Ono to primárně nemusí být vůbec tím, že by OpenCall či jiný operátor na tom chtěl dodatečně vydělat, jako spíše že musejí zalepit díry, které jim vznikly dotováním všech SIM karet, za které nechtěli po klientovi měsíční poplatek. Neříkám, že je to zrovna případ OpenCallu, ale obecně lze teď vypozorovat, že k tomu sahají mnozí, kteří nabízeli (vražednou) kombinaci nízkých minutových sazeb, sekundové tarifikace a nulového poplatku za vedení SIM.
OpenCall sice měl původně "standardní" tarifikaci 60+1, ale bezesporu patří k těm virtuálním operátorům, kteří investovali dost financí do reklamy, popř. dokonce SIM karty rozdávali. Nevím, zda OpenCall rozdával SIM karty ve velkém, ale u síťových operátorů, kteří provozují vlastní "virtuální" obchodní značky, je to běžná věc, že stáli před školami a rozdávali SIMky jak na běžícím páse. Ovšem ti si to dovolit mohou, ty SIM jsou jejich.
Posledním virtuálem, který
zavedl minutovou tarifikaci, je Axolot mobile (mimochodem vzhledem
ke zdejší diskusi to v leckom může vyvolat hořké úsměvy; no, budiž to varování pro ostatní). Jednotky uživatelů a maximálně desítky lze ještě dotovat z jiných zdrojů, ale získá-li virtuál stovky či tisíce klientů, dotovat SIM karty při tak nízkých maržích skutečně nejde. Zavedením minutové tarifikace se tržby (a tady vlastně i zisky) nafouknou o cca 30-50 %. Obávám se, že brzy se spálí i další klienti, kteří teď nacházejí nové virtuály, kteří jednak nemají telekomunikační minulost a jednak zvolili výše zmíněnou vražednou kombinaci.