Povinná výbava auta - voltmetr ?

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
kejikl
Příspěvky: 32
Registrován: pon 16. zář 2013 19:59:36

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od kejikl »

Co pořídit něco takového do zapalovače?



https://ampermetry-a-voltmetry.heureka. ... /#prehled/
 
 
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8633
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

kejikl píše: stř 08. říj 2025 14:11:07 Co pořídit něco takového do zapalovače?


https://ampermetry-a-voltmetry.heureka. ... /#prehled/ 

 
Vypadá to jako moc dobrá věc. Objednal jsem si rovnou dvě z Číny.  Podle napětí by mělo jít sledovat i to, jestli se baterie dobíjí za jízdy a jak moc.

Jen se nesmí zapomenout to vypojit, tedy pokud to neodpojí auto samo když je odstavené a zamčené.
glock69
Příspěvky: 6
Registrován: ned 03. bře 2013 9:01:56

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od glock69 »

Pokud se zásuvka, chvíli po vypnutí motoru, sama odpojí, tak můžeš nechat pořád v ní (aspoň u mého auta). Když jsem měl aktivní "inteligentní" dobíjení,, bylo to krásně vidět, bazmek ukazoval napětí za jízdy myslím v rozmezí cca 12 až 15 V. Po vypnutí toho eko nesmyslu mi ukazuje za jízdy 14.2-14.3 V. 
tomplee
Příspěvky: 58
Registrován: úte 16. črc 2013 12:12:29

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od tomplee »

A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba

https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927

 
 
alfi
Příspěvky: 795
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od alfi »

tomplee píše: pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba

https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927

 
Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojeno :)
 
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8633
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

alfi píše: pon 13. říj 2025 23:05:17
tomplee píše: pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba

https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927








 
Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojeno :)
 







 
Když z Číny tak rovnou u zdroje.  https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... uyRyuyRyDz

Myslím ale že to budou mít pořešeno, aby tohle elektronické kurvítko vybíjelo baterii výrazně méně než všechny elekgronická kurvítka co obsahuje auto dohromady.. Ostatně zjistit se to dá porovnáním vybíjení. I tak je věc, že nesmyslné vybíjení nahrazuji dalším zařízením, které samo baterii nějak vybíjí není moc příjemné.


Pro staré auto bych dal rozhodně přednost mechanickému vypínání. 


Update. Tak jsem objednal manuální vypínač. 




https://www.temu.com/cz/vyp%C3%ADna%C4% ... 60779.html

A AA a AAA baterie, které by se neměly zničit nadměrným vybitím, protože si výstupní napětí hlídají sami.

https://www.temu.com/cz/-aa1-5v-recharg ... 32687.html
 
 
 
 
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8633
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

Ty měřáky napětí se zdají být užitečné. Pozorovat jak napětí kolísá je zajímavé. Napětí i u nové baterie už po několika hodinách může klesnou klidně i na 12,4 V. Málo jezdit baterkám prostě nesvědčí a je fakt dobré je odpojovat.
obrazek.png
obrazek.png (37.26 KiB) Zobrazeno 398 x

Ten manuální vypínač pasuje jen na záporný pól, který je u jednoho auta vzadu, takže vůbec nejde použít.

U druhého auta jsem musel přehodit ty dva kontakty, aby se tam vešel, ale i tak bránil zavření kufru, tak jsem jej musel demontovat.

Že se vypíná záporný pól nebude náhoda, protože kdyby se vypínal kladný pól a něčeho se to dotklo, jako kapoty nebo motoru, tak by auto mohlo začít hořet.

Zatím to tedy vypadá, že to budu jako za krále klacka oddělávat vždy ručně.


 
obrazek.png
obrazek.png (119.23 KiB) Zobrazeno 397 x
A ta poslední věci. Ty  Lithium  AA nebo AAA baterie vypadají dobře, ale nejdou nabíjet běžnou nabíječkou na 1,2 V. Lithiová baterie má totiž napětí 3.7 V a to je elektronicky snižováno na 1,5 V. Pro nabíjení je potřeba 5V.   Tedy má to větší kapacitu a stále dobré napětí a snad je to chráněno i před přílišným vybitím, neb elektronika se při nižším napětí může vypnout a zabránit zničení baterie. Tak doufám že to dořešili. V Číně už je to běžná věc, u nás si Ikea myslí jak je EKO, když prodává staré NiMH baterie, které se úplným vybitím zničí.
Odpovědět