Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Potíže a možnosti při volání ze sim karet Odorik.cz
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 50
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Má první zkušenost s Odorikem a ne negativní

Příspěvek od Tydýt »

Ale přesně tohle máme "zakázaný" dělat. Jde o to, že mobil.cz a kaktus.cz jaksi asi nechce mít konkurenci. Nicméně nepovažuji to za hlavní problém. Protože nemá moc smysl nabízet stejné podmínky jako např. kaktus.cz.
Je to řehole být poskytovatelem :P . Docela by mně zajímala odpověď zmiňovaných poskytovatelů na to, že jejich cena je 2,50,- nebo 2,90 za minutu a tady jen 1,69,- Kč. Takže pokud dobře počítám, a za dva měsíce provolám cca 100 minut, tak cenu SIM karty mám na zpět (počítám kaktus). No a do konce roku mně ještě zbývá dalších 10 měsíců kdy za hovorné platím méně. Samozřejmě někdo může namítnout, že pokud si pořídím právě balíček na 50 minut, tak to bude trvat déle. Ano vím to. Jenže já provolám různě v různých měsících. Takže se mně stávalo, že jsem díky balíčku platil více než jsem provolal. Takže v tomto okamžiku se to zase srovná.
A k datům. U mobil.cz sice jsou data v ceně, ale zkusme opět počty ze základní školy. Pokud si dobijete, máte na 30 dní 200MB. Jenže cena nejlevnějšího kupónu je 250,- Kč a cena hovoru 2,50,- (ze slevou nepočítám, ta bude brzy končit). Z toho plyne, že za měsíc mohu provolat (mezi dalším dobitím) 100minut a stáhnout 200MB. A o Odorik ? 100minut = 169,- Kč, balíček 150MB = 69,- Kč, +50MB = 50,- Kč. Celkem tedy 288,- Kč. Ano je to o 38,- Kč více. Pokud ale jak již výše jsem uvedl za měsíc provolám jen 50 minut, tak mě služby u Oderiku vyjde o 46,- Kč levněji. A pokud mně bude stačit jen 150MB, tak mě to vyjde o dalších 50,- Kč levněji .... A pokud nepotřebuji data vůbec ....

Jak sám Odorik napsal, "nejsou službou pro každého". A to v podstatě nikdo. U každého operátora je něco co mi vadí, třeba nemožná samoobsluha která si dělá co chce a ani ceník se nedodržuje ... tak třeba stále nemohu překousnout cenu 8,- Kč/min za příchozí hovor (kdo z vás mladých ví koho myslím ?), či první placené SMS z internetu do vlastní sítě ...

Zde by spíš pomohlo posílat výhodné nabídky od jiných operátorů Odoriku k nahlédnutí. Pak by měl nějakou páku na svého dodavatele a díky tomu získal lepší ceny které následně promítne do svého ceníku.

Něco jiného jsou stánky Odorik.cz. Souhlasím že o přehlednosti se mluvit nedá. Design mně ani nevadí, ať staršího stylu, přesto to něco do sebe má. Ale ta přehlednost, snaha co nejvíce "naplácat" na sebe. Pak se stránky stávají nepřehlednými a je jim to naškodu.
Podobně v uživatelském rozhraní bych zrušil rozpalovací nabídku (<select>) a nahradil záložkami. Také v seznamu linek bych přidal odkaz na nastavení dat, a stále doufám že přibude možnost nastavit limit hovorného pro jednotlivá čísla.

Věřím že to ale časem vše nastane ... a rád klidně i pomohu..
Naposledy upravil(a) Tydýt dne sob 08. úno 2014 19:25:38, celkem upraveno 2 x.
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 50
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Má první zkušenost s Odorikema a ne negativní

Příspěvek od Tydýt »

xtonda píše:A jak je možné že One Mobile a AIM Mobil údajně fungující rovněž přes GTS mají nulový poplatek za přenos a nulový paušál, One navíc Vás podlézá i cenami za provoz - 1,5 Kč/min a 1 Kč za SMS, proč je GTS neodstřelí, pokud se to nesmí?
No nejsem prodejce a nepovažuji se ani za odborníka. Ale v oboru se pohybuji. Takže vím, že vše záleží na obchodníkovy kam je ochoten až zajít a hlavně na čase. To jest podmínky, které je možné teď získat. Jinak řečeno, to co můžete mít dnes, jste nedostal včera. A proto mají všichni závazky. Až uplyne, tak se dají usmlouvat zase nové lepší podmínky.

Ale když píšete o One Mobil, tak se pořádně opět podívejte na ceník. Tarif ze závazkem na dva roky vynechám. Ceny za dva roky budou úplně jinde. No a tarif bez závazku. V síti One 1,- Kč - Odorok 0,59,- Kč. Cena do ostatních sítí 1,50 Kč z tarifikaci 60+30 ! Odorik cena 1,69 s tarifikací 1+1.
Ti co to znamená vědí ať mně opraví. Pro ostatní, pokud budete uvazovat, že každý hovor konči mezi půlminutami, tak si pak ke každému hovoru musíte ještě přičíst doplatek právě do těch 30 sekund po kterých se tarifikuje. To znamená v tomto případě průměrně 15 sekund ke každému hovoru je třeba připočítat ( a to vynechám, pokud hovor bude kratší jak půl minuty ). To znamená, ze za 10 hovoru o průměrné délce 1 minutu 45 sekund na hovor budete platit celkem 30,- Kč a Oderix 29,60 Kč.

V praxi jak vidíte je reálný rozdíl minimální. Zdánlivě menší cena za minutu je vynahrazena způsobem tarifikace, která tento rozdíl dožene, protože platíte i za čas, který neprovoláte.
_______________________________________ Obrázek
jiri.filip
Příspěvky: 118
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od jiri.filip »

xsouku04 píše: Bohužel kvalita 3G internetu je věc velmi proměnlivá v čase a výrazně se liší podle místa. Pro služební nebo kratší hovory bych to nepoužíval.
Touto odpovědí jste mě hodně překvapil. Hlavně s přihlédnutím k tomu, že VoIP volání bylo, nemýlím-li se, dlouhou dobu klíčovým produktem Odoriku. Hlava mi moc nebere, jak můžete v takovém případě prohlásit, že VoIP volání přes 3G internet byste na služební, resp. kratší hovory nepoužíval.
Proč vlastně ne na kratší hovory? Je-li kvalita 3G internetu proměnlivá v čase, jak píšete, pak by logicky NEmělo být VoIP volání používáno na delší hovory, kde je větší pravděpodobnost výskytu problémů v hovoru s růstem délky hovoru.

A pokud tedy obecně nepoužívat VoIP přes 3G internet pro služební a kratší, nebo delší hovory, moc dalších alternativ VoIP zákazníkům Odoriku nezbývá.
Buď callback, nebo přenést číslo k Odoriku.
Callback aplikace je asi nejpohodlnější způsob, jak toto volání inicializovat. Ale přece jenom - je potřeba pustit aplikaci, jít do adresáře (pokud si nepamatuji volané číslo z hlavy), najít volaného a vytočit číslo. Nicméně díky aspoň za tuto aplikaci. Srovnatelní konkurenti Odoriku ji třeba nemají vůbec, nebo jen pro některé platformy. :(
Přenesení čísla k Odoriku by bylo variantou, i když počáteční poplatek 300 Kč za přenos čísla není nic, nad čím bych jásal. :lol: Nicméně dokud budu používat mobil jako modem pro připojení notebooku k Internetu, je pro mě nepodkročitelnou podmínkou datový balíček 4GB s tím, že číslo, na kterém bude aktivován, musí být využitelné i pro volání. Přes 3GB jsem se zatím za posledních téměř 24 měsíců bohužel dostal vždy a jednou jsem si musel dokonce dokupovat dodatečné 1GB.
Jedinou variantou, která mě napadá, jak by se to dalo obejít, jsou 2 SIM karty (jedna jen datová, druhá "obyčejná" i pro volání), které by využívaly společný datový limit.
Limit by mohl být i nějak natvrdo rozdělen pro čerpání mezi obě karty (např. 1,5 GB pro "obyčejnou" SIM a zbytek do celkového datového limitu pro datovou SIM). Datovou SIM bych využíval v PCMCIA kartě v notebooku a "obyčejnou" v mobilu.
Nevím ale, jestli T-Mobile, resp. Vodafone má toto v nabídce, resp. jestli Odorik toto může nabízet


Chápu, že pro Odorik je finančně zajímavější, když zákazníci volají alespoň přes callback, nebo přenesou své číslo k Odoriku.
Nicméně takové veřejné degradování svého kdysi stěžejního produktu v očích zákazníků, přičemž hodně z těch stávajících k Odoriku přešlo právě kvůli tomuto produktu, mi připadá přinejmenším netaktické.

xsouku04 píše: Vliv může mít také nastavení jitter bufferu. To jak slyší volající přes VoIP indikuje kvalitu internetu směrem k němu (download), nastavit větší jitter může pomoci.
Tak tady se konečně dostáváme k něčemu prakticky využitelnému.;) To je výborná ukázka toho, co mi třeba chybí na stránce Odoriku (viz. můj první e-mail k redesignu stránky), nebo alespoň ve Wiki.
Proč tam někde po uvedení všech základních kroků, které by měly zajistit kvalitní VoIP volání, nemůže být uvedeno třeba následující odstavec?
"Pokud jste správně provedli všechna předchozí nastavení v telefonu, příp. na našich stránkách a přesto dochází při volání pomocí VoIP k výpadkům signálu směrem k Vám jako volajícímu, může pomoci změna nastavení hodnoty "jitter buffer".
Hodnota "jitter buffer" se ve Vašem přístroji obecně nastavuje v místě, kde máte uveden seznam jednotlivých kodeků.
Minimální hodnota jitter bufferu je "x", maximální hodnota je "y", doporučená hodnota je "z". Nastavením hodnoty směrem k "x" se stane "a", nastavením hodnoty směrem k "y" se stane "b".
Než budete měnit výchozí hodnoty, poznamenejte si je, pokud byste je potřebovali vrátit do původního stavu. Změny výchozích hodnot parametrů provádíte na vlastní nebezpečí a Odorik za to nepřebírá žádnou odpovědnost".

Také by bylo dobré ve Wiki napsat v nějaké sekci ke každému parametru každého kodeku, který Odorik používá, co znamená, co se jím dá ovlivnit a - jako výše - jejich minimální, doporučenou a maximální hodnotu.
Konkrétně třeba u iLBC vidím parametry "Ptime", "Maxptime", "Jitter buffer size" a "Voice active. detection" (ten je nastaven na "Off" - proč?). Co který parametr ale znamená, mohu jen hádat.
Techničtěji zaměření uživatelé by si to v případě zájmu našli a běžní by nebyli zmateni, protože by to na domovské stránce Odoriku nebylo, nebo byl max. někde v "kroku 3" uveden odkaz na pokročilá nastavení.

xsouku04 píše: Oproti tomu to jak vás slyší protistrana záleží na kvalitě uploadu a nastavení jitter bufferu toho, kdo hovor převádí z VoIP na SS7.
A tím je v případě VoIP volání přes Mobilní internet Vodafone VF sám, nebo někdo jiný?

xsouku04 píše: Zatím se vždy ukázalo, že koktáním je vždy kvalita internetu, popřípadě OS Android, Windows, ovladač zvukové karty, echo cancelace a podobně, telefon přepínající se do úsporného (wifi) režimu a pod. Někdy to může způsobovat switch, router nebo modem po cestě.
Potíže s kvalitou hovoru řešíme každý týden. Můžeme naměřit jaké pakety a jak poškozené/zpožděné došly k nám. Co ale přišlo k zákazníkovi může měřit jen on sám. Naprostá většina zákazníků se problémy s kvalitou hovorů nikdy nesetkala.
Pokud má být tento výčet soupisem všech možných příčin "koktání" VoIP hovorů, nezbývá mi než souhlasit. ;)
Nicméně vzhledem k mému problému (koktání na NOKIA E52 při volání pomocí VF 3G) můžeme vyloučit OS Android, Windows, ovladač zvukové karty, echo cancelace, telefon přepínající se do úsporného (wifi) režimu apod..

Nevím, jestli se to skutečně dá jen tak bez dalšího svést na "switch, router nebo modem po cestě", příp. od stolu říct, že "za koktáním je vždy kvalita internetu".

Včera jsem po 2 letech dobil kredit u jednoho Vašeho konkurenta a uskutečnil z NOKIA E52 připojené přes Vodafone 3G bezprostředně po sobě 2 zkušební VoIP volání na stejné tuzemské mobilní číslo.
Nejdříve jsem volal z účtu u Vašeho konkurenta. První reakce volaného poté, co jsem začal mluvit, byla: "Ty teď voláš jinak než dřív" (jeho narážka na koktání v předchozích hovorech přes Odorik, kdy mi raději zavolal sám, protože se kdysi nechal umluvit na neomezený tarif od T-Mobile). Jinak z mého pohledu byl hovor navíc o něco hlasitější a čistější.
Pak jsem volal z účtu u Odoriku. Výjimečně nedocházelo ke koktání, ale hovor byl jakoby zastřený, ne tak čistý jako u bezprostředně předcházejícího hovoru.

Budu to ještě testovat a případně dám vědět výsledek.
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 50
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od Tydýt »

... , ale hovor byl jakoby zastřený, ne tak čistý jako u bezprostředně předcházejícího hovoru.
Můžete prosím uvést jaký kodek byl použit u jednotlivých hovorů ? Bohužel naznám možnosti nastavení, tak nevím kde to zjistit. Ale připadá mně, jak kdyby jeden (ten "lepší") měl klasiku G.711A a Odorik něco jiného. Tenhle problém mimo jiné má i T-mobil na svých VoIP linkách když nastaví G.729. Proto osobně se snažím používat vždy G.711A.
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 50
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: Má první zkušenost s Odorikem - kodek

Příspěvek od Tydýt »

Tak mně tak napadlo, dá se v nastavení Odorik nastavit jaké kodeky a v jakém pořadí se mají pro jednotlivé linky používat ?
V praxi jsem se setkal právě s tímto problémem a nejlepší bylo na každé straně nastavit jen jeden kodek. Výsledek "čistoty" hlasu pak byl 100%.
_______________________________________ Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od Pitomec »

jiri.filip píše:
xsouku04 píše: Bohužel kvalita 3G internetu je věc velmi proměnlivá v čase a výrazně se liší podle místa. Pro služební nebo kratší hovory bych to nepoužíval.
Touto odpovědí jste mě hodně překvapil. Hlavně s přihlédnutím k tomu, že VoIP volání bylo, nemýlím-li se, dlouhou dobu klíčovým produktem Odoriku. Hlava mi moc nebere, jak můžete v takovém případě prohlásit, že VoIP volání přes 3G internet byste na služební, resp. kratší hovory nepoužíval.
Proč vlastně ne na kratší hovory? Je-li kvalita 3G internetu proměnlivá v čase, jak píšete, pak by logicky NEmělo být VoIP volání používáno na delší hovory, kde je větší pravděpodobnost výskytu problémů v hovoru s růstem délky hovoru.
Já sem to pochopil tak, že zatímco dřív Odorik neměl SIM a nešlo takto volat a člověk musel platit vysoké částky jiným operátorům (kteří ještě vesměs používali tarifikace 60+60, 60+30 nebo v lepším případě 60+1), tak VoIP přes 3G mělo smysl - dneska je ale situace úplně jiná a Odorik logicky prosazuje, aby jeho uživatelé měli jak VoIP, tak i volali přes jeho SIM (kde je tarifikace 1+1 a na krátký hovor se 3G opravdu nevyplatí).
xtonda
Příspěvky: 784
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od xtonda »

Vzhledem k povaze mobilní sítě je zkrátka nutno počítat s tím, že parametry přenosu nebudou dostatečné pro bezproblémové VoIP. A dopředu nikdy nebudeš vědět, jestli to bude OK, ke zhoršení může dojít i během hovoru. Proto bych to pracovní hovory a krátké hovory taky nepoužil. Krátký hovor je typicky, když potřebuju něco důležitého sdělit, navíc úspora je v absolutní částce malá, takže nemá cenu si komplikovat život voláním přes mobilní data. Naopak dlouhé hovory jsou pravděpodobněji vykecávací, kde více ušetřím a případná nižší kvalita nebude tolik vadit, takže má smysl uvažovat, že zavolám přes mobilní data. Takto to předpokládám bylo myšleno.
jiri.filip
Příspěvky: 118
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od jiri.filip »

Tydýt píše:
... , ale hovor byl jakoby zastřený, ne tak čistý jako u bezprostředně předcházejícího hovoru.
Můžete prosím uvést jaký kodek byl použit u jednotlivých hovorů ? Bohužel naznám možnosti nastavení, tak nevím kde to zjistit. Ale připadá mně, jak kdyby jeden (ten "lepší") měl klasiku G.711A a Odorik něco jiného. Tenhle problém mimo jiné má i T-mobil na svých VoIP linkách když nastaví G.729. Proto osobně se snažím používat vždy G.711A.
Jak jsem včera psal, nastavil jsem u sebe v mobilu v profilech obou VoIP operátorů pouze kodeky iLBC a G.729 v tomto pořadí. V NOKIA E52 jsou uvedeny v očíslovaném pořadí, které se dá změnit. Předpokládám tedy, že jako první se použije kodek iLBC. Pokud by byly problémy s kvalitou připojení k Internetu, přepne se kodek na druhý v pořadí (tzn. G.729).
V nastavení uživatelského účtu u Odorik jsem povolil také pouze tyto 2 kodeky, ostatní jsem deaktivoval. Pořadí použití kodeků se zde nedá nastavit. V detailním výpisu hovorů v Odoriku jsem u daného hovoru našel "MULTI, PCMA", takže podle toho, co v tomto fóru kdysi psal p. Soukup, to vypadá, že u mne byl použitý některý z těchto 2 kodeků (nebo oba?). Odorik pak následně překódoval na PCMA.
Který kodek použil konkurenční operátor na své straně, nemohu říct. Jeho webové rozhraní uživatelských účtů není aspoň zatím tak sofistikované jako u Odoriku. :( Zato tam ale některé věci, zdá se, fungují o něco lépe.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od xsouku04 »

Jak jsem včera psal, nastavil jsem u sebe v mobilu v profilech obou VoIP operátorů pouze kodeky iLBC a G.729 v tomto pořadí. V NOKIA E52 jsou uvedeny v očíslovaném pořadí, které se dá změnit. Předpokládám tedy, že jako první se použije kodek iLBC. Pokud by byly problémy s kvalitou připojení k Internetu, přepne se kodek na druhý v pořadí (tzn. G.729).
K samotnému hovoru je použit vždy jen jediný kodek. Nejlepší je tedy jen povolit onen jediný kodek, abyste měl jistotu, který se použije.

Jelikož u konkurenčních VoIP operátorů obvykle není možné nastavit ani sledovat použitý kodek, doporučuji povolit jediný kodek na telefonu.
Tím můžete s jistotou zjistit, jaký kodek se používá. Pokud se na kodeku ústředna a telefon nedohodnou, hovor se vůbec nespojí. Tedy pokud jde volat máte jistotu použitého kodeku. Kontrolně to můžete prověřit s odorik.cz, kde bude pak onen kodek vidět ve výpise.
Také prosím pošlete callid těch zkušebních hovorů. Ty najdete ve pokročilém výpise hovorů v pravém sloupečku. Mohu se podívat, jestli byl hovor u nás v pořádku, a jestli se nějaké pakety neztratily směrem od Vašeho telefonu k nám.

Zázraky se nedějí. Konkurence používá stejnou technologii jako my, takže pokud by pomohlo změnit nějaké nastavení, můžeme to udělat také ... Ale nejdříve musíme přijít na to, čím to je, a vyloučit všechny běžné jiné důvody.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Má první zkušenost s Odorikem, bohužel negativní

Příspěvek od xsouku04 »

MaxVS píše:Rád bych se s uživateli a majiteli podělil o svou první zkušenost s Odorikem, třeba to povede k nějakým pozitivním změnám…
Děkujeme, vždy co vylepšovat.
Přechod k nějakému virtuálovi plánuji už nějakou dobu, neb můj stávající operátor „zaspal“ vývoj a jeho nabídka se stala nevýhodnou (paušál 69Kč za nic, účtování 60+1, předražený NET). Začal jsem tedy hledat nějakého jiného a v nějakém fóru jsem narazil na pěkný přehled:
Vypadá to na opravdu podrobný a přesný přehled. Muselo to dát práci. Jen pro doplnění. O tom, jaký obvykle způsobuje rozdíl účtování po minutě a po vteřině, je článek zde http://www.lupa.cz/clanky/tarifikacni-p ... lani-vliv/ (tabulka). Dále je třeba ještě rozlišovat, jestli se z volných minut odečítají i hovory v rámci sítě, které by byly jinak mnohem levnější... Rozebráno je to zde http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=21&t=2173

Takže: První dojem z úvodní stránky pozitivní, přehledná. Nikde ale nevidím, zda-li je možné běžné volání GSM mobil -> GSM mobil se svým původním číslem, tedy zda-li je Odorik skutečně GSM virtál, nebo jenom Voip. Na chvíli o tom dokonce pochybuji, vidím jen „levné volání z netu“, nějaké „geografické nebo nomadické“ číslo (to vůbec nevím o co jde), Voip volání, zpětné volání, volání z budky (!). No nevadí, začínám číst celou stránku od začátku, vidím možnost koupení SIMky a její přiřazení k mobilnímu číslu (K jakému ? Ke svému stávajícímu ? Zatím nevím…)
Vše potřebné je i bylo popsáno zde http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz
Nicméně změnili jsme i hlavní stránku http://www.odorik.cz/ tak, aby na první pohled zřejmé, že je to služba mobilního operátora ze vším co k tomu patří.
Dále vidím v okně Levné volání z internetu „Volání z PC“, což mě moc nezajímá (co ta ruština ???) ani volání z IP telefonu nebo adaptéru mě nebere.

Možná se to zdá neuvěřitelné, ale stále je v oběhu rusky psaných telefonních karet Odorik asi pětinásobně více než českých. (řádově statisíce) A volání z budky není úplně okrajová záležitost. Nicméně rozumím tomu, že v dnešní době se šíří tak trochu rusofobie a nemusí to dělat dobrý první dojem. Obrázek jsem nahradil.
Vracím se na úvodní stránku, vybírám „Ceny volání“ a zajímá mě volání „Ze SIMky Odorik v T-mobile“… řádek ČR mobil… 0,59…atd… ale kde je volání na mobil za 1,69 Kč ?
Ceny je možné zjistit dvojím způsobem. Buď v cenové kalkulačce - tam je ale třeba zadat konkrétní volané číslo, pro které chcete zjistit cenu. Jednoduše proto, že cena hovoru se může lišit podle toho jestli je číslo přenesené nebo nikoli a nebo prostě nemusíte vědět, co je to přesně za číslo. Je to tedy nejpřesnější. Tam to funguje i pro naše simkarty. Druhá možnost je zjistit cenu v tabulce "Ceny dle názvů destinací". Tam sloupeček cen volání ze simkaret odorik zatím chybí. Ale chtěl bych jej tam přidat příští týden. Proč chybí? Protože ceny jsou přehledněji uvedeny zde http://www.odorik.cz/w/cenik_doplnkovyc ... _operatora A pro ty destinace, které nejsou uvedeny se vypočítá přičtením 2 Kč k internetové ceně.
Je ale pravda, že pohodlnější a přehlednější je žádné dvě koruny nepřičítat, proto sloupeček do tabulky přidáme.
Popisky pod ceníkem jsem zkrátil (přesunul do bublin) a zpřehlednil už nyní.
Jsem mírně zmaten, procházím odkazy v okně „Telefonní čísla“ (proč první 4 odkazy vedou na stejnou stránku ?) Nomadické, ani Geografické čísla mě nezajímají, nevím, co jsou zač… ááá, Portace čísla… ale právě jakéhosi geografického a mluví se tu o pevné lince (?) Číslo od O2 mám, ale mobilní, ne pevné je v tom rozdíl ? Podle poplatků to nebude to, co potřebuji, vracím se…
Tohle jsem celé předělal, aby to bylo pro nově příchozího snadněji stravitelné a aby to též reflektovalo to, že nabízíme i mobilní čísla.
Zkouším se přihlásit na demo PIN a konečně najít, jak funguje přenesení svého mobilního čísla, vybírám Nová SIM karta a registrace čísla Odorik mobil, pak DEMO MOBILNÍ – Vlastní tel.číslo – Vlastní tel.číslo od jiného op… ale zase se tu mluví jen o Voip operátorovi ??? Co Vlastní tel.číslo ? mobilní číslo: 799794923. Co je to za číslo ? Žádné takové podobné nechci mít a je to vůbec GSM číslo ? Dá se na něj dovolat ?
Samozřejmě, že se dá dovolat, přece nemůžeme dávat mobilní čísla, na která se nedá dovolat.
Asi je lepší si pročíst informace v eshopu. http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz

V nějakém tématu najdu neuvěřitelnou informaci o tom, že nefunguje Roaming a SIMka se v zahraničí nepřihlásí do sítě. To zní jako špatný vtip od operátora, který se zasekl v půlce 20.století ! Trochu to mírní informace, že roaming by měl být funkční v nejbližší době. Ale proč se o nefungujícím roamingu nedozvím na stránkách, to chce Odorik tuto podstatnou informaci tajit ?
Netajíme to. Je to napsáno v našem eshopu http://www.odorik.cz/obchod/kategorie/s ... a-odorikcz v sekci Roaming a přesměrování hovorů a též v ceníku. Navíc na roamingu se zrovna pracuje, tedy nefunkčnost je tedy jen dočasná.
Kdybych to měl shrnout, tak pocit po cca 3 hodinách je takový, že chtít používat stránky Odorik je jako chtít používat Linux před 20 lety. Spousta informací, ale neuspořádaná, člověk nenajde to, co chce, a to buď vůbec, nebo až po dlouhém hledání. Ty stránky jsou jako když programátor píše manuál pro dalšího programátora. Kromě úvodních stránek z horního menu vypadají ty hlouběji ve struktuře (pokud vůbec lze mluvit o logické struktuře) jako by byly psány před 10 lety. Že to jde jasně a přehledně ukazuje třeba Fayn.

Pokud nemůžete něco najít déle jak 10 minut, doporučuji nás kontaktovat. Viz menu kontakt.
Nedovedu si představit, jak by se podstatné informace (aniž by byl zahlcen těmi, které nepotřebuje) dozvěděl běžný, netechnický a nepočítačový uživatel. Ale takoví zákazníci zřejmě nejsou cílovou skupinou Odorika…
Nezahltit zákazníka informacemi vnímám opravdu jako problém. Je dobré texty zkracovat, pokud je to možné. Ale protože každého zajímá trochu něco jiného a různí lide dovedou vstřebávat různé množství informací, úplně ideální pro všechny to nebude asi nikdy.
Od toho je tady ale podpora, aby lidi mohla nasměrovat tím správným směrem. Doporučuji využít formulář "Kterou službu využít?" v sekci ceny a my se vám do dvou dnů ozveme a probereme, zda-li je Odorik vhodný k tomu, co potřebujete, nebo nikoli a doporučíme postup.

Nyní jsem zrušil potvrzování nového uživatele fóra. A schvalovaný příspěvek by měl být jen ten první.
Odpovědět