Záložní číslo pro případ nedostupnosti na internetu

Podrobnější technické novinky a vůbec novinky a postřehy z VoIP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Záložní číslo pro případ nedostupnosti na internetu

Příspěvek od xsouku04 »

Každá linka v síti Odorik má možnost uvést "Záložní číslo", které bude použito, pokud je linka nedostupná.

Najdete ho na stejném místě kde je sip heslo, tedy
"návody a nastavení"->"Volání z internetu"->Volání z libovolného SIP programu ..."

Záložní číslo se váže k číslu linky uvnitř sítě.

Je tam poznámka:
Na číslo budou směrovány hovory při nedostupnosti zařízení na této lince. Doporučujeme zadat mobilní číslo nebo číslo z jiné sítě, aby nemohlo dojít k zacyklení hovoru.


Tedy pozor na zacyklení hovorů. Pokud máte u nás dvě linky, které se navzájem zálohují, tak když nepůjdou obě, tak se to zacyklí. Stav, kdy obě čísla selžou ve stejný čas např. kvůli stejnému připojení na internet není nijak vzácný. Záložní linku proto zálohujte telefonním číslem vždy mimo síť Odorik, např. mobilním číslem. Nebo ještě jednodušeji, jako záložní číslo používejte jen čísla mimo síť odorik.cz.

Navíc si můžete nastavit "Email pro informování o použití záložního čísla:". Pokud se vám totiž hovor přesměruje na mobil nebo jiné záložní číslo, nemusíte si všimnout, že je přesměrovaný. Proto vám pro jistotu dojde email, abyste věděli, že došlo k problému.


Není to sice úplná novinka, již je to nějakou dobu k dispozici (týdny), ale zapomněli jsme to tehdy uvést.
Uživatelský avatar
okindl
Příspěvky: 37
Registrován: pát 13. dub 2012 21:17:34
Bydliště: Nad Šárkou 132

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od okindl »

TÍM VLASTNĚ DOPLŇUJETE PODMÍNĚNÉ PŘESMĚROVÁNÍ....V PŘÍPADĚ NEDOSTUPNOSTI.
Jakub
Příspěvky: 51
Registrován: pát 23. lis 2012 11:29:49

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od Jakub »

okindl píše:TÍM VLASTNĚ DOPLŇUJETE PODMÍNĚNÉ PŘESMĚROVÁNÍ....V PŘÍPADĚ NEDOSTUPNOSTI.
Presne tak jsem to uvazoval vyuzit, ackoliv to jde prave proti tomu doporuceni o presmerovavani mimo odorik kvuli zacykleni. Uz se to tady nekolikrat objevilo ale zeptam se znovu. Bude tato funkcionalita podmineneho presmerovani (podle stavu prihlaseni na lince, CID prichoziho hovoru, apod.) nekdy v blizke budoucnosti pridana primo do sekce paralelniho vyzvaneni?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od xsouku04 »

Jakub píše:
okindl píše:TÍM VLASTNĚ DOPLŇUJETE PODMÍNĚNÉ PŘESMĚROVÁNÍ....V PŘÍPADĚ NEDOSTUPNOSTI.
Presne tak jsem to uvazoval vyuzit, ackoliv to jde prave proti tomu doporuceni o presmerovavani mimo odorik kvuli zacykleni. Uz se to tady nekolikrat objevilo ale zeptam se znovu. Bude tato funkcionalita podmineneho presmerovani (podle stavu prihlaseni na lince, CID prichoziho hovoru, apod.) nekdy v blizke budoucnosti pridana primo do sekce paralelniho vyzvaneni?
A jakou by to představovalo výhodu? Tohle mi přijde lepší. V nastavování paralelního zvonění už je teď dost možností a další přibudou, zadávat tam ještě náhradní čísla a email pro zaslání informace o použití náhradního čísla, to už by bylo moc ...
Jakub
Příspěvky: 51
Registrován: pát 23. lis 2012 11:29:49

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od Jakub »

xsouku04 píše:
Jakub píše:
okindl píše:TÍM VLASTNĚ DOPLŇUJETE PODMÍNĚNÉ PŘESMĚROVÁNÍ....V PŘÍPADĚ NEDOSTUPNOSTI.
Presne tak jsem to uvazoval vyuzit, ackoliv to jde prave proti tomu doporuceni o presmerovavani mimo odorik kvuli zacykleni. Uz se to tady nekolikrat objevilo ale zeptam se znovu. Bude tato funkcionalita podmineneho presmerovani (podle stavu prihlaseni na lince, CID prichoziho hovoru, apod.) nekdy v blizke budoucnosti pridana primo do sekce paralelniho vyzvaneni?
A jakou by to představovalo výhodu? Tohle mi přijde lepší. V nastavování paralelního zvonění už je teď dost možností a další přibidou, zadávat tam ještě náhradní čísla a email pro zaslání informace o použití náhradního čísla, to už by bylo moc ...
Zaprve jde o to, ze soucasny system neumoznuje CID based routing verejneho cisla, coz by urcite byla uzitecna a pro nektera vyuziti doslova nutna funkce. Zadruhe ackoliv soucasny system zalozniho cisla je urcite uzitecny k primemu presmerovani vnitrni linky, pro vyuziti k podminenemu paralelnimu smerovani verejneho cisla X do vice nez jednoho smeru je to dost komplikovane, protoze vyzaduje aby X smerovalo na vnitrni linku *y, ktera je pri nedostupnosti presmerovana na jine verejne cislo Y, ktere je pak paralelne presmerovano do zadanych smeru. To jiste neni nemozne, ale minimalne to jde proti doporucenim o zacykleni. Kazdopadne to ale neumoznuje CID based routing, ktery bych rekl je prirozene implementovat v sekci paralelni vyzvani jako podminene paralelni vyzvaneni. Podminky by byly ruzneho druhu, nedostupnost by se resila jako napriklad "zvon smer Y if vnitrni linka *x je nedostupna" nebo "zvon smer Y if CID vyhovuje regexpr R1 a/nebo R2 ..." atd. Rekl bych ze uzitecnych moznosti je v tomto smeru mnoho, nemyslite?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od xsouku04 »

CID based routing již funguje, je jen třeba přidat jeho nastavování do paralelního zvonění.
Bohužel většina lidí neví co je to regexpr a pod, nutit uživatele "programovat", mi nepřijde nejvhodnější.
Zato pojem "záložní mobilní číslo" je mnohem srozumitelnější. Pokud mi nejde internet, volá mi to na mobil a dostanu o tom email...
Jakub
Příspěvky: 51
Registrován: pát 23. lis 2012 11:29:49

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od Jakub »

xsouku04 píše:CID based routing již funguje, je jen třeba přidat jeho nastavování do paralelního zvonění.
Bohužel většina lidí neví co je to regexpr a pod, nutit uživatele "programovat", mi nepřijde nejvhodnější.
Zato pojem "záložní mobilní číslo" je mnohem srozumitelnější. Pokud mi nejde internet, volá mi to na mobil a dostanu o tom email...
Tak uz se tesim az to CID based routing bude mozne nastavit v paralelnim vyzvaneni. Co se zbytku tyce, samozrejme chapu ze se odorik zdraha uzivatele "nutit" programovat. Ale mit toto a dalsi pokrocile moznosti by se nekterym pokrocilym uzivatelum, kterych ma urcite odorik nezanedbatelne, urcite hodilo. Je mi samozrejme jasne ze kazda moznost pokrocileho nastavovani (i kdyz by byla schovana do nejake sekce "Pokrocila nastaveni" s prislusnym varovanim "Zde provadejte zmeny jen pokud opravdu vite co delate") s sebou prinasi naklady na podporu v pripade neuspesnych (a tedy nerozumnych) pokusu uzivatelu.
GeBu
Příspěvky: 577
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od GeBu »

Prozraďte, co to je.
Jakub píše:CID based routing
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnisti na internetu

Příspěvek od Hooonza »

GeBu píše:Prozraďte, co to je.
CID based routing - směrování na základě identifikace volajícího.
GeBu
Příspěvky: 577
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Záložní číslo pro případ nedostupnosti na internetu

Příspěvek od GeBu »

Nemáte někdo fintu, jak rychle vypnout jednu linku na bráně PAP2T?
Mám takový zvyk při odchodu z domu na více než jeden den vytahovat ze zásuvky bezdrátový telefon připojený do brány a už jsem se radoval, že pak bude přesměrování na mobil okamžité (mám nastavené zpožděné o 20s). Ale pak jsem si uvědomil, že vypnutí bezdrátového telefonu neznamená nedostupnost internetu :(.
Bránu úplně odpojovat nechci a nemůžu, protože je na ní ještě jiný uživatel.
Odpovědět