automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Jan Telefonista
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 24. led 2013 8:35:10

automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Jan Telefonista »

Dobry den,

nedavno se mi stalo, ze zustal viset hovor a protelefonovalo to 3 hodiny. Nastesti ma odorik volani tak levne, ze jsem vyhodil "jen" cca stovku a po 3h to ustredna odoriku zavesila. Podle vyjadreni odoriku i ciloveho operatora to vypada, jako ze obe strany blbe polozili sluchatko, coz se teoreticky stat muze. Rad bych tomu tedy predesel a myslim, ze by mi treba ctvrt nebo pulhodina bohate stacila, zavolat se da kdyztak znovu...

Davam toto tedy jako tip k tem mnoha ficuram, ktere jiz odorik umi, co by se mohlo jeste pridat do rozhrani ;)

Diky.

JT
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Kabek »

Za chyby se občas platí.... Jen se ponaučit, ale vážně, utnout hovor po 30-ti minutách by bylo asi dost brzy, bylo by to možná i obtěžující pro ostatní hovořící strany. Lidé od odoriku jistě mají statistiku o délce hovorů a mají to nastaveno tak, aby to "obtěžovalo" nějaké rozumné procento volajících... Já bych to nechal na nich a opatření bych udělal na své straně.

Přeji Vám pěkný den!
Jan Telefonista
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 24. led 2013 8:35:10

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Jan Telefonista »

Ja to taky myslel jako parametr u linky, ne to samozrejme globalne nastavovat :)
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Zedna »

Ja mivam dlouhe hovory jen pri hovoru v ramci site Odorika, tedy zdarma.
Takze u takovych hovoru, ktere jsou zdarma predpokladam, ze Odorik neprovadi zadne nasilne ukoncovani anebo po hodne dlouhe dobe.

U placenych hovoru si ale dokazu predstavit i kratsi limit nez 3 hodiny, napriklad 1 nebo 1.5 nebo 2 hodiny?
Pri cene 0.59Kc/min stoji hodina 35.40Kc.
Mozna by bylo idealni dat lidem moznost nastavit si tuto hodnotu v uzivatelskem webovem rozhrani.

Jeste dotaz:
Jak se da "spatne" polozit sluchatko?
Nevim co si pod tim predstavit a rad bych vedel, jak k tomu doslo, abych si na to dal pozor, aby se mi to take nestalo.
--> Zrejme na HW telefonu krive polozene sluchatko na pristroj, tj. ze sikma?
Jan Telefonista
Příspěvky: 85
Registrován: čtv 24. led 2013 8:35:10

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Jan Telefonista »

Zedna píše:Jeste dotaz:
Jak se da "spatne" polozit sluchatko?
Nevim co si pod tim predstavit a rad bych vedel, jak k tomu doslo, abych si na to dal pozor, aby se mi to take nestalo.
--> Zrejme na HW telefonu krive polozene sluchatko na pristroj, tj. ze sikma?
Ano, jedine tak. A to se mi prave nezda, takze by me take zajimalo, jak k tomu vlastne doslo. Nemuzu ani vyloucit selhani techniky, treba ze se "nerozloucily" aparaty.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8539
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

Jan Telefonista píše:Ja to taky myslel jako parametr u linky, ne to samozrejme globalne nastavovat :)
To je dobrý nápad. Nastavit maximální cenu hovoru nebo maximální délku placeného hovoru u každé linky. Tedy pokud by se podobné případy měly opakovat.
Jinak tohle je druhý případ za posledních několik let. Snad jsem na nic nezapomněl, ale rozhodně se to běžně nestává. A u toho prvního případu to opravdu bylo tak, že obě strany opravdu "zapomněly" zavěsit.
A proti tomuhle jiné opatření než nastavení rozumných limitů neexistuje.

Pokud by se stalo, že přestane fungovat internet během hovoru (můžete si to vyzkoušet tak, že si telefon odpojíte z internetu během hovoru), nebo se telefon kousne (kousne se tak, že přestane posílat zvuk), hovor bude automaticky zavěšen za 15 vteřin u nás.

Těch 15 vteřin je tam úmyslně - tedy pokud vám přestane fungovat internet třeba na 5 vteřin, přestanete se slyšet, ale hovor se ještě nezavěsí - což je zjevně žádoucí.
Kabek
Příspěvky: 656
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Kabek »

Má osobní zkušenost je, že někteří lidé na mobilech při příchozím hovoru "nezavěšují", protože se spoléhají na to, že zavěsí volající a telefon se uvede do klidu sám.
Jan Telefonista neuvádí, co bylo na koncích za telefony.

Pak například stačí, aby na straně volajícího byly dva telefony (paralelka), z obou současně hovořeno a jeden někdo prostě z nějakých důvodů nezavěsil.... Na druhém konci mobil.... A je to! Nebo i dva mobily proti sobě a oba se spolehli na toho druhého...

S těmi časy (15 s. / 180 minut) bych asi nehýbal. Už i proto, že se to stává opravdu sporadicky.
osmdesát
Příspěvky: 168
Registrován: úte 19. srp 2014 14:24:46

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od osmdesát »

Možnost nastavit si max. délku volání je dobrý nápad, koneckonců to šetří i fup, pokud ho má člověk nízký.

Napadlo mě ještě hlídání modulační úrovně zvuku - pokud bude na obou stranách delší dobu "ticho", hovor zavěsit. Je jasné, že úplné ticho tam nebude nikdy, ale dejme tomu modulaci např. -20 dB (teď střílím od boku, bude to asi víc k nule) by ústředna považovala za ticho a po nějaké době zavěsila...
Asi je to hloupost, protože to má jistá úskalí (ústředna to nebude stíhat, chytání ruchů citlivým mikrofonem telefonu...), ale prostě mě to napadlo.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2716
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od Pitomec »

Proč by to operátor dobrovolně dělal, když z toho má peníze? To by byl sám proti sobě. Každý ať si to pohlídá sám :)
v.kopp
Příspěvky: 66
Registrován: ned 28. črc 2013 16:29:17

Re: automaticke ukonceni "visejiciho" hovoru?

Příspěvek od v.kopp »

xsouku04 píše:
Jan Telefonista píše:Ja to taky myslel jako parametr u linky, ne to samozrejme globalne nastavovat :)
To je dobrý nápad. Nastavit maximální cenu hovoru nebo maximální délku placeného hovoru u každé linky. Tedy pokud by se podobné případy měly opakovat.
Jinak tohle je druhý případ za posledních několik let. Snad jsem na nic nezapomněl, ale rozhodně se to běžně nestává. A u toho prvního případu to opravdu bylo tak, že obě strany opravdu "zapomněli" zavěsit.
A proti tomuhle jiné opatření než nastavení rozumných limitů neexistuje.
................
1)
Podle mne by bylo rozumější nastavení limitu dle ceny hovoru a ne dle délky (třeba cena 100,-), přece jenom jsou místa kam je volání dražší než 0,59 Kč/min
2)
Pokud byste chtěli zabudovat nastavení kratšího limitu, nebylo by možné do hovoru vstoupit hláškou? Například "<gong> Blíží se limit maximální délky hovoru, za jednu minutu bude hovor přerušen <gong>"). Případně přidat "pro odstavení tohoto limitu pro aktuální hovor stiskněte křížek". Pak by to nevypadalo jako by jeden s telefonem praštil...

Nevím jak by něco takového bylo technicky náročné a samozřejmě je otázka, jestli je efektivní se vůbec do takových úprav pouštět. Tedy berte to spíš jen jako takový nápad do diskuse ...
Odpovědět