Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Napsal: úte 04. úno 2014 17:26:27
Rád bych se s uživateli a majiteli podělil o svou první zkušenost s Odorikem, třeba to povede k nějakým pozitivním změnám…
Přechod k nějakému virtuálovi plánuji už nějakou dobu, neb můj stávající operátor „zaspal“ vývoj a jeho nabídka se stala nevýhodnou (paušál 69Kč za nic, účtování 60+1, předražený NET). Začal jsem tedy hledat nějakého jiného a v nějakém fóru jsem narazil na pěkný přehled:
Mé požadavky byly nízký, nebo žádný paušál (moc neprovolám), tarifikace 1+1, možnost volat přes Wi-Fi a internet vhodný pro občasné krátké používání. Jako vítěz mi z přehledu vylezl právě Odorik, tak si říkám, mrknu na jeho stránky, jak to funguje. Pálku 300 Kč za portaci čísla jsem ochoten akceptovat, za 2-3 měsíce bych ji měl mít zpátky. Ještě podotknu, že jsem IT (polo)profesionál a v GSM komunikacích je můj přehled minimálně průměrný.
Takže: První dojem z úvodní stránky pozitivní, přehledná. Nikde ale nevidím, zda-li je možné běžné volání GSM mobil -> GSM mobil se svým původním číslem, tedy zda-li je Odorik skutečně GSM virtál, nebo jenom Voip. Na chvíli o tom dokonce pochybuji, vidím jen „levné volání z netu“, nějaké „geografické nebo nomadické“ číslo (to vůbec nevím o co jde), Voip volání, zpětné volání, volání z budky (!). No nevadí, začínám číst celou stránku od začátku, vidím možnost koupení SIMky a její přiřazení k mobilnímu číslu (K jakému ? Ke svému stávajícímu ? Zatím nevím…)
Dále vidím v okně Levné volání z internetu „Volání z PC“, což mě moc nezajímá (co ta ruština ???) ani volání z IP telefonu nebo adaptéru mě nebere. Zato volání z chytrého mobilu, to mě zajímá… Android… nevím co je to SIP, pouštím si videa, asi to bude fungovat, zatím nemohu vyzkoušet.
Vracím se na úvodní stránku, vybírám „Ceny volání“ a zajímá mě volání „Ze SIMky Odorik v T-mobile“… řádek ČR mobil… 0,59…atd… ale kde je volání na mobil za 1,69 Kč ? Znovu začínám pochybovat, zda-li je to vůbec možné a pokud jo, proč to tu není uvedené ? (že je nutné zadat do dalšího řádku nějaké ČR mobilní číslo zjišťuji až mnohem později)
Jsem mírně zmaten, procházím odkazy v okně „Telefonní čísla“ (proč první 4 odkazy vedou na stejnou stránku ?) Nomadické, ani Geografické čísla mě nezajímají, nevím, co jsou zač… ááá, Portace čísla… ale právě jakéhosi geografického a mluví se tu o pevné lince (?) Číslo od O2 mám, ale mobilní, ne pevné je v tom rozdíl ? Podle poplatků to nebude to, co potřebuji, vracím se…
Zkouším se přihlásit na demo PIN a konečně najít, jak funguje přenesení svého mobilního čísla, vybírám Nová SIM karta a registrace čísla Odorik mobil, pak DEMO MOBILNÍ – Vlastní tel.číslo – Vlastní tel.číslo od jiného op… ale zase se tu mluví jen o Voip operátorovi ??? Co Vlastní tel.číslo ? mobilní číslo: 799794923. Co je to za číslo ? Žádné takové podobné nechci mít a je to vůbec GSM číslo ? Dá se na něj dovolat ? Ani Rozcestník mi neporadí, ztrácím trpělivost s těmahle debilníma stránkama a zavírám je.
Další den, po nutném obnovení mé trpělivosti, zkouším najít odpovědi ve fóru, ale nejsem úspěšný, očekával bych na prvním místě nějaké obecné info o tom, co Odorik je, co umožnuje a za kolik peněz. Výhody a nevýhody, aktualizované porovnání s ostatními operátory, prostě jednoduchý přehled pro obyčejného LAMU.
V nějakém tématu najdu neuvěřitelnou informaci o tom, že nefunguje Roaming a SIMka se v zahraničí nepřihlásí do sítě. To zní jako špatný vtip od operátora, který se zasekl v půlce 20.století ! Trochu to mírní informace, že roaming by měl být funkční v nejbližší době. Ale proč se o nefungujícím roamingu nedozvím na stránkách, to chce Odorik tuto podstatnou informaci tajit ?
Kdybych to měl shrnout, tak pocit po cca 3 hodinách je takový, že chtít používat stránky Odorik je jako chtít používat Linux před 20 lety. Spousta informací, ale neuspořádaná, člověk nenajde to, co chce, a to buď vůbec, nebo až po dlouhém hledání. Ty stránky jsou jako když programátor píše manuál pro dalšího programátora. Kromě úvodních stránek z horního menu vypadají ty hlouběji ve struktuře (pokud vůbec lze mluvit o logické struktuře) jako by byly psány před 10 lety. Že to jde jasně a přehledně ukazuje třeba Fayn.
Nedovedu si představit, jak by se podstatné informace (aniž by byl zahlcen těmi, které nepotřebuje) dozvěděl běžný, netechnický a nepočítačový uživatel. Ale takoví zákazníci zřejmě nejsou cílovou skupinou Odorika…
Co se mě týká, počkám, jak dopadne roaming a zda-li mi někdo napíše návod / dá odkaz na návod, jak přejít k Odorikovi se svým stávajícím mobilním číslem.
Dodatek: Poté, co jsem se rozhodl mé trápení popsat ve fóru, jsem se do něj zaregistroval. Přišel mi email, že můj účet je neaktivní a že ho musí admin aktivovat. Je to sice neobvyklé, ale budiž, do zítřka, či do pondělí vydržím (je sobota večer). V pondělí dopoledne netrpělivě očekávám, že mi každou chvíli přijde potvrzení aktivace emailu, ale stále nic. To má admin dovolenou ? V úterý chci admina upozornit, že můj účet dosud nebyl aktivován a hledám na něj nějaký kontakt ve FAQ, ale nenacházím, mluví se tu o tom, že ho mám kontaktovat, ale už se nepíše jak ! Mám chuť poslat celého Odorika do prd… ! Ještě mě napadá požádat o vyřešení problému na úvodní stránce přes Kontakt, tak tam píšu.
A vida, po cca 2 hodinách mi přišel email, že můj účet byl aktivován. Konečně !
M.Krchňák, Vsetín
Přechod k nějakému virtuálovi plánuji už nějakou dobu, neb můj stávající operátor „zaspal“ vývoj a jeho nabídka se stala nevýhodnou (paušál 69Kč za nic, účtování 60+1, předražený NET). Začal jsem tedy hledat nějakého jiného a v nějakém fóru jsem narazil na pěkný přehled:
Mé požadavky byly nízký, nebo žádný paušál (moc neprovolám), tarifikace 1+1, možnost volat přes Wi-Fi a internet vhodný pro občasné krátké používání. Jako vítěz mi z přehledu vylezl právě Odorik, tak si říkám, mrknu na jeho stránky, jak to funguje. Pálku 300 Kč za portaci čísla jsem ochoten akceptovat, za 2-3 měsíce bych ji měl mít zpátky. Ještě podotknu, že jsem IT (polo)profesionál a v GSM komunikacích je můj přehled minimálně průměrný.
Takže: První dojem z úvodní stránky pozitivní, přehledná. Nikde ale nevidím, zda-li je možné běžné volání GSM mobil -> GSM mobil se svým původním číslem, tedy zda-li je Odorik skutečně GSM virtál, nebo jenom Voip. Na chvíli o tom dokonce pochybuji, vidím jen „levné volání z netu“, nějaké „geografické nebo nomadické“ číslo (to vůbec nevím o co jde), Voip volání, zpětné volání, volání z budky (!). No nevadí, začínám číst celou stránku od začátku, vidím možnost koupení SIMky a její přiřazení k mobilnímu číslu (K jakému ? Ke svému stávajícímu ? Zatím nevím…)
Dále vidím v okně Levné volání z internetu „Volání z PC“, což mě moc nezajímá (co ta ruština ???) ani volání z IP telefonu nebo adaptéru mě nebere. Zato volání z chytrého mobilu, to mě zajímá… Android… nevím co je to SIP, pouštím si videa, asi to bude fungovat, zatím nemohu vyzkoušet.
Vracím se na úvodní stránku, vybírám „Ceny volání“ a zajímá mě volání „Ze SIMky Odorik v T-mobile“… řádek ČR mobil… 0,59…atd… ale kde je volání na mobil za 1,69 Kč ? Znovu začínám pochybovat, zda-li je to vůbec možné a pokud jo, proč to tu není uvedené ? (že je nutné zadat do dalšího řádku nějaké ČR mobilní číslo zjišťuji až mnohem později)
Jsem mírně zmaten, procházím odkazy v okně „Telefonní čísla“ (proč první 4 odkazy vedou na stejnou stránku ?) Nomadické, ani Geografické čísla mě nezajímají, nevím, co jsou zač… ááá, Portace čísla… ale právě jakéhosi geografického a mluví se tu o pevné lince (?) Číslo od O2 mám, ale mobilní, ne pevné je v tom rozdíl ? Podle poplatků to nebude to, co potřebuji, vracím se…
Zkouším se přihlásit na demo PIN a konečně najít, jak funguje přenesení svého mobilního čísla, vybírám Nová SIM karta a registrace čísla Odorik mobil, pak DEMO MOBILNÍ – Vlastní tel.číslo – Vlastní tel.číslo od jiného op… ale zase se tu mluví jen o Voip operátorovi ??? Co Vlastní tel.číslo ? mobilní číslo: 799794923. Co je to za číslo ? Žádné takové podobné nechci mít a je to vůbec GSM číslo ? Dá se na něj dovolat ? Ani Rozcestník mi neporadí, ztrácím trpělivost s těmahle debilníma stránkama a zavírám je.
Další den, po nutném obnovení mé trpělivosti, zkouším najít odpovědi ve fóru, ale nejsem úspěšný, očekával bych na prvním místě nějaké obecné info o tom, co Odorik je, co umožnuje a za kolik peněz. Výhody a nevýhody, aktualizované porovnání s ostatními operátory, prostě jednoduchý přehled pro obyčejného LAMU.
V nějakém tématu najdu neuvěřitelnou informaci o tom, že nefunguje Roaming a SIMka se v zahraničí nepřihlásí do sítě. To zní jako špatný vtip od operátora, který se zasekl v půlce 20.století ! Trochu to mírní informace, že roaming by měl být funkční v nejbližší době. Ale proč se o nefungujícím roamingu nedozvím na stránkách, to chce Odorik tuto podstatnou informaci tajit ?
Kdybych to měl shrnout, tak pocit po cca 3 hodinách je takový, že chtít používat stránky Odorik je jako chtít používat Linux před 20 lety. Spousta informací, ale neuspořádaná, člověk nenajde to, co chce, a to buď vůbec, nebo až po dlouhém hledání. Ty stránky jsou jako když programátor píše manuál pro dalšího programátora. Kromě úvodních stránek z horního menu vypadají ty hlouběji ve struktuře (pokud vůbec lze mluvit o logické struktuře) jako by byly psány před 10 lety. Že to jde jasně a přehledně ukazuje třeba Fayn.
Nedovedu si představit, jak by se podstatné informace (aniž by byl zahlcen těmi, které nepotřebuje) dozvěděl běžný, netechnický a nepočítačový uživatel. Ale takoví zákazníci zřejmě nejsou cílovou skupinou Odorika…
Co se mě týká, počkám, jak dopadne roaming a zda-li mi někdo napíše návod / dá odkaz na návod, jak přejít k Odorikovi se svým stávajícím mobilním číslem.
Dodatek: Poté, co jsem se rozhodl mé trápení popsat ve fóru, jsem se do něj zaregistroval. Přišel mi email, že můj účet je neaktivní a že ho musí admin aktivovat. Je to sice neobvyklé, ale budiž, do zítřka, či do pondělí vydržím (je sobota večer). V pondělí dopoledne netrpělivě očekávám, že mi každou chvíli přijde potvrzení aktivace emailu, ale stále nic. To má admin dovolenou ? V úterý chci admina upozornit, že můj účet dosud nebyl aktivován a hledám na něj nějaký kontakt ve FAQ, ale nenacházím, mluví se tu o tom, že ho mám kontaktovat, ale už se nepíše jak ! Mám chuť poslat celého Odorika do prd… ! Ještě mě napadá požádat o vyřešení problému na úvodní stránce přes Kontakt, tak tam píšu.
A vida, po cca 2 hodinách mi přišel email, že můj účet byl aktivován. Konečně !
M.Krchňák, Vsetín