Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od ViR »

V noci jsem zkoušel nepodmíněné přesměrování z odoričí SIM na SIM Eureka (což není podstatné), a to zadáním síťového kódu *21*79104136x# na přesměrovávaném mobilu.

Přišla hláška TMo sítě, že přesměrování bylo nastaveno, což je OK. Následně jsme pak zkusil, zda přesměrování proběhlo korektně, voláním z odoričí linky *30558x, ID hovoru 67995891, na své nepodmíněně přesměrované číslo 79979494x.

Hovor na cílové číslo 79104136x (v síti Eureka) s příznakem přesměrování dorazil a byl po vyzvednutí bez problémů spojen (na 7 sec., než jsem zavěsil - stačilo).

Dorazil však s jiným cizím CLI, konkrétně s CLI 799794708. A přesměrovaná část, tj. volání z mého odoričího č. 79979494x na 79104136x (Eureka), s předpokládanou sazbou 1,69 Kč/min, mi dosud NEBYLA naúčtována.

Čili předpokládám, že šla k tíži někoho jiného (patrně odoričího čísla 799794708). Myslím, že by bylo potřeba se na to podívat, kde je jaký problém. :-) Osobně pro to nyní nemám žádné možné vysvětlení...

Jinak jistá záludnost je v tom, že u roamingu Eureka SIM v síti O2 (a u roamingu vůbec) je relativně časté, že příchozí hovor je bez CLI, čili tento problém nemusí být snadno zjistitelný...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od xsouku04 »

Ano, chyba se týká i některých dalších případů. Hovor by ale měl být správně zaúčtován vám, jen se vám neobjeví ve výpise hovorů protože z neznámého důvodu byl uskutečněn na cizí linku. Ale kredit byl předpokládám stržen Vám.
Bohužel tato chyba souvisí s tím co dělal kolega, který má dovolenou, takže se to hůře dohledává.

Závažnější způsob, jakým se tato stejná chyba projevuje, je to, že se občas někomu strhává kredit za příchozí hovory na voip čísla a to 0,59 Kč/min jako by se volalo z naší simkarty, ale ve výpisech o tom chybí zmínka. Tedy to vypadá, jako že se to záhadně krade. Ve skutečnosti je to ale zalogováno, takže budeme schopni všechno vrátit.
A dvěma lidem se u jejich výpisu hovorů odorik sim karty objevují ve výpise cizí hovory, za které jim ale není nic strháváno.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

No Bohužel nevím jestli to ODORIK dělá záměrně, ale z odorčí SIM karty nejdou přesměrovat hovory kromě přesměrování na odorčí SIM karty a odorčí čísla ať už odorčí nomadická nebo geografická. Zkoušel jsem SIM kartu Odoriku přesměrovat na roamingové číslo T-mobile ( 603 604 604 - plechová huba ) . A pak jsem z pevné sítě O2 zkoušel volat na číslo odorčí Sim karty 799 794 ... a obdržel jsem hlášku od T-mobile, něco ve smyslu, že volaný účastník není dostupný. Zkoušel jsem všechny varianty přesměrování hovorů od Zelených linek, až po barevné linky 840,844, i na pevné linky O2 a nepomohlo. Pouze pomáhá přesměrovat hovory na Odorčí čísla

Aby bylo jasno hovořím tu o přesměrování hovorů ze SIM karty Odorik na jakákoliv čísla pomocí GSM kódů *21*Tlfčíslo# - nepodmíněné přesměrování a např. *61*Tlfčislo# podmíněné přesměrování. Nebo rovnou v telefonu ( pokud z hlavy neznám ty správné kódy pro přesměrování )
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

Tak teď už tomu vůbec nerozumím, když si na SIM kartě v Mobilu nastavím přesměrování na číslo 603 604 604 a pak na Odorčí SIM kartu volám ze sim karty O2 tak hovor se nejdříve spojím s odorčí SIM kartou 799 794 .... ale pak kdy má dojít k přesměrování na to číslo 603 604 604 tak místo toho obdržím hlášku, volaný účastník není dostupný.

A teď když Odorčí SIM kartu vytočím například z programu X-Lite ( řekněme z druhého účtu Odorika ) tak dojde k jedné věci a tady se možná jedná o divné věci, kterým nerozumím.

Nejdříve se spojí hovor s Odorčí SIM kartou a po chvíli se paradoxně spojí hovor s číslem 603 604 604.

A teď co mi příjde divne, když volám z X- Lite na číslo SIM karty ODORIK, které má nastavené podmíněné přesměrování v případě nepřijetí hovoru do xy sekund a já to na SIM kartě ODORIk ten hovor nezvednu, přepojí se hovor na číslo 603 604 604, ale ve výpisu hovoru vidím 2x krát zaúčtované hovory a přitom to není Call BAck.

Například z X-Lite jsem volal cca 50 sekund a v tom výpise se mi zobrazilo

1 - hovor na číslo SIM karty ODORIk .... doba hovoru 40 sekund
2 - hovor na číslo 603 604 604......doba hovoru 50 sekund

A já za tyto oba hovory dvakrát zaplatím.
Nemělo by to být tak, že hovor z jednoho účtu Odorika vedený z aplikace X-lite na číslo SIM karty Odorik by mělo být zpoplatněné pro tento účet Odorika a druhý hovor vedený z čísla GSM Odorik na 603 604 604 by měl být naúčtovaný pro druhý účet Odorik na kterém je zřízena SIM karta Odorik ?

Uvedu příklad, Jan Novák má účet Odorika a na něm má pouze jednu linku a k ní je zřízeno GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000. Na tomto čísle si přesměruje hovory na číslo 603 604 604.
Paní Slívová se rozhodne že využije X-lite a zavolá panu Novákovi na jeho GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000 avšak on má přesměrované hovory měla by zaplatit pouze daný hovor na číslo 794 799 000, avšak pan Novák by měl hradit přesměrovaný hovor.

Tak by to mělo fungovat, ale nefunguje, a paní Slívová platí dva hovory jeden na číslo pana Nováka a zároveň i za přesměrovaný hovor tedy pan Novák je v klidu a neplatí ani haléř. :x Teď už chápu proč slyším hlášku " volaný účastník je nedostupný v okamžiku, kdy přesměrovaný GSM telefon se snaží přesměrovat hovor na jiné číslo pokud volám z jiné než ODORČí sítě např. Telefonika O2.
Takže jak je možné, že volající strana platí oba hovory když ten přesměrovaný hovor by měla platit volaná strana, volající by měl platit pouze za jednu část hovor a to např. X- Lite - > GSM číslo Odorik. A pokud jsou na tom čísle přesměrovány hovory měla by volaná strana platit druhou část za hovor tedy GSM číslo -> Cílové číslo.
Jenže v uvedeném příkladě když volající platí oba hovory tedy X- Lite ->GSM Odorik -> Cílové číslo. A to je špatně.

Takže ve výpisu se tedy objeví dva hovory kdy volají strana plati 0,59 Kč/min s GSM číslem Odorik a zároveň pak ještě platí 1,69 Kč/min kdy hovor u volaného byl přesměrován na další GSM číslo v tomto příkladě 603 604 604.

Takže Odorik by se měl na to podívat, a opravit to.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od ViR »

xsouku04 píše:Ano, chyba se týká i některých dalších případů. Hovor by ale měl být správně zaúčtován vám, jen se vám neobjeví ve výpise hovorů protože z neznámého důvodu byl uskutečněn na cizí linku. Ale kredit byl předpokládám stržen Vám.
Právě že nebyl. Bylo mi strženo jen 7 hal. za 7 s. příchozího hovoru na číslo, z něhož bylo přesměrováno (viz ID 67995891) ale následný přesměrovaný hovor s cizím CLI není ani zaúčtován (předpokládám cca 20 hal.), ani zobrazen ve výpisu.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od xsouku04 »

ViR píše:
xsouku04 píše:Ano, chyba se týká i některých dalších případů. Hovor by ale měl být správně zaúčtován vám, jen se vám neobjeví ve výpise hovorů protože z neznámého důvodu byl uskutečněn na cizí linku. Ale kredit byl předpokládám stržen Vám.
Právě že nebyl. Bylo mi strženo jen 7 hal. za 7 s. příchozího hovoru na číslo, z něhož bylo přesměrováno (viz ID 67995891) ale následný přesměrovaný hovor s cizím CLI není ani zaúčtován (předpokládám cca 20 hal.), ani zobrazen ve výpisu.
Mělo by to být nyní opraveno. Můžete to potvrdit ? Vypadá to, že problémy způsobily změny minulý týden, při přípravách na testování vodafone simkaret.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od xsouku04 »

helmut.niederman píše:No Bohužel nevím jestli to ODORIK dělá záměrně, ale z odorčí SIM karty nejdou přesměrovat hovory kromě přesměrování na odorčí SIM karty a odorčí čísla ať už odorčí nomadická nebo geografická. Zkoušel jsem SIM kartu Odoriku přesměrovat na roamingové číslo T-mobile ( 603 604 604 - plechová huba ) . A pak jsem z pevné sítě O2 zkoušel volat na číslo odorčí Sim karty 799 794 ... a obdržel jsem hlášku od T-mobile, něco ve smyslu, že volaný účastník není dostupný. Zkoušel jsem všechny varianty přesměrování hovorů od Zelených linek, až po barevné linky 840,844, i na pevné linky O2 a nepomohlo. Pouze pomáhá přesměrovat hovory na Odorčí čísla

Aby bylo jasno hovořím tu o přesměrování hovorů ze SIM karty Odorik na jakákoliv čísla pomocí GSM kódů *21*Tlfčíslo# - nepodmíněné přesměrování a např. *61*Tlfčislo# podmíněné přesměrování. Nebo rovnou v telefonu ( pokud z hlavy neznám ty správné kódy pro přesměrování )
Není to záměr, přesměrování otestujeme. Nikdo jej zatím netestoval.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od xsouku04 »

helmut.niederman píše:Tak teď už tomu vůbec nerozumím, když si na SIM kartě v Mobilu nastavím přesměrování na číslo 603 604 604 a pak na Odorčí SIM kartu volám ze sim karty O2 tak hovor se nejdříve spojím s odorčí SIM kartou 799 794 .... ale pak kdy má dojít k přesměrování na to číslo 603 604 604 tak místo toho obdržím hlášku, volaný účastník není dostupný.

A teď když Odorčí SIM kartu vytočím například z programu X-Lite ( řekněme z druhého účtu Odorika ) tak dojde k jedné věci a tady se možná jedná o divné věci, kterým nerozumím.

Nejdříve se spojí hovor s Odorčí SIM kartou a po chvíli se paradoxně spojí hovor s číslem 603 604 604.

A teď co mi příjde divne, když volám z X- Lite na číslo SIM karty ODORIK, které má nastavené podmíněné přesměrování v případě nepřijetí hovoru do xy sekund a já to na SIM kartě ODORIk ten hovor nezvednu, přepojí se hovor na číslo 603 604 604, ale ve výpisu hovoru vidím 2x krát zaúčtované hovory a přitom to není Call BAck.

Například z X-Lite jsem volal cca 50 sekund a v tom výpise se mi zobrazilo

1 - hovor na číslo SIM karty ODORIk .... doba hovoru 40 sekund
2 - hovor na číslo 603 604 604......doba hovoru 50 sekund

A já za tyto oba hovory dvakrát zaplatím.
Nemělo by to být tak, že hovor z jednoho účtu Odorika vedený z aplikace X-lite na číslo SIM karty Odorik by mělo být zpoplatněné pro tento účet Odorika a druhý hovor vedený z čísla GSM Odorik na 603 604 604 by měl být naúčtovaný pro druhý účet Odorik na kterém je zřízena SIM karta Odorik ?

Uvedu příklad, Jan Novák má účet Odorika a na něm má pouze jednu linku a k ní je zřízeno GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000. Na tomto čísle si přesměruje hovory na číslo 603 604 604.
Paní Slívová se rozhodne že využije X-lite a zavolá panu Novákovi na jeho GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000 avšak on má přesměrované hovory měla by zaplatit pouze daný hovor na číslo 794 799 000, avšak pan Novák by měl hradit přesměrovaný hovor.

Tak by to mělo fungovat, ale nefunguje, a paní Slívová platí dva hovory jeden na číslo pana Nováka a zároveň i za přesměrovaný hovor tedy pan Novák je v klidu a neplatí ani haléř. :x Teď už chápu proč slyším hlášku " volaný účastník je nedostupný v okamžiku, kdy přesměrovaný GSM telefon se snaží přesměrovat hovor na jiné číslo pokud volám z jiné než ODORČí sítě např. Telefonika O2.
Takže jak je možné, že volající strana platí oba hovory když ten přesměrovaný hovor by měla platit volaná strana, volající by měl platit pouze za jednu část hovor a to např. X- Lite - > GSM číslo Odorik. A pokud jsou na tom čísle přesměrovány hovory měla by volaná strana platit druhou část za hovor tedy GSM číslo -> Cílové číslo.
Jenže v uvedeném příkladě když volající platí oba hovory tedy X- Lite ->GSM Odorik -> Cílové číslo. A to je špatně.

Takže ve výpisu se tedy objeví dva hovory kdy volají strana plati 0,59 Kč/min s GSM číslem Odorik a zároveň pak ještě platí 1,69 Kč/min kdy hovor u volaného byl přesměrován na další GSM číslo v tomto příkladě 603 604 604.

Takže Odorik by se měl na to podívat, a opravit to.
Pokud to dělá stále, prosím o konkrétní id hovorů kterých se to týká. Id lze najít ve výpise hovorů, pokud zadáte "podrobný". Je to pak v pravém sloupečku označeno jako call id.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:
helmut.niederman píše:Tak teď už tomu vůbec nerozumím, když si na SIM kartě v Mobilu nastavím přesměrování na číslo 603 604 604 a pak na Odorčí SIM kartu volám ze sim karty O2 tak hovor se nejdříve spojím s odorčí SIM kartou 799 794 .... ale pak kdy má dojít k přesměrování na to číslo 603 604 604 tak místo toho obdržím hlášku, volaný účastník není dostupný.

A teď když Odorčí SIM kartu vytočím například z programu X-Lite ( řekněme z druhého účtu Odorika ) tak dojde k jedné věci a tady se možná jedná o divné věci, kterým nerozumím.

Nejdříve se spojí hovor s Odorčí SIM kartou a po chvíli se paradoxně spojí hovor s číslem 603 604 604.

A teď co mi příjde divne, když volám z X- Lite na číslo SIM karty ODORIK, které má nastavené podmíněné přesměrování v případě nepřijetí hovoru do xy sekund a já to na SIM kartě ODORIk ten hovor nezvednu, přepojí se hovor na číslo 603 604 604, ale ve výpisu hovoru vidím 2x krát zaúčtované hovory a přitom to není Call BAck.

Například z X-Lite jsem volal cca 50 sekund a v tom výpise se mi zobrazilo

1 - hovor na číslo SIM karty ODORIk .... doba hovoru 40 sekund
2 - hovor na číslo 603 604 604......doba hovoru 50 sekund

A já za tyto oba hovory dvakrát zaplatím.
Nemělo by to být tak, že hovor z jednoho účtu Odorika vedený z aplikace X-lite na číslo SIM karty Odorik by mělo být zpoplatněné pro tento účet Odorika a druhý hovor vedený z čísla GSM Odorik na 603 604 604 by měl být naúčtovaný pro druhý účet Odorik na kterém je zřízena SIM karta Odorik ?

Uvedu příklad, Jan Novák má účet Odorika a na něm má pouze jednu linku a k ní je zřízeno GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000. Na tomto čísle si přesměruje hovory na číslo 603 604 604.
Paní Slívová se rozhodne že využije X-lite a zavolá panu Novákovi na jeho GSM telefonní číslo Odorik 794 799 000 avšak on má přesměrované hovory měla by zaplatit pouze daný hovor na číslo 794 799 000, avšak pan Novák by měl hradit přesměrovaný hovor.

Tak by to mělo fungovat, ale nefunguje, a paní Slívová platí dva hovory jeden na číslo pana Nováka a zároveň i za přesměrovaný hovor tedy pan Novák je v klidu a neplatí ani haléř. :x Teď už chápu proč slyším hlášku " volaný účastník je nedostupný v okamžiku, kdy přesměrovaný GSM telefon se snaží přesměrovat hovor na jiné číslo pokud volám z jiné než ODORČí sítě např. Telefonika O2.
Takže jak je možné, že volající strana platí oba hovory když ten přesměrovaný hovor by měla platit volaná strana, volající by měl platit pouze za jednu část hovor a to např. X- Lite - > GSM číslo Odorik. A pokud jsou na tom čísle přesměrovány hovory měla by volaná strana platit druhou část za hovor tedy GSM číslo -> Cílové číslo.
Jenže v uvedeném příkladě když volající platí oba hovory tedy X- Lite ->GSM Odorik -> Cílové číslo. A to je špatně.

Takže ve výpisu se tedy objeví dva hovory kdy volají strana plati 0,59 Kč/min s GSM číslem Odorik a zároveň pak ještě platí 1,69 Kč/min kdy hovor u volaného byl přesměrován na další GSM číslo v tomto příkladě 603 604 604.

Takže Odorik by se měl na to podívat, a opravit to.
Pokud to dělá stále, prosím o konkrétní id hovorů kterých se to týká. Id lze najít ve výpise hovorů, pokud zadáte "podrobný". Je to pak v pravém sloupečku označeno jako call id.
Ano dělá to stále, takže jsem dneska znovu provedl test, na jednom mobilním telefonu Odorik patřící k mému jednomu účtu Odorik jsem dal nepodmíněné přesměrování přes kód *21* Číslo telefonu # a pak jsem volal z X-lite z telefonní linky z mého druhého účtu Odorik, kde u linky je zřízeno mobilní číslo, ale není aktivované, takže se dá volat pouze ze SIP zařízení a softwarových telefonů. A volal jsem na to číslo mobilní u kterého jsou nepodmíněné hovory přesměrovány na cílové číslo O2 a bohužel zaplatil jsem za oba hovory respektive hovory se naúčtovali k jednomu účtu Odorik ale správně to mělo být tak, že pouze první trasa hovoru měla být naúčtována k jednomu účtu Odorik a druhá trasa hovoru tedy přesměrovaný hovor měl být naúčtován k druhému účtu Odorik.

Jedná se o call ID : 68083644 ( hovor směřován na mobilní telefon Odorik ) v čase 16 hodin 00 minut a 07 sekund délka hovoru 7 sekund a druhé Call ID : 68083643 ( nepodmíněně přesměrovaný hovor z mobilního telefonu Odorik na cílové telefonní číslo O2 ) v čase 16 hodin 00 minut a 17 sekund délka hovoru 5 sekund

V účtu Odorik ke které je přirazena pouze jedna linka a k ní přirazena aktivní sim karta u kterého bylo nastaveno nepodmíněné přesměrování hovorů nebylo nic vůbec zaúčtováno ani zobrazeno ve výpisu hovorů.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

Teď jsem provedl další test a to v případě nedostupnosti. Na SIM kartě odorik jsem podmíněně přesměroval hovory v případě nedostupnosti na hlasovou schránku T-mobile 603123311 pro výběr zpráv a vypnul jsem telefon/odhlásil jsem se ze sítě Odorik.
Opět stejná chyba jako u nepodmíněného přesměrování.

Call ID : 68084733 Hovor z sw telefonu X-Lite v čase 16 hodin : 20 minut : 28 sekund, délka hovoru se GSM číslem Odorik 51 sekund.... účtováno sazbou 0,59 Kč/min
Call ID : 68084734 Přesměrovaný hovor se SIM karty Odorik na cílové telefonní číslo v čase 16 hodin : 20 minut : 30 sekund, délka hovoru s cílovým přesměrovaným číslem 55 sekund.... účtováno sazbou 1,69 Kč/min.


Pro doplnění informací, v sw telefonu X-lite jsem hovor ukončil přesně po uplynutí 50 sekund což by odpovídalo Call ID 68084733 tedy 51 sekund. Ale ta délka 55 sekund u druhého call ID už nedává rozum protože délka byl přece 50 sekund. Respektive druhý Call ID by měl být kratší. Dohromady zaúčtováno pro jeden účet Odorik 2,05 Kč, ale správně jsem měl platit jen 0,50 Kč a zbytek 1,55 Kč by měla platit volaná strana, která si přesměrovala hovor tedy mělo by to být naúčtováno k tomu druhému účtu Odorik.

Doplněno : Aha, problém zřejmě pouze u mobilních čísel GSM Odorik. Právě jsem zkoušel provést stejný test avšak v sw telefonu X-lite jsem si nastavil linku ke které nemám zřízeno žádné nomadické ani geografické ani GSM číslo a když jsem pak chtěl vola na telefon, který je nastavený na přesměrování hovorů v případě, že je vypnutý a v době testování byl vypnutý tak jsem obdržel do repráku hlášku, volaný účastník není dostupný. Takže je to podobný problém jako při volání ze sítě O2.
Ale hovor bude přesměrovaný pouze voláte-li buď rovnou z mobilu GSM Odorik nebo ze sw klienta X-lite z linky u které je GSM číslo ( byť není ještě aktivní, není k němu přirazena plastová SIM karta ). Taky jsem zkoušel volat z linky u které je nomadické číslo Odorik ze sw. aplikace X-lite a taky mne to nepřepojilo na cílové číslo pouze jsem obdržel hlášku že volaný účastník není dostupný, tedy ve výpisu hovoru se mi zobrazil pouze zmeškaný hovor z Nomadického čísla na GSM číslo Odorik.
A ta chyba bude podle mne plošná nebude se týkat jen pár náhodných jedinců, podle mne je nebo může být chyba na straně GTS, T-Mobile.

Vyzkoušejte si to. Řekněme že máte dva účty Odorik a na každém z nich jednu SIM Kartu a u tu druhé SIM karty si nepodmíněně přesměrujte hovory ( to je fuk kam, ) třeba na IVR hlasový automat a pak z té první SIM karty prozvoňte druhou SIM kartu a ono vás to přepojí na IVR hlasový automat. No a ve výpisu u toho vašeho jednoho účtu Odorik u které máte tu první SIM kartu tak uvidíte, že jste zaplatili za dva hovory viz můj případ.
Odpovědět