S tím nesouhlasím. Většina lidí co jsou zvyklí na to věčně volat s mobilním telefonem jen tak rychle přeučit na zařízení co připomíná "zastaralou" pevnou linku nelze. Je třeba dělat drobné kroky. A prvním krokem je např. při volání na pevné linky nebo do zahraničí využít sluchátka s mikrofonem. Sluchátka s mikrofonem navíc umožní mít při hovoru volné ruce.Pitomec píše:Sám za sebe bych řekl, že SW klient by mělo být až to poslední, čím se má Odorik zabývat, resp. jestli je vůbec žádoucí, aby nad tímto někdo mrhal čas.
A těm co doma už VoIP telefon mají se může softwarový telefon hodit např. na cesty jako dobrý doplněk.
Co se týče problému s portem, je to v plánu to vyřešit. Odorik.exe by měl být schopen lokálně naslouchat na jiném portu než 5060 a pro jistotu by asi bylo dobré se hlásit na server na jiném portu než 5060 s tím, že by to mohlo jít ručně změnit. Totiž většina lidí ocení, když nic nastavovat nemusí.
Ostatní problémy záleží na úhlu pohledu. Já osobně považuji za největší problém potíže s kvalitou vstupu pro mikrofon. Popřípadě vůbec celkovou kvalitou zvuku. Snad by to šlo částečně řešit nějakými zvukovými filtry. Zvukové karty mají tolik šoupátek, že by se z toho jeden zbláznil, často ale z nich není možné dostat rozumnou kvalitu ani při sebe odbornějším šoupání. Proč mají integrované zvukové karty tolik nesmyslných šoupátek když mají často zásadní potíže s kvalitou vstupu pro mikrofon ? Ti výrobci už asi svým marketingem zblbli už i sami sebe. Další problém může být poruchovost OS Windows a jeho viry, který zjevně občas také způsobuje různé nečisté zvuky, koktání i jiné anomálie, které se neslučují s kvalitním telefonováním.
Jak jste sám shrnul. Telefonů pro pokročilejší uživatele je spousta, pro úplně lajky a počítačové začátečníky (kterých je početně ale nejvíce) je odorik.exe zajímavou nabídkou. Tedy pokud nemají potíže s kvalitou hlasu, což se ale dá celkem spolehlivě vyřešit zakoupením USB sluchátek.
Pro ty ostatní náročnější ale i schopnější uživatele už tady široká nabídka softwarových telefonů je.
**Zamyšlení nad investicí **
Investovat jen tak 1000-1500 Kč za VoIP telefon totiž většina lidí ze začátku odmítá, i když se to dlouhodobě vyplatí. Proč? Dobrý VoIP telefon stojí 1500 Kč, ale na rozdíl od mobilního telefonu má životnost spíše 10 let a více (zvláště pokud by se používal jen málo) Při životnosti 10 let vychází cena na měsíc cca 12.50. No a na to stačí jeden pětiminutový hovor měsíčně na pevnou linku a máte to zpět. A je to hodně o zvyku. Pokud si "pevnou" zvyknete, zjistíte, že přínos není jen v podobě ušetřených peněz, ale může být např. pohodlné mít možnost pohodlně volat i když je telefon zrovna v nabíječce a pod. Nehledě k tomu, že pevné linky se váží k místu a ne k osobě, což se také může někdy hodit. Např. prostě zavolám zrovna tomu, kdo je doma (a je mi jedno kdo to bude) a poprosím, aby mi v pokoji zapnul topení.
Naproti tomu když si koupíte mobilní telefon za 5000 či více Kč a s životností tak 2-3 roky, vyjde na měsíc i přes 200 Kč.