Co pořídit něco takového do zapalovače?
https://ampermetry-a-voltmetry.heureka. ... /#prehled/
Povinná výbava auta - voltmetr ?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8633
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Vypadá to jako moc dobrá věc. Objednal jsem si rovnou dvě z Číny. Podle napětí by mělo jít sledovat i to, jestli se baterie dobíjí za jízdy a jak moc.kejikl píše: ↑stř 08. říj 2025 14:11:07 Co pořídit něco takového do zapalovače?
https://ampermetry-a-voltmetry.heureka. ... /#prehled/
Jen se nesmí zapomenout to vypojit, tedy pokud to neodpojí auto samo když je odstavené a zamčené.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Pokud se zásuvka, chvíli po vypnutí motoru, sama odpojí, tak můžeš nechat pořád v ní (aspoň u mého auta). Když jsem měl aktivní "inteligentní" dobíjení,, bylo to krásně vidět, bazmek ukazoval napětí za jízdy myslím v rozmezí cca 12 až 15 V. Po vypnutí toho eko nesmyslu mi ukazuje za jízdy 14.2-14.3 V.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojenotomplee píše: ↑pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8633
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Když z Číny tak rovnou u zdroje. https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... uyRyuyRyDzalfi píše: ↑pon 13. říj 2025 23:05:17Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojenotomplee píše: ↑pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
Myslím ale že to budou mít pořešeno, aby tohle elektronické kurvítko vybíjelo baterii výrazně méně než všechny elekgronická kurvítka co obsahuje auto dohromady.. Ostatně zjistit se to dá porovnáním vybíjení. I tak je věc, že nesmyslné vybíjení nahrazuji dalším zařízením, které samo baterii nějak vybíjí není moc příjemné.
Pro staré auto bych dal rozhodně přednost mechanickému vypínání.
Update. Tak jsem objednal manuální vypínač.
https://www.temu.com/cz/vyp%C3%ADna%C4% ... 60779.html
A AA a AAA baterie, které by se neměly zničit nadměrným vybitím, protože si výstupní napětí hlídají sami.
https://www.temu.com/cz/-aa1-5v-recharg ... 32687.html
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8633
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Ty měřáky napětí se zdají být užitečné. Pozorovat jak napětí kolísá je zajímavé. Napětí i u nové baterie už po několika hodinách může klesnou klidně i na 12,4 V. Málo jezdit baterkám prostě nesvědčí a je fakt dobré je odpojovat.
Ten manuální vypínač pasuje jen na záporný pól, který je u jednoho auta vzadu, takže vůbec nejde použít.
U druhého auta jsem musel přehodit ty dva kontakty, aby se tam vešel, ale i tak bránil zavření kufru, tak jsem jej musel demontovat.
Že se vypíná záporný pól nebude náhoda, protože kdyby se vypínal kladný pól a něčeho se to dotklo, jako kapoty nebo motoru, tak by auto mohlo začít hořet.
Zatím to tedy vypadá, že to budu jako za krále klacka oddělávat vždy ručně.
A ta poslední věci. Ty Lithium AA nebo AAA baterie vypadají dobře, ale nejdou nabíjet běžnou nabíječkou na 1,2 V. Lithiová baterie má totiž napětí 3.7 V a to je elektronicky snižováno na 1,5 V. Pro nabíjení je potřeba 5V. Tedy má to větší kapacitu a stále dobré napětí a snad je to chráněno i před přílišným vybitím, neb elektronika se při nižším napětí může vypnout a zabránit zničení baterie. Tak doufám že to dořešili. V Číně už je to běžná věc, u nás si Ikea myslí jak je EKO, když prodává staré NiMH baterie, které se úplným vybitím zničí.
Ten manuální vypínač pasuje jen na záporný pól, který je u jednoho auta vzadu, takže vůbec nejde použít.
U druhého auta jsem musel přehodit ty dva kontakty, aby se tam vešel, ale i tak bránil zavření kufru, tak jsem jej musel demontovat.
Že se vypíná záporný pól nebude náhoda, protože kdyby se vypínal kladný pól a něčeho se to dotklo, jako kapoty nebo motoru, tak by auto mohlo začít hořet.
Zatím to tedy vypadá, že to budu jako za krále klacka oddělávat vždy ručně.
A ta poslední věci. Ty Lithium AA nebo AAA baterie vypadají dobře, ale nejdou nabíjet běžnou nabíječkou na 1,2 V. Lithiová baterie má totiž napětí 3.7 V a to je elektronicky snižováno na 1,5 V. Pro nabíjení je potřeba 5V. Tedy má to větší kapacitu a stále dobré napětí a snad je to chráněno i před přílišným vybitím, neb elektronika se při nižším napětí může vypnout a zabránit zničení baterie. Tak doufám že to dořešili. V Číně už je to běžná věc, u nás si Ikea myslí jak je EKO, když prodává staré NiMH baterie, které se úplným vybitím zničí.