Máte-li firmu a rozhodujete-li se přejít na VoIP, asi před Vámi stojí otázka- zda-li si pořídit vlastní pobočkovou ústřednu (nejčastěji nějaký klon ústředny asterisk), nebo nikoli.
Všechny pro a proti jsem se snažil shrnout zde
http://www.odorik.cz/w/vyhody_a_nevyhod ... y_asterisk
Čtení doporučuji jen těm, co mají přehled o volání přes internet či počítačových sítích.
Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44
Re: Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
Asterisk jsme provozovali spolu s 802, já jsem to pouze používal, nekonfiguroval. Po přechodu k Odoriku jsme zatím neobjevili, jak elegantně nastavit na které z linek účtu bude příchozí hovor defaultně vyzvánět. Např. máte ten den homeoffice, vezmete domácí telefon, vyťukáte ten Asterisk * kód a už vám to zvoní default doma. Druhý den přijdete do kanclu, vyťukáte kód a zvoní vám to default zase na stole. U Odoriku jsme zatím objevili toto nastavování pomocí SMS, což se mi nezdá tak praktické, ale každopádně je fajn, že to jde.
Druhá věc souvisí s vyzváněním na více linkách a nepřijatými hovory. Mám příchozí hovor, např. po 10 vteřinách začne zvonit také druhá linka, mezitím hovor někdo vyzvedne na první lince, na druhé zůstává nepřijatý hovor. Dotyčný na druhé lince pak neví (pokud nesedí spolu v jedné místnosti), jestli je to skutečně nepřijatý hovor anebo jestli ho kolega na první lince zvedl příliš pozdě. Nevím, jak moc tohle lze řešit, aby přijatý hovor na 1. lince byl nějak signalizován ústřednou druhému telefonu (?), takže mě případně ušetřete
Gigasety ale pokud máte k jedné základně více sluchátek, toto umožňují, Asterisk nevím.
Jinak Asterisk jsme s velkou radostí po přechodu k Odoriku odstavili.
Druhá věc souvisí s vyzváněním na více linkách a nepřijatými hovory. Mám příchozí hovor, např. po 10 vteřinách začne zvonit také druhá linka, mezitím hovor někdo vyzvedne na první lince, na druhé zůstává nepřijatý hovor. Dotyčný na druhé lince pak neví (pokud nesedí spolu v jedné místnosti), jestli je to skutečně nepřijatý hovor anebo jestli ho kolega na první lince zvedl příliš pozdě. Nevím, jak moc tohle lze řešit, aby přijatý hovor na 1. lince byl nějak signalizován ústřednou druhému telefonu (?), takže mě případně ušetřete

Jinak Asterisk jsme s velkou radostí po přechodu k Odoriku odstavili.
Re: Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
Při nastaveném vyzvánění na více linkách, na nichž je někde analogový telefon + VoIP brána (adapter), je třeba si uvědomit, že signalizace mezi bránou (adapterem) a analogovým telefonem je odlišná od signalizace mezi IP telefonem a Odorikem. To v důsledku znamená, že (příklad - příchozí volání zvoní na 1. lince IP telefonu Gigaset a na 2. lince, kde je adapter + analogový telefon Panasonic):
Přijme se volání na 1. lince, pak na druhé lince je stále "nepřijatý hovor".
Přijme se volání na 2. lince, pak na 1. lince nebude "nepřijatý hovor".
To mám vyzkoušeno v kombinaci: VoIP brána+analog. telefon, druhá linka IP telefon Well SIP-T22P
Přijme se volání na 1. lince, pak na druhé lince je stále "nepřijatý hovor".
Přijme se volání na 2. lince, pak na 1. lince nebude "nepřijatý hovor".
To mám vyzkoušeno v kombinaci: VoIP brána+analog. telefon, druhá linka IP telefon Well SIP-T22P
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44
Re: Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
Máme v obou případech IP telefony - Linksys SPA941 a 921. Dosáhnu toho nějak?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8526
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
Zatím se to dá měnit jen přes web, nebo api, ale nejsem si jist, jestli je tahle část zveřejněna.Montgolfier píše:Asterisk jsme provozovali spolu s 802, já jsem to pouze používal, nekonfiguroval. Po přechodu k Odoriku jsme zatím neobjevili, jak elegantně nastavit na které z linek účtu bude příchozí hovor defaultně vyzvánět. Např. máte ten den homeoffice, vezmete domácí telefon, vyťukáte ten Asterisk * kód a už vám to zvoní default doma. Druhý den přijdete do kanclu, vyťukáte kód a zvoní vám to default zase na stole. U Odoriku jsme zatím objevili toto nastavování pomocí SMS, což se mi nezdá tak praktické, ale každopádně je fajn, že to jde.
Tohle jsem řešili a myslím, že úspěšně. Pokud je použito paralelní zvonění, a jeden z telefonů hovor přijme, ostatní telefony by měly pak dostat jinou variantu cancel, aby tak poznaly, že nemají zobrazovat zmeškaný hovor. Nepodporují to úplně všechny telefony, ale myslím, že SPA941 by to snad měly. Snad se tedy tato funkcionalita časem nerozbila.Druhá věc souvisí s vyzváněním na více linkách a nepřijatými hovory. Mám příchozí hovor, např. po 10 vteřinách začne zvonit také druhá linka, mezitím hovor někdo vyzvedne na první lince, na druhé zůstává nepřijatý hovor. Dotyčný na druhé lince pak neví (pokud nesedí spolu v jedné místnosti), jestli je to skutečně nepřijatý hovor anebo jestli ho kolega na první lince zvedl příliš pozdě. Nevím, jak moc tohle lze řešit, aby přijatý hovor na 1. lince byl nějak signalizován ústřednou druhému telefonu (?), takže mě případně ušetřeteGigasety ale pokud máte k jedné základně více sluchátek, toto umožňují, Asterisk nevím.
Jinak Asterisk jsme s velkou radostí po přechodu k Odoriku odstavili.
Krom toho podporujeme i odmítnutí paralelně zvonícího hovoru http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1180 a různá zvonění podle geografického čísla, na kterém to vyzvání.
-
- Příspěvky: 37
- Registrován: úte 16. črc 2013 0:54:44
Re: Vlastní pobočkovou ústřednu a nebo raději ne?
Teď jsme si s tím hráli a popsal jsem výsledky do http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f= ... 666#p12666