Jestli to třeba není jen nastavením kodeků?jiri.filip píše:Proč je u jiného VoIP providera kvalita volání z NOKIA E52 pomocí Vodafone 3G dobrá, ale u Odoriku se na Vodafone 3GB ani po 2 letech nic nezměnilo???
Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
-
- Příspěvky: 118
- Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Hooonza: S pořadím kodeků v telefonu, resp. povolenými kodeky na straně Odoriku jsem už zkoušel experimentovat. Bohužel to moc nepomohlo.
Teď jsem zkusil poslední věc, a sice nastavit v telefonu i u Odoriku pouze 2 kodeky (iLBC a G729).
Nepomůže-li ani to a bude v průběhu hovorů nadále docházet ke koktání a výpadkům signálu, vyzkouším Voocall, u kterého to mělo podle těch 2 komentářů 2 různých uživatelů před 2 lety na 3G Vodafone fungovat bez problémů.

Teď jsem zkusil poslední věc, a sice nastavit v telefonu i u Odoriku pouze 2 kodeky (iLBC a G729).
Nepomůže-li ani to a bude v průběhu hovorů nadále docházet ke koktání a výpadkům signálu, vyzkouším Voocall, u kterého to mělo podle těch 2 komentářů 2 různých uživatelů před 2 lety na 3G Vodafone fungovat bez problémů.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Doporučuji u nás na webu povolit kodek jen jediný. Pak máte jistotu, že se použije.jiri.filip píše:Hooonza: S pořadím kodeků v telefonu, resp. povolenými kodeky na straně Odoriku jsem už zkoušel experimentovat. Bohužel to moc nepomohlo.![]()
Teď jsem zkusil poslední věc, a sice nastavit v telefonu i u Odoriku pouze 2 kodeky (iLBC a G729).
Nepomůže-li ani to a bude v průběhu hovorů nadále docházet ke koktání a výpadkům signálu, vyzkouším Voocall, u kterého to mělo podle těch 2 komentářů 2 různých uživatelů před 2 lety na 3G Vodafone fungovat bez problémů.
Bohužel kvalita 3G internetu je věc velmi proměnlivá v čase a výrazně se liší podle místa. Pro služební nebo kratší hovory bych to nepoužíval.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Přes Google můžete hledat i přímo na našich stránkách. http://www.odorik.cz/nabidka.htmlZedna píše:Toto jsem take dlouho neznal, az posleze po dlouhe dobe jsem nejak nahodne zjistil, ze na strance wikialfi píše: - ve wiki je spousta článků/návodů, ale většina není odkazovaná z úvodní stránky wiki. občas tak vím, že stránka existuje, ale hledat ji musím přes google (každá wiki má obvykle výpis všech stránek, kategorií apod., netuším, proč zrovna tady chybí)
http://www.odorik.cz/w/
je uplne dole vpravo nenapadne ale veledulezite tlacitko "index"!!
http://www.odorik.cz/w/start?do=index
To je presne to, co pouzivam na wiki nejcasteji a pritom je to takto nenapadne/skryte
Prohledává to wiki i fórum.
Wiki má vlevo dole možnost hledat, pak se hledá jen na wiki, tentokráte bez google.
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Četl jsem zhruba to vlákno
Jinak podkud se použije uplně stejný telefon se stejným nastavením pro všechny operátory a zkouší se to ve stejném čase přes stejné připojení a vícekrát a ostatní fungují v pohodě a Odorik ne, tak to by znamenalo, že je chyba u Odoriku. Tak to by mě zajímalo jak to je, pokud problém trvá dva roky, protože jsem myslel a vypadalo to tak, že Odorik patří mezi nejlepší a umí všechno rychle vyřešit.
a skončilojiri.filip píše:
Bohužel minimálně v mém případě problémy s koktáním, resp. výpadky signálu při volání z NOKIA E52 přetrvávají, ačkoliv na tyto problémy – zjevně bezvýsledně – upozorňovali jiní uživatelé již téměř před 2 lety (viz.http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=468&start=10, příspěvky od „mkx333“ z 29.2.2012 20:12:26 a „luky“ z 24.3.2012 21:33:30).
Tak jsem myslel, že už se to vyřešilo.GeBu píše:Zpátky k původnímu tématu: mám pocit, že koktání u mne zmizelo.
Jinak podkud se použije uplně stejný telefon se stejným nastavením pro všechny operátory a zkouší se to ve stejném čase přes stejné připojení a vícekrát a ostatní fungují v pohodě a Odorik ne, tak to by znamenalo, že je chyba u Odoriku. Tak to by mě zajímalo jak to je, pokud problém trvá dva roky, protože jsem myslel a vypadalo to tak, že Odorik patří mezi nejlepší a umí všechno rychle vyřešit.
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Jo a ještě mě teď napadlo k té reklamě nebo úpravě stránek pro získání víc zákazníků:
Zrušení poplatku za přechod a snížení (pokud nejde zrušení) poplatku za SIM např. na symbolickou 1Kč měsíčně udělá podle mě víc práce než několik drahých reklam. Sice asi nenastane nával hned, ale postupně se to lidi budou dozvídat a to bude stejně pro firmu lepší než nával během krátké doby.
Zrušení poplatku za přechod a snížení (pokud nejde zrušení) poplatku za SIM např. na symbolickou 1Kč měsíčně udělá podle mě víc práce než několik drahých reklam. Sice asi nenastane nával hned, ale postupně se to lidi budou dozvídat a to bude stejně pro firmu lepší než nával během krátké doby.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Ale přesně tohle máme "zakázano" dělat. Jde o to, že mobil.cz a kaktus.cz jaksi asi nechce mít konkurenci. Nicméně nepovažuji to za hlavní problém. Protože nemá moc smysl nabízet stejné podmínky jako např. kaktus.cz.JPT píše: Zrušení poplatku za přechod a snížení (pokud nejde zrušení) poplatku za SIM např. na symbolickou 1Kč měsíčně udělá podle mě víc práce než několik drahých reklam. Sice asi nenastane nával hned, ale postupně se to lidi budou dozvídat a to bude stejně pro firmu lepší než nával během krátké doby.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8539
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Žádný takový případ se zatím nepotvrdil. Teoreticky je možné, že někdo má internet různě kvalitní podle toho na kterou/z které ip adresy data proudí. Ale moc bych tomu nevěřil.JPT píše: Jinak podkud se použije uplně stejný telefon se stejným nastavením pro všechny operátory a zkouší se to ve stejném čase přes stejné připojení a vícekrát a ostatní fungují v pohodě a Odorik ne, tak to by znamenalo, že je chyba u Odoriku. Tak to by mě zajímalo jak to je, pokud problém trvá dva roky, protože jsem myslel a vypadalo to tak, že Odorik patří mezi nejlepší a umí všechno rychle vyřešit.
Vliv může mít také nastavení jitter bufferu. To jak slyší volající přes VoIP indikuje kvalitu internetu směrem k němu (download), nastavit větší jitter může pomoci. Oproti tomu to jak vás slyší protistrana záleží na kvalitě uploadu a nastavení jitter bufferu toho, kdo hovor převádí z VoIP na SS7.
Zatím se vždy ukázalo, že koktáním je vždy kvalita internetu, popřípadě OS Android, Windows, ovladač zvukové karty, echo cancelace a podobně, telefon přepínající se do úsporného (wifi) režimu a pod. Někdy to může způsobovat switch, router nebo modem po cestě.
Potíže s kvalitou hovoru řešíme každý týden. Můžeme naměřit jaké pakety a jak poškozené/zpožděné došly k nám. Co ale přišlo k zákazníkovi může měřit jen on sám. Naprostá většina zákazníků se problémy s kvalitou hovorů nikdy nesetkala.
Je potřeba mít na paměti, že jak Wifi tak 3G není pro VoIP vždy úplně ideální.
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
A jak je možné že One Mobile a AIM Mobil údajně fungující rovněž přes GTS mají nulový poplatek za přenos a nulový paušál, One navíc Vás podlézá i cenami za provoz - 1,5 Kč/min a 1 Kč za SMS, proč je GTS neodstřelí, pokud se to nesmí?
Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní
Tak to Vám teda dali asi horší podmínky než jiným, protože jiní to tak nabízejí (pokud teda neporušují podmínky). A nebo je to tím že Odorik je předplacenka a ti jiní mají tarify ?xsouku04 píše:
Ale přesně tohle máme "zakázaný" dělat.
Pokud je tím myšleno, že ta situace jak jsem popsal (stejné podmínky pro oba operátory) tak to pak někde někdo musel něco přehlédnout v nastavení pokud jsou problémy jen u Odoriku. Pokud by člověk se stejnýma podmínkama volal střídavě třeba 20x za sebou na dva operátory tak by se měla chyba projevit u obou.xsouku04 píše: Žádný takový případ se zatím nepotvrdil.
Jinak já doma přes internet, který je připojený přes wifi (od providera) a VoIP zařízení problém nemám. Přes android na domácí wifi (přes domácí router) se to seká při pohybu telefonu. windows mobile za stejných podmínek funguje dobře. Venku, třeba na benzínce na wifi zdarma to vypadává i na androidu i na windows mobile, takže je to nekvalitním připojením. Přes internet od mobilního operátora jsem to nezkoušel.
Ale těch co budou chtít využívat vymoženosti Odoriku podle mě bude míň a určitě už u Vás jsou, takže moc nových asi nebude. Tak ty stejné nebo podobné podmínky můžete nabízet jen tak okrajově a bez propagace a za stejnou (podobnou) cenu a to Vám přiláká nové lidi. Myslím, že nemáte co ztratit, když jste už zaběhlá firma. Ale tak nevidím Vám do toho. Třeba máte nějakou na roky dopředu naplánovanou strategii a té se chcete držet. Já jen tak radím co myslím že by mohlo přilákat víc zákazníků.xsouku04 píše:Nicméně nepovažuji to za hlavní problém. Protože nemá moc smysl nabízet stejné podmínky jako např. kaktus.cz.