Neprochází hovor Odorik VoIP --> Odorik mobil

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Neprochází hovor Odorik VoIP --> Odorik mobil

Příspěvek od ViR »

Reportuji chybku. Neprochází mi hovory z Odorik VoIP, nomadické číslo, na Odorik mobil. Z jiných sítí (zkoušeno z VF, O2 mobil a 802.VOX) se lze normálně dovolat.

U Odoriku volající klient dá vyzváněcí tón a následně vrátí Declined 603.

Ve výpisu hovorů se následně objeví osm řádků :-), evidentně z nich vícero marných pokusů, najít cestu.

Z nich 7x je status NO ANSWER/NOANSWER(0) a poslední NO ANSWER/CHANUNAVAIL(0). Viz hovor ve 13:10:52 až 13:10:54, call id = 67268232 až 67268239.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2721
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Neprochází hovor Odorik VoIP --> Odorik mobil

Příspěvek od Pitomec »

Zkoušel jsem zavolat z nomáda (z webu Odoriku z JAVA telefonu) na Odorik GSM a bezproblémů.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Neprochází hovor Odorik VoIP --> Odorik mobil

Příspěvek od ViR »

Pitomec píše:Zkoušel jsem zavolat z nomáda (z webu Odoriku z JAVA telefonu) na Odorik GSM a bezproblémů.
Jojo, už je to vyřešené... Byl to důsledek mých experimentů těsně po spuštění mobilních služeb, kdy mi systém ústředny dovolil něco, co u mobilních linek vlastně nemá valný smysl, a je to blokované :-)

Jednalo se o testování, zda nelze přimět hovor, směrovaný na mobilní odoričí číslo, aby vyzváněl (i) na spřažené VoIP lince... Přes web to sice nešlo (chybí rozhraní, kde by se to dalo), ale podařilo se mi to "oblafnout" a zadat pokyn jiným způsobem. Jenže systém zareagoval na "nestandardní příkaz nestandardně", to jest, že zdánlivě nijak nereagoval (nikde nic přes web nezobrazil, neb neměl kde), ale začal se chovat tak, jak jsem na začátku vlákna popsal. Čili hovory "z venku" šly správně na SIM, ale interní hovory na mé mobilní číslo padaly do stoupy... Už by nemělo být možné, aby to někdo omylem či ze zvědavosti nastavil :-)

Jinak jsem to "přesměrování" hovoru z VoIP (na mobilní číslo) k VoIP klientovi nakonec (částečně) vyřešil ENUM záznamem na E164.org. Čili přes SIP VoIP je možné se mne se znalostí čísla mého mobilu a s využitím ENUM dovolat i bez znalosti konkrétního odoričího SIP URI. Jen musí volající umět ten ENUM record použít.
Odpovědět