsat nejčastější finty konkurce.

Jako účtování 60+1 (17% navrh) nebo 60+60 (31% navíc),

volné minuty v balíčku se použijí i na volání uvnitř sítě, které je ale podstatně levnější

Pokud máte balíček, je v podstatě jisté, že Vám občas nějaké volné jednotky propadnou, nebo naopak přečerpáte.
Nelze tedy balíček porovnávat tak, jako že provoláte naprosto všechny minuty a tím způsobem, kterým nejvíce ušetříte. Dá se s tím statisticky počítat http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=21&t=2173

Za provolanou částku ručíte veškerým svým majetkem.

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Napsal: pon 10. úno 2014 12:40:10
od MaxVS
Takže: První dojem z úvodní stránky pozitivní, přehledná. Nikde ale nevidím, zda-li je možné běžné volání GSM mobil -> GSM mobil se svým původním číslem, tedy zda-li je Odorik skutečně GSM virtál, nebo jenom Voip. Na chvíli o tom dokonce pochybuji, vidím jen „levné volání z netu“, nějaké „geografické nebo nomadické“ číslo (to vůbec nevím o co jde), Voip volání, zpětné volání, volání z budky (!). No nevadí, začínám číst celou stránku od začátku, vidím možnost koupení SIMky a její přiřazení k mobilnímu číslu (K jakému ? Ke svému stávajícímu ? Zatím nevím…)
Vše potřebné je i bylo popsáno zde http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz
Nicméně změnili jsme i hlavní stránku http://www.odorik.cz/ tak, aby na první pohled zřejmé, že je to služba mobilního operátora ze vším co k tomu patří.
Ano, změny jsem zaznamenal, chválím.
Zkouším se přihlásit na demo PIN a konečně najít, jak funguje přenesení svého mobilního čísla, vybírám Nová SIM karta a registrace čísla Odorik mobil, pak DEMO MOBILNÍ – Vlastní tel.číslo – Vlastní tel.číslo od jiného op… ale zase se tu mluví jen o Voip operátorovi ??? Co Vlastní tel.číslo ? mobilní číslo: 799794923. Co je to za číslo ? Žádné takové podobné nechci mít a je to vůbec GSM číslo ? Dá se na něj dovolat ?
Samozřejmě že se dá dovolat, přece nemůžeme dávat mobilní čísla na která se nedá dovolat.
Asi je lepší si pročíst informace v eshopu. http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz
No, zeptejte se 10 náhodných lidí na ulici, jestli ví, co je to za číslo začínající 799... Nikdo to vědět nebude a polovina z nich řekne, že je to číslo pevné linky nebo číslo se zvýšenou tarifikací. Nebo si můžou myslet, že se na to dá dovolat jen ze sítě Odorika, když je to "jeho" číslo. Ani já nemám ve svém seznamu nikoho s podobným číslem.
V nějakém tématu najdu neuvěřitelnou informaci o tom, že nefunguje Roaming a SIMka se v zahraničí nepřihlásí do sítě. To zní jako špatný vtip od operátora, který se zasekl v půlce 20.století ! Trochu to mírní informace, že roaming by měl být funkční v nejbližší době. Ale proč se o nefungujícím roamingu nedozvím na stránkách, to chce Odorik tuto podstatnou informaci tajit ?
Netajíme to. Je to napsáno v našem eshopu http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz v sekci Roaming a přesměrování hovorů a též v ceníku. Navíc na roamingu se zrovna pracuje, tedy nefunkčnost je tedy jen dočasná.
Do eshopu lezu až když jsem rozhodnutý si něco koupit. Tam už by žádné podstatné informace být neměly, resp. jen ty, které souvisejí s objednávkou.
Kdybych to měl shrnout, tak pocit po cca 3 hodinách je takový, že chtít používat stránky Odorik je jako chtít používat Linux před 20 lety. Spousta informací, ale neuspořádaná, člověk nenajde to, co chce, a to buď vůbec, nebo až po dlouhém hledání. Ty stránky jsou jako když programátor píše manuál pro dalšího programátora. Kromě úvodních stránek z horního menu vypadají ty hlouběji ve struktuře (pokud vůbec lze mluvit o logické struktuře) jako by byly psány před 10 lety. Že to jde jasně a přehledně ukazuje třeba Fayn.

Pokud nemůžete něco najít déle jak 10 minut doporučuji nás kontaktovat. Viz menu kontakt.
Já už se orientuji, zejména po Vaší úpravě. Ale žádný potencionální zákazník nebude Odorika kontaktovat, aby dostal odpověď na to, co po prvních 5 minutách nepochopil. Stránky jednoduše zavře a půjde jinam, kde to pochopí.
Nedovedu si představit, jak by se podstatné informace (aniž by byl zahlcen těmi, které nepotřebuje) dozvěděl běžný, netechnický a nepočítačový uživatel. Ale takoví zákazníci zřejmě nejsou cílovou skupinou Odorika…
Nezahltit zákazníka informacemi vnímám opravdu jako problém. Je dobré texty zkracovat, pokud je to možné. Ale protože každého zajímá trochu něco jiného a různí lide dovedou vstřebávat různé množství informací, úplně ideální pro všechny to nebude asi nikdy.
Od toho je tady ale podpora, aby lidi mohla nasměrovat tím správným směrem. Doporučuji využít formulář "Kterou službu využít?" v sekci ceny a my se vám do dvou dnů ozveme a probereme, zda-li je Odorik vhodný k tomu co potřebujete nebo nikoli a doporučíme postup.
Já už mám jasno, po zprovoznění Roamingu bude pro mě Odorik velmi vhodný :) Mimo jiné taky proto, že i po důkladném porovnání nabídek jiných OP jsem nenašel lepší kombinaci služeb/cen/možností kterou potřebuji.

Vzhledem k množství informací, které musejí být na stránkách Odorika k dispozici, je nutné opravdu promyslet strukturu stránek tak, aby k zahlcení žádného zákazníka nedošlo. Pro rozsáhlejší stránky je nejvhodnější stromová struktura.
Nyní jsem zrušil potvrzování nového uživatele fóra. A schvalovaný příspěvek by měl být jen ten první.
Děkuji i za všechny nové přispěvovatele.