Spolehlivější je mít zapnuté NAT keep alive ve směru zákazník->Odorik, což se projeví, především pokud dojde ke krátkému výpadku internetu nebo restartu routeru po cestě. Mít keep alive z obou stran je zbytečné plýtvání, které občas může vést k potížím. Pokud Vaše SIP zařízení dovede posílat keep alive pakety, zapněte na něm tuto volbu a poté můžete položku zde v menu vypnout. Pro správné nastavení konkrétního zařízení klikněte:
Cisco/Linksys , Grandstream , Siemens gigaset má NAT keep alive vždy aktivní a nelze vypnout, Well Yealing
Existují zařízení, na kterých NAT keep alive není možné zapnout, a proto je tato volba pro směr Odorik->zákazník u nové linky defaultně zapnuta. Je to také zvykem u většiny ostatních VoIP operátorů. Lepší stav je ale mít tuto volbu u nás na webu vypnutou a místo toho ji mít zapnutou na Vašem zařízení.
Pokud by keep alive bylo vypnuté na obou místech, po nějaké době (cca 2 minuty) po restartu nebudou fungovat příchozí hovory až do opětovné přeregistrace, která bývá zpravidla jednou za hodinu. Ve sluchátku uslyšíte dvakrát zazvonění (čeká se na odpověď) a poté to řekne, že volané číslo je nedostupné. Pakety se k Vám přes NAT nedostanou.
