Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od ViR »

xsouku04 píše:
ViR píše:
xsouku04 píše:Ano, chyba se týká i některých dalších případů. Hovor by ale měl být správně zaúčtován vám, jen se vám neobjeví ve výpise hovorů protože z neznámého důvodu byl uskutečněn na cizí linku. Ale kredit byl předpokládám stržen Vám.
Právě že nebyl. Bylo mi strženo jen 7 hal. za 7 s. příchozího hovoru na číslo, z něhož bylo přesměrováno (viz ID 67995891) ale následný přesměrovaný hovor s cizím CLI není ani zaúčtován (předpokládám cca 20 hal.), ani zobrazen ve výpisu.
Mělo by to být nyní opraveno. Můžete to potvrdit ? Vypadá to, že problémy způsobili změny minulý týden, při přípravách na testování vodafone simkaret.
Bohužel "opravenost" potvrdit nemohu :-(.

Přesměrování u mé odoričí SIM nyní funguje jen tehdy, pokud je přesměrováno na číslo uvnitř sítě Odorik. Tedy pokud zadám např. *21*9101102xx#.

Jestliže je cílem přesměrování číslo mimo Odorik (např. ve Vodafone, nebo v síti Mikrotech či Eureka), hovor vždy skončí hláškou "Volaný účastník není dostupný". Při přímém volání z odoričí SIM ta čísla samozřejmě okamžitě zvoní.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

ViR mne to taky nefunguje. A když volám ze sítě O2 na SIm kartu Odorik, který má přesměrované hovory třeba na modrou linku ČSOB 844 333 444 tak mi to taky hlásí, že " Volaný účastník není dostupný ". Ale když volám na SIM kartu Odorik který má nastaveno to přesměrování na onu modrou linku ČSOB a volám třeba z linky ke které je GSM číslo Odorik zřízeno, ale není aktivní protože není k ní připojena plastová SIM karta, tak platím dva hovory ,jeden za hovor na SIM kartu Odorik, což je správně, ale už není správně, že zároveň platím za hovor na modrou linku. Když ale volám z linky, ke které je navedeno nomadické číslo hlási mi to " volaný účastník není dostupný ".

Inu je tam strašně moc chyb, nevím jestli za to může Odorik, GTS, nebo T-Mobile.

Doplněno : Tak jsem vyzkoušel ještě jednu věc a to, že jsem si na své SIM kartě Odorik přesměroval nepodmíněně, okamžitě hovor na modrou linku ČSOB 844 333 444 a zkoušel jsem volat ze sítě T-mobile a světe div se, hovor byl přesměrován na modrou linku ale když jsem volal z nomadického čísla Odorik ze sw klienta tak to nefungovalo stejně jako když jsem volal např. z pevný linky O2. Podle mne to musí nějak režírovat ty hovory samotný T-mobile.
Naposledy upravil(a) helmut.niederman dne pát 30. srp 2013 17:44:26, celkem upraveno 1 x.
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od ViR »

helmut.niederman píše:Ale když volám na SIM kartu Odorik který má nastaveno to přesměrování na onu modrou linku ČSOB a volám třeba z linky ke které je nomadické číslo zřízeno, tak platím dva hovory jeden za hovor na SIM kartu Odorik, což je správně, ale už není správně, že zároveň platím za hovor na modrou linku.
A kdo tedy platí ten hovor na modrou linku? Má jít z účtu, ke kterému je zřízena ta odoričí SIM, z níž je přesměrováno. Jinak samozřejmě musíme důsledně rozlišovat mezi účtem, linkou, namapovaným číslem E.164 a CLI... Čili pro některé účely je nutné (zejména při přesměrování, kde se zachovává CLI původního volajícího čísla) ještě při analýze "překliknout" na podrobný výpis...
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

ViR píše:
helmut.niederman píše:Ale když volám na SIM kartu Odorik který má nastaveno to přesměrování na onu modrou linku ČSOB a volám třeba z linky ke které je nomadické číslo zřízeno, tak platím dva hovory jeden za hovor na SIM kartu Odorik, což je správně, ale už není správně, že zároveň platím za hovor na modrou linku.
A kdo tedy platí ten hovor na modrou linku? Má jít z účtu, ke kterému je zřízena ta odoričí SIM, z níž je přesměrováno. Jinak samozřejmě musíme důsledně rozlišovat mezi účtem, linkou, namapovaným číslem E.164 a CLI... Čili pro některé účely je nutné (zejména při přesměrování, kde se zachovává CLI původního volajícího čísla) ještě při analýze "překliknout" na podrobný výpis...
Já jsem se přeřekl, myslel jsem toto že pokud volám se sw klienta na kterém je přihlášena linka sip aktivní linka u které je namapováno GSM číslo Odorik a volám na jiné GSM číslo Odorik patřící jinému účtu ( např. jinému zákazníkovi Odorik ) a ten má nastaveny přesměrování hovorů na modrou linku, tak já pak platím za oba hovory jak směrem ke GSM číslu tak i za hovor na modrou linku. Avšak správně jak je podotknuto by měl platit ten hovor na modrou linku právě ten účet zákazníka který má nastaveno přesměrování hovorů na modrou linku. Avšak se nestalo a platím to já.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

Takže ono je to zase jinak.

Takže pokud voláte ze sítě T-mobile na ODORIK SIM kartu kde jste si nastavili přesměrování na modré linky 844 tak se vždy dovoláte ( nedovoláte se z nomadických čísel Odorik ) Ale pokud na SIM kartě odorik přesměrujete hovory na mobilní telefony jiných operátorů například VF 776 999 666 a voláte ze sítě T-mobile tak se už nedovoláte.
Zřejmě se sítě T-mobile dovoláte na přesměrované hovory u SIM karet Odorik pouze do určitých směrů. Zřejmě to funguje jen u modrých linek 844, bilých linek 841 a zelených linek 800 další směry jsem nezkoušel. Ale klasická čísla nefungují. Tedy pokud chcete volat ze sítě T-mobile na SIM kartu Odorik, který má přesměrované hovory. Je to zvláštní, ale ani ze sítě O2 se nedovoláte na SIM kartu Odorik, který má přesměrované hovory např. na číslo 800 77 00 77 když voláte ze sítě T-mobile tak se spojíte. Inu hovory má v režii zřejmě T-mobile, bude to nějaká zvláštní porucha. Odorik by to měl nějak urugovat.
helmut.niederman
Příspěvky: 1025
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od helmut.niederman »

Chci se zeptat jak se postupuje s tou mou reklamací ?
Teď jsem provedl další test a to v případě nedostupnosti. Na SIM kartě odorik jsem podmíněně přesměroval hovory v případě nedostupnosti na hlasovou schránku T-mobile 603123311 pro výběr zpráv a vypnul jsem telefon/odhlásil jsem se ze sítě Odorik.
Opět stejná chyba jako u nepodmíněného přesměrování.

Call ID : 68084733 Hovor z sw telefonu X-Lite v čase 16 hodin : 20 minut : 28 sekund, délka hovoru se GSM číslem Odorik 51 sekund.... účtováno sazbou 0,59 Kč/min
Call ID : 68084734 Přesměrovaný hovor se SIM karty Odorik na cílové telefonní číslo v čase 16 hodin : 20 minut : 30 sekund, délka hovoru s cílovým přesměrovaným číslem 55 sekund.... účtováno sazbou 1,69 Kč/min.


Pro doplnění informací, v sw telefonu X-lite jsem hovor ukončil přesně po uplynutí 50 sekund což by odpovídalo Call ID 68084733 tedy 51 sekund. Ale ta délka 55 sekund u druhého call ID už nedává rozum protože délka byl přece 50 sekund. Respektive druhý Call ID by měl být kratší. Dohromady zaúčtováno pro jeden účet Odorik 2,05 Kč, ale správně jsem měl platit jen 0,50 Kč a zbytek 1,55 Kč by měla platit volaná strana, která si přesměrovala hovor tedy mělo by to být naúčtováno k tomu druhému účtu Odorik.

Doplněno : Aha, problém zřejmě pouze u mobilních čísel GSM Odorik. Právě jsem zkoušel provést stejný test avšak v sw telefonu X-lite jsem si nastavil linku ke které nemám zřízeno žádné nomadické ani geografické ani GSM číslo a když jsem pak chtěl vola na telefon, který je nastavený na přesměrování hovorů v případě, že je vypnutý a v době testování byl vypnutý tak jsem obdržel do repráku hlášku, volaný účastník není dostupný. Takže je to podobný problém jako při volání ze sítě O2.
Ale hovor bude přesměrovaný pouze voláte-li buď rovnou z mobilu GSM Odorik nebo ze sw klienta X-lite z linky u které je GSM číslo ( byť není ještě aktivní, není k němu přirazena plastová SIM karta ). Taky jsem zkoušel volat z linky u které je nomadické číslo Odorik ze sw. aplikace X-lite a taky mne to nepřepojilo na cílové číslo pouze jsem obdržel hlášku že volaný účastník není dostupný, tedy ve výpisu hovoru se mi zobrazil pouze zmeškaný hovor z Nomadického čísla na GSM číslo Odorik.
A ta chyba bude podle mne plošná nebude se týkat jen pár náhodných jedinců, podle mne je nebo může být chyba na straně GTS, T-Mobile.

Vyzkoušejte si to. Řekněme že máte dva účty Odorik a na každém z nich jednu SIM Kartu a u tu druhé SIM karty si nepodmíněně přesměrujte hovory ( to je fuk kam, ) třeba na IVR hlasový automat a pak z té první SIM karty prozvoňte druhou SIM kartu a ono vás to přepojí na IVR hlasový automat. No a ve výpisu u toho vašeho jednoho účtu Odorik u které máte tu první SIM kartu tak uvidíte, že jste zaplatili za dva hovory viz můj případ.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8559
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Chybka při přesměrování z Odorik mobil?

Příspěvek od xsouku04 »

Čekáme na pracovní týden.
Odpovědět