Pitomec píše:Pak to mohl napsat konkrétně, o jaký případ(y) jde. Aby to i ti méně chápaví, jako já, pochopili

Jádrem pudla je, že psát tak, aby to pochopili ti, co nechápou/nevnímají rozdíl mezi pojmem "mimořádný případ" a "mimořádná událost" či "mimořádná situace" je časově poněkud náročné, a je to můj čas

.
Takže popis skutečné situace, kterou jsme měl na mysli, jako mimořádný případ:
Senior si našel "babičku" žijící v "domě s pečovatelskou službou" s asi 120 klienty a odstěhoval se za ní. Oba tvrdě odmítali mobily. V objektu byla vnitřní telefonní síť za starou PBX pouze s pulzní volbou, na pokojích většinou klasické telefony s rotační číselnicí. Ty obsluhovali "staroušci" bez problémů. Hovory dovnitř spojovala spojovatelka (do 20 hod.), hovory ven také. Výjimkou byla tísňová čísla 150, 155 a 158 a čísla s prefixem 800, která šla volat (tuším přes "0") přímo. Z PBX byly tři náhodně přidělované odchozí "státní" linky, každá dávala jiný CLIP.
Úkol byl, zajistit pánovi možnost kdykoliv zavolat rodině syna, a to i tehdy, když již nebude obsluha na ústředně "pečovateláku". Čísla s prefixem 822 by provolit nešla. Čísla 800012345 a 800155155 by sice teoreticky použitelná byla, ale jednak by mohl být problém v tom, pokud by již byla obsazena (využívána) jinými klienty toho domova, neb jsou na bázi CBR přidělena nikoli volajícím osobám, ale volajícím číslům, a jednak v nejednoznačném odchozím CLIPu.
Situace se sice nakonec vyřešila po poměrně složitém jednání s vedením toho domova jinak (vlastní "státní" tel. linkou, kterou platil syn), ale ekonomičtější alternativa se soukromou osmistovkou byla jako vážná alternativa ve hře.
Pán tam žil necelých 8 let (od 87 do téměř 95 let), než zemřel.