Špatně účtovaná délka hovorů

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od helmut.niederman »

Dneska jsem narazil na jeden problém, a to, že ve výpisu hovorů se chybně účtují délky hovorů. Například když volám z X-lite a dejme tomu, že se chystám ukončit hovor, tak když ukončím hovor přesně na 40 sekundě tak ve výpisu hovoru se mi zobrazí, že jsem volal 55 sekund místo 40 sekund. Stejné je to i u příchozích hovorů z mobilu. Když tipnu telefon v 1 minutě a 20 sekund ve výpise se zobrazí úplně jiná délka hovoru.

Vyzkoušejte si to a uvidíte, že to tak chybně účtuje. Kuriozně je to i s přesměrovanými hovory. Volám na nějaké číslo, 5 sekund to prozvání a pak se hovor přesměruje na další číslo. V 58 sekundě ukončím hovor, a ve výpisu se mi zobrazí, že hovor s prvním číslem trval 59 sekund ale hovor s druhým číslem tedy přesměrovaným trval už 1 minuta, přitom s druhým číslem se navázal přece styk až o 5 sekund později, přesto ve výpisu byla délka hovoru delší než v případě s prvním číslem. Prostě to nesedí. Týká se to samozřejmě pokud volám přes internet tedy ze softwarových telefonů nebo z GSM sítě Odorik.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od ViR »

Hmm, zkoušel jsem to to celkem pěti různě dlouhými hovory nasimulovat, a délka hovorů ve výpise se lišila oproti tomu co ukazoval SIP terminál/telefon max do dvou sec.

SJ Phone, CSipSimple, Gigaset A 510 IP, příchozí hovor z PSTN. Připojení 30/30 MB, optika/GB Ethernet v domě. U mne se to chová, zdá se, OK.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od Kabek »

To je zajímavé. Ono se asi u Odoriku dějí zvláštní věci - občas se nedaří, ale ví o tom a snaží se to řešit. Bohužel to je závislé na jediném člověku, který je prý na dovolené. Viz kopie emailu:

""Dobrý den,
o problému víme, účtuje to neoprávněně za příchozí hovory cenu 0,59
Kč/min a položka chybí navíc ve výpise.
Pak to tedy vypadá, že peníze mizí jen tak sami od sebe záhadně.
Jakmile chybu opravíme, veškerý takto chybně naúčtované peníze vrátíme.
Je to zaevidováno.

s pozdravem
Petr Soukup, jednatel miniTEL s.r.o. provozující Odorik.cz
Je-li to možné, pro dotazy použijte fórum http://forum.odorik.cz""


Slíbili mi, že to do konce tohoto týdne vyřeší - neoprávněně účtované částky vrátí zpět do kreditu.

Ještě poznámka k tomu původnímu (prvnímu) příspěvku. Odorik má časový dohled - nejdou-li 15 s. pakety, pak se "hovor ukončí". To je přesně 40+15, jak píšete. Nemáte nějaký "problém" v nastavení telefonu?! Je z Vaší strany korektní signalizace ukončení hovoru? (to mne tak napadlo, také jsem obdobný problém nezaznamenal)
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od Kabek »

Problém s účtováním možná již vyřešen! Šestiminutový příchozí hovor z mobilu to již nic neodečítalo.... - kredit beze změny.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

Kabek píše:Problém s účtováním možná již vyřešen! Šestiminutový příchozí hovor z mobilu to již nic neodečítalo.... - kredit beze změny.
Problém s chybným účtováním příchozích hovorů by měl být vyřešen. Kredity budeme vracet příští týden.

Co se týče účtování nesprávného počtu vteřin či jiných konkrétních potíží, tak prosím vždy o id konkrétních hovorů. Pravděpodobně se jedná o něco jiného. Id lze najít ve výpise hovorů, pokud zadáte "podrobný". Je to pak v pravém sloupečku označeno jako call id.

Také by mohla pomoci informace, jestli se to při stejném postupu vyskytne vždy stejně nebo náhodně různě / jen někdy.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od Kabek »

No, kdo nic nedělá, nic nezkazí! Ovšem přiznat chybu (problém) a v rámci možností to řešit rychle, to je chválihodné a jistě to většina zákazníků Odoriku ocení (kladně).

Touto cestou a veřejně DĚKUJI všem zainteresovaným lidem od Odoriku s panem Soukupem v čele za férový přístup a korektnost!

Přeji všem pěkné dny a pohodu!
tomplee
Příspěvky: 56
Registrován: úte 16. črc 2013 12:12:29

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od tomplee »

... jde patrně o jiný problém, ale ...
... náhodou jsem byl zrovna na webu odorika a viděl jsem tam probíhající hovor, jak manželka telefonuje callbackem, a poté co zavěsila, hovor volanému se normálně ukončil, ale hovor volajícímu pořád běžel a účtoval se. Samozřejmě jsem to na webu zastavil. Teď jsem se ale podíval na výpis volání rok zpět, a zjistil jsem, že všechny volající půlky callbacku z mé domácí pevné linky jsou účtované o 36 až 38 vteřin víc než volaná půlka (po odečtení doby zvonění volaného).
Jde výhradně o callbacky, kdy volající část se volá na mou pevnou linku Ó2 (např. hovor ID 67899578/67899520).

Řekl jsem si, že asi můj telefon na pevné špatně posílá hangup a to prodloužení je dáno samomluvou odoričího automatu a pak hovor zavěsí ústředna jaksi pro nečinnost. Otestoval jsem tedy několik hovorů s tímto výsledkem:
Když na pevné zavěsím probíhající hovor s odorikem (resp. pokusím se zavěsit, tj. zmáčknu červený na telefonu), hovor se neukončí, ale telefon se tváří, že je ukončen. Když ale zavěsím hovor s vodafonem, hovor je ukončen normálně.
Když mám příchozí zvonění na pevnou linku z vodafonu a na pevné zavěsím (zmáčknu červený na telefonu), hovor je odmítnut. Pokud mám ale příchozí zvonění na pevnou z odorika a na pevné zavěsím, hovor je spojen !!?

Moje otázky:
1) může být problém jinde než v mém přístroji (Sencor STC-33)?
2) co když bude na druhé straně někdo s telefonem, co taky neumí zavěsit? Bude hovor trvat věčně?
3) co dělat?
Díky.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od Kabek »

Je to otázka signalizace. Při volání na pevnou linku ve Vašem případě je volajícím Odorik a ten určuje ukončení hovoru (tarifikace). Volaný (Vaše pevná linka) sice zavěsí, ale odorik ještě nezavěsil. Odorik ví o Vašem zavěšení a záleží na tom, jak je nastaven časový dohled nad spojením. Můžete si to vyzkoušet - při hovoru na pevné na chvíli zavěste (cca 5 sek.), pak zvedněte sluchátko a můžete pokračovat v hovoru. To by dle mého názoru chtělo prodiskutovat s někým od Odoriku, kdo to má "pod palcem" - jak mají nastavené časové dohledy nad jednostranným zavěšením. Myslím, že se s tím moc dělat nedá. Jistá prodleva tam být musí zase z jiných důvodů. Rovněž u O2 jsou také nastaveny ty časové dohledy a je docela možné, že je vlastně využívá i Odorik a na jejich straně nic nenastavují...
tomplee
Příspěvky: 56
Registrován: úte 16. črc 2013 12:12:29

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od tomplee »

Pravda, když zavěsím a zase zvednu, hovor běží dál. Ale přes půl minuty? To se mi nezdá.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Špatně účtovaná délka hovorů

Příspěvek od xsouku04 »

tomplee píše:Pravda, když zavěsím a zase zvednu, hovor běží dál. Ale přes půl minuty? To se mi nezdá.
Je to normální. Naše ústředna se totiž o tom, že bylo zavěšeno, dozví až ze zpožděním. Je to vlastnost analogových linek O2.
Při volání z mobilu se to neděje.
Odpovědět