Stránka 1 z 1

Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 8:17:43
od martin1
Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách. :evil:
Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 8:19:39
od xsouku04
Ráno je Fio trochu zpomalená, zjevně z toho, jak připisuje všechny ty platby, co zdržovala ČNB.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 8:38:55
od ViR
martin1 píše:Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách. :evil: Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
No to jsou minimálně tři komplexní akce. 1. Odepsání z účtu plátce. 2. Připsání na účet příjemce (miniTELu). 3. Zaúčtování příjemcem na příslušný zákaznický účet.

První a druhý úkon má podle zákona proběhnout u téže banky v jednom obchodním dnu. Tedy třeba ráno po sedmé a večer před desátou. Fio to dle mé zkušenosti zpravidla provede bezprostředně po sobě, ale "zpravidla" neznamená vždy. Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit. To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 8:47:57
od martin1
ViR píše:Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit.
Neprovedený bych věřil, to už se mi stalo taky v jiné bance. Ale pokud je příkaz provedený a peníze stržené, tak musely přistát na jiném účtu. Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký interní clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
ViR píše: To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
Ta informace je užitečná. 1. pokud je perioda delší než pár sekund, je užitečné vědět, kdy bude příští "scan". 2. Zamrznutý čas by indikoval chybu v systému Odorika. Tedy za předpokladu, že se bude zobrazovat čas skutečného volání API a ne jen nějaký nesouvijící časovač.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 9:10:14
od ViR
martin1 píše: Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký intrení clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
Víra je právě jen otázkou víry. Můžete mít pravdu. Fio je většinou u interních převodů velmi svižné. Ale jak to je udělané ve skutečnosti, to nevím. Nezajímalo mne to. Vím jen, že třeba u CS, která také deklaruje "online" zpracování plateb, je zpoždění mezi odepsáním peněz z jednoho účtu a připsání na druhý časově zcela zjevně posunuté. Většinou o desítky sekund až minuty, ale někdy i hodiny. Čili nějaký "meziúčet" předpokládám (m.j. mi také, při chybném zadání čísla účtu CS příkaz vzala, ale za několik hodin peníze vrátila, ovšem z jiného účtu). A podobné chování jsem zaznamenal i u ČSOB, která ovšem má celkem jistě dávkové zpracování, řekl bych cca po čtvrt hodině...

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 10:15:40
od Largon
martin1 píše:Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance.
Možné je všechno, třeba držet si stav kreditu v in-memory Redisu: Billing Incident Post-Mortem: Breakdown, Analysis and Root Cause

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: pát 26. črc 2013 10:22:44
od Largon
Jinak zatím máme stahování informací o platbách z Fio přes API jen v testovacím provozu a používáme ho k porovnání obdržených dat s předchozí de facto PUSH notifikací. Takže zdržení na naší straně můžu vyloučit.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: úte 03. pro 2013 11:25:59
od ViR
Dnes jsem zaznamenal "drobné opoždění" při dobíjení kreditu převodem přes Fio. Příkaz autorizován v 10:11 hod., kredit připsán v 11:15 hod.

Informační mail o provedené transakci, který z Fio běžně chodí v řádu sekund po autorizaci platby, zatím nedorazil.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: úte 03. pro 2013 12:03:21
od Largon
Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.

Je možné, že to mají zpožděné. Už se mi jednou stalo, že převod mezi mými dvěma účty v rámci Fio trval půl hodiny, i když běžně je to okamžitě.

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Napsal: úte 03. pro 2013 15:28:36
od ViR
Largon píše:Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.
To jsem tak nějak předpokládal, protože souběh opožděného připsání kreditu a mailu o uskutečnění platby indikoval spíš problém u Fio než u miniTELu :-). Kdyby ten mail přišel, jak je zvykem, obratem, čekal bych chybku spíš u vás....

Jinak jsem to sem psal spíš jen pro info, že takové situace mohou někdy nastat.