Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
martin1
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17. črc 2013 10:51:45

Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od martin1 »

Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách. :evil:
Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8561
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od xsouku04 »

Ráno je Fio trochu zpomalená, zjevně z toho, jak připisuje všechny ty platby, co zdržovala ČNB.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od ViR »

martin1 píše:Za jak dlouho se připíše kredit po převodu peněz ve Fio Bance ? Včera to bylo několik minut, dnes to není připsáno ani po 90 minutách. :evil: Nemohli by jste aspoň někde v klientské zóně vypsat čas posledního volání Fio API z Vašeho systému ? Člověk by aspoň byl trochu v obraze.
No to jsou minimálně tři komplexní akce. 1. Odepsání z účtu plátce. 2. Připsání na účet příjemce (miniTELu). 3. Zaúčtování příjemcem na příslušný zákaznický účet.

První a druhý úkon má podle zákona proběhnout u téže banky v jednom obchodním dnu. Tedy třeba ráno po sedmé a večer před desátou. Fio to dle mé zkušenosti zpravidla provede bezprostředně po sobě, ale "zpravidla" neznamená vždy. Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit. To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
martin1
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17. črc 2013 10:51:45

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od martin1 »

ViR píše:Vyskytl se mi případ, kdy i jen pouhý zvalidovaný příkaz visel v mém bankovnictví jako neprovedený asi dvě hodiny. Takže je zřejmé, že se mohou platby i v rámci banky opozdit.
Neprovedený bych věřil, to už se mi stalo taky v jiné bance. Ale pokud je příkaz provedený a peníze stržené, tak musely přistát na jiném účtu. Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký interní clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
ViR píše: To volání Fio API vám něco řekne, jen o bodu 3., respektive, kdy naposled se Odorik "podíval", zda mu nějaké peníze nepřišly...
Ta informace je užitečná. 1. pokud je perioda delší než pár sekund, je užitečné vědět, kdy bude příští "scan". 2. Zamrznutý čas by indikoval chybu v systému Odorika. Tedy za předpokladu, že se bude zobrazovat čas skutečného volání API a ne jen nějaký nesouvijící časovač.
Naposledy upravil(a) martin1 dne pát 26. črc 2013 9:20:23, celkem upraveno 1 x.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od ViR »

martin1 píše: Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance. A nevěřím, že Fio Banka má nějaký intrení clearingový účet. Převody mezi vlastními účty snad provádí v jedné transakci. Zdržet se může jedině zahájení transakce, což byl Váš případ.
Víra je právě jen otázkou víry. Můžete mít pravdu. Fio je většinou u interních převodů velmi svižné. Ale jak to je udělané ve skutečnosti, to nevím. Nezajímalo mne to. Vím jen, že třeba u CS, která také deklaruje "online" zpracování plateb, je zpoždění mezi odepsáním peněz z jednoho účtu a připsání na druhý časově zcela zjevně posunuté. Většinou o desítky sekund až minuty, ale někdy i hodiny. Čili nějaký "meziúčet" předpokládám (m.j. mi také, při chybném zadání čísla účtu CS příkaz vzala, ale za několik hodin peníze vrátila, ovšem z jiného účtu). A podobné chování jsem zaznamenal i u ČSOB, která ovšem má celkem jistě dávkové zpracování, řekl bych cca po čtvrt hodině...
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od Largon »

martin1 píše:Není možné peníze strhnout z databáze a uložit je do nějaké fronty nebo dokonce je držet jen paměti. Musí proběhnout databázová transakce, po jejímž provedení je vyrovnaná bilance.
Možné je všechno, třeba držet si stav kreditu v in-memory Redisu: Billing Incident Post-Mortem: Breakdown, Analysis and Root Cause
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od Largon »

Jinak zatím máme stahování informací o platbách z Fio přes API jen v testovacím provozu a používáme ho k porovnání obdržených dat s předchozí de facto PUSH notifikací. Takže zdržení na naší straně můžu vyloučit.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od ViR »

Dnes jsem zaznamenal "drobné opoždění" při dobíjení kreditu převodem přes Fio. Příkaz autorizován v 10:11 hod., kredit připsán v 11:15 hod.

Informační mail o provedené transakci, který z Fio běžně chodí v řádu sekund po autorizaci platby, zatím nedorazil.
Uživatelský avatar
Largon
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07. lis 2011 10:14:09

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od Largon »

Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.

Je možné, že to mají zpožděné. Už se mi jednou stalo, že převod mezi mými dvěma účty v rámci Fio trval půl hodiny, i když běžně je to okamžitě.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Dobíjení kreditu převodem nefunguje !

Příspěvek od ViR »

Largon píše:Vidím u nás v systému první zmínku o té platbě v 11:12.
To jsem tak nějak předpokládal, protože souběh opožděného připsání kreditu a mailu o uskutečnění platby indikoval spíš problém u Fio než u miniTELu :-). Kdyby ten mail přišel, jak je zvykem, obratem, čekal bych chybku spíš u vás....

Jinak jsem to sem psal spíš jen pro info, že takové situace mohou někdy nastat.
Odpovědět