špatná kvalita hovoru - CallBack

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od kapetr »

DD.

Využívám CallBack rád a často :-)
Ale vadí mi, že je třeba mluvit alá vysílačka (... přepínám). Tedy HALF-DUPLEX.
Jakmile totiž jedna strana promluví do mluvení té druhé, jsou slyšet jen přerušované útžky. Obě strany musí na chvíli zmlknout a mluvit je střídavě (manuální CSMA/CD :-) ).

Nešlo by s tím něco udělat ? Hovor s nezasvěceným je na hraně použitelnosti.

Douška: přímý hovor (GSM) 2 týchž účastníků s týmiž mobily je v týchž podmínkách (lokaci a čase) bezproblémový.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xtonda »

Chápu to správně, že problémem je velké zpoždění? Já callback také používám relativně často a s tímto jsem se nesetkal. Nějaké zpoždění tam je, ale to je špíš věc GSM.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od kapetr »

Ne - myslím, že zpoždění, byť velké, není ten jediný/hlavní problém. Viz můj popis.

Ještě jednou:
- mluví 1
- do toho promluví 2
- 2 i 1 od tohoto okamžiku slyší pauzy ticha střídané útržky mluvy (trvající v řádu desetin sekundy).
- Je třeba zmlknout, počkat (cca 1/2 s - 1 s) a mluvit střídavě.

Nezasvěcený právem tvrdí - "nějak vás špatně slyším, nějak to vypadává".

P.S.: chová se to tak co to používám - roky. Ale je to levné. Ale pro zavolání záchranky bych to použil jedině šlo-li by o život nějakého milého politika ;-P
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xtonda »

Aha, já myslel že je problém to samotné skákání do řeči, ke kterému dochází právě když je velké zpoždění. Dochází k tomu pouze s konkrétní dvojicí mobilů nebo s jakoukoliv?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8563
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xsouku04 »

Vypadá to na nějakou hyperaktivní echocancelaci.

Můžete napsat id nějakých konkrétních hovorů? Jdu to teď zkusit s kolegou.

Obrázek

Zkoušel jsem to s kolegou (šel jsem do vedlejší místnosti) a zkoušeli jsme se překřikovat, ale nic takového jsme nezaznamenali.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xtonda »

Hyperaktivní echokancelace mě taky napadla, něco podobného sem zažíval s kamarádem když jsme si skypovali a on používal repráky protože neměl sluchátka. Jakmile sem začal mluvit u něj zabrala echokancelace a s echem to potlačilo i jiné zvuky z jeho strany což ve mě vyvolalo pocit výpadku a tak nějak automaticky sem přestal mluvit, bylo to dost nepříjemné. Ale přijde mi divné, že by se to dělo jen přes callback a přímo nikoliv.
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od kapetr »

:-) Tak jsem nyní zkusil 2 hovory CB
- "přímý" CB mobil-mobil
- přes CB s nahráváním hovorů (nejčastěji mnou používané)

a ještě 1 přímý hovor PC-mobil.

A (a ani mě to nepřekvapuje: jako u doktora, kde vždy všechny příznaky pominou) byla kvalita dobrá!
A to přitom máme doma mizernej GSM signál, takže jsem spíš čekal, že to bude koktat víc i z jiných (GSM) důvodů.
Jen u toho CB s nahráváním se to při "FULL-DUPLEXU brebentění" občas zaseklo, ale málo (ID hovoru: 108558878-83).

Takže ... sám se divím, sám žasnu ...
Až se to projeví, tak pak doma v compu čeknu ten ID a zašlu.

Zatím se omlouvám za neúmyslný "HOAX".
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od kapetr »

xtonda píše:Aha, já myslel že je problém to samotné skákání do řeči, ke kterému dochází právě když je velké zpoždění. Dochází k tomu pouze s konkrétní dvojicí mobilů nebo s jakoukoliv?
Ano - i s tím se často potýkám, ale nemyslel jsem primárně toto. Oba mobily - "hloupé" Samsung. Jiné nemám možnost zkoušet.
xtonda píše:... potlačilo i jiné zvuky z jeho strany což ve mě vyvolalo pocit výpadku a tak nějak automaticky sem přestal mluvit, bylo to dost nepříjemné.
Dokonale přesně vyjádřený pocit, co právě často zažívám. Já i protistrana se zasekáváme v řeči, abycho zaslechli protistranu a oba slyšíme ticho či útržek, tak čekáme a obvykle opět jak napotvoru promluvíme současně.
xtonda píše: ... Ale přijde mi divné, že by se to dělo jen přes callback a přímo nikoliv.
Jak "přímo" myslíte ? Bez CB přes Odorika - čisté GSM ? Tam problém nemívám.
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xtonda »

Ano, přímo jsem myslel klasický GSM hovor vytočený z jednoho mobilu na druhý.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8563
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: špatná kvalita hovoru - CallBack

Příspěvek od xsouku04 »

Ty hovory 108558878-83 nevypadají jako typický callback z mobilu na mobil. Odkud jak jste volal?
Odpovědět