Povinná výbava auta - voltmetr ?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8644
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Vypadá to jako moc dobrá věc. Objednal jsem si rovnou dvě z Číny. Podle napětí by mělo jít sledovat i to, jestli se baterie dobíjí za jízdy a jak moc.kejikl píše: ↑stř 08. říj 2025 14:11:07 Co pořídit něco takového do zapalovače?
https://ampermetry-a-voltmetry.heureka. ... /#prehled/
Jen se nesmí zapomenout to vypojit, tedy pokud to neodpojí auto samo když je odstavené a zamčené.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Pokud se zásuvka, chvíli po vypnutí motoru, sama odpojí, tak můžeš nechat pořád v ní (aspoň u mého auta). Když jsem měl aktivní "inteligentní" dobíjení,, bylo to krásně vidět, bazmek ukazoval napětí za jízdy myslím v rozmezí cca 12 až 15 V. Po vypnutí toho eko nesmyslu mi ukazuje za jízdy 14.2-14.3 V. 
			
			
									
						
										
						Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
 
 
			
			
									
						
										
						třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojenotomplee píše: ↑pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927

- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8644
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Když z Číny tak rovnou u zdroje. https://www.aliexpress.com/w/wholesale- ... uyRyuyRyDzalfi píše: ↑pon 13. říj 2025 23:05:17Dost záleží, co je uvnitř - pokud relátko, tak to si vezme cca 50mA = 1,2Ah/den a celé to vybije výrazně rychleji. Popis je správně "čínský", "pohotovostní režim 3mA", ale už neříká, jestli je to ve stavu spojeno nebo rozpojenotomplee píše: ↑pon 13. říj 2025 16:06:14 A co automatický odpojovač při poklesu napětí:
třeba
https://allegro.cz/produkt/dalkovy-auto ... 7525420927
Myslím ale že to budou mít pořešeno, aby tohle elektronické kurvítko vybíjelo baterii výrazně méně než všechny elekgronická kurvítka co obsahuje auto dohromady.. Ostatně zjistit se to dá porovnáním vybíjení. I tak je věc, že nesmyslné vybíjení nahrazuji dalším zařízením, které samo baterii nějak vybíjí není moc příjemné.
Pro staré auto bych dal rozhodně přednost mechanickému vypínání.
Update. Tak jsem objednal manuální vypínač.
https://www.temu.com/cz/vyp%C3%ADna%C4% ... 60779.html
A AA a AAA baterie, které by se neměly zničit nadměrným vybitím, protože si výstupní napětí hlídají sami.
https://www.temu.com/cz/-aa1-5v-recharg ... 32687.html
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8644
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Ty měřáky napětí se zdají být užitečné. Pozorovat jak napětí kolísá je zajímavé. Napětí i u nové baterie už po několika hodinách může klesnou klidně i na 12,4 V. Málo jezdit baterkám prostě nesvědčí a je fakt dobré je odpojovat.
Ten manuální vypínač pasuje jen na záporný pól, který je u jednoho auta vzadu, takže vůbec nejde použít.
U druhého auta jsem musel přehodit ty dva kontakty, aby se tam vešel, ale i tak bránil zavření kufru, tak jsem jej musel demontovat.
Že se vypíná záporný pól nebude náhoda, protože kdyby se vypínal kladný pól a něčeho se to dotklo, jako kapoty nebo motoru, tak by auto mohlo začít hořet.
Zatím to tedy vypadá, že to budu jako za krále klacka oddělávat vždy ručně.
A ta poslední věci. Ty Lithium AA nebo AAA baterie vypadají dobře, ale nejdou nabíjet běžnou nabíječkou na 1,2 V. Lithiová baterie má totiž napětí 3.7 V a to je elektronicky snižováno na 1,5 V. Pro nabíjení je potřeba 5V. Tedy má to větší kapacitu a stále dobré napětí a snad je to chráněno i před přílišným vybitím, neb elektronika se při nižším napětí může vypnout a zabránit zničení baterie. Tak doufám že to dořešili. V Číně už je to běžná věc, u nás si Ikea myslí jak je EKO, když prodává staré NiMH baterie, které se úplným vybitím zničí.
			
			
									
						
										
						Ten manuální vypínač pasuje jen na záporný pól, který je u jednoho auta vzadu, takže vůbec nejde použít.
U druhého auta jsem musel přehodit ty dva kontakty, aby se tam vešel, ale i tak bránil zavření kufru, tak jsem jej musel demontovat.
Že se vypíná záporný pól nebude náhoda, protože kdyby se vypínal kladný pól a něčeho se to dotklo, jako kapoty nebo motoru, tak by auto mohlo začít hořet.
Zatím to tedy vypadá, že to budu jako za krále klacka oddělávat vždy ručně.
A ta poslední věci. Ty Lithium AA nebo AAA baterie vypadají dobře, ale nejdou nabíjet běžnou nabíječkou na 1,2 V. Lithiová baterie má totiž napětí 3.7 V a to je elektronicky snižováno na 1,5 V. Pro nabíjení je potřeba 5V. Tedy má to větší kapacitu a stále dobré napětí a snad je to chráněno i před přílišným vybitím, neb elektronika se při nižším napětí může vypnout a zabránit zničení baterie. Tak doufám že to dořešili. V Číně už je to běžná věc, u nás si Ikea myslí jak je EKO, když prodává staré NiMH baterie, které se úplným vybitím zničí.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Tak tady se míchá moc věcí dohromady.......
Staré auta když jsi vypnul klíček tak odpojily komplet elektroinstalaci, maximálně zůstalo připojené rádio.
A další věc po nastartování dobíjely bez problémů baterku na těch 14V takže po 2h jízdy byla zase na 100% vždy!
Nové auta mají sprčené dobíjení a nesouvisí to se start stopem i když to je taky hovadina, doporučuji ty vypínat vždy!
K tomu dobíjení:
Nové auta baterku totiž po nastartování nedobíjí z jednoho důvodu alternátor by zatěžoval motor a to jsou zase emise, takže elektronika prostě nabíjení vypne a zapne ho pouze při brzdění, jízdě z kopce atd....
No a natvrdo to nabíjení zapíná když je baterka vybitá - klesne na ní napětí.....
Takže v reálu jedeš 2h myslíš že bude za tu dobu baterka nabitá, ale ono to nenabíjí a začne to třeba 5 minut před dojezdem a tím pádem máš před stáním vybitou baterku.
Někdy tato hovadina se vypíná při vypnutí startstopu, někdy ne záleží jak to výrobce implementoval.
Jinak ty PC v autě usínají a snižují spotřebu, ovšem třeba mít zavřené dveře vypnutý klíček atd.... stačí aby blbnul kontakt v kufru a PC se neuspí a i ta malá žárovka vycucne baterku......
I u mého auta je v návodu že mám při odstavení na delší dobu vytáhnout pojistky které jsou v extra držáčku (odpojí to rádio a ještě nějaké věci).
Takže dnes to chce prostě co 1měsíc dávat auto na nabíječku a je po problémech.
Pokud to jde tak to skurvené dobíjení vypnout.
Jinak odpojení baterky na nových autech není dobrý nápad, u mého se nic nestane akorát zapomene mapy pro motor takže pak po nastartování jede v nouzovém režimu než se zase naučí, ovšem některá auta můžou vyhodnotit baterku jako KO a nenastartuješ, tak stejně některá po výměně baterky jim to musíš říci jinak taky začnou protestovat atd......
U těchto když chceš vyměnit baterku se to dělá že tam hodíš 12V zdroj a měníš baterku vlastně pod napětím ......
A i tady jsou chytré auta který tě po X letech řeknou že ji třeba vyměnit a jinak nepojedou a pokud přes diagnostiku mu neřekneš že jsi ji vyměnil jseš v ..........
 a pokud přes diagnostiku mu neřekneš že jsi ji vyměnil jseš v ..........
			
			
									
						
										
						Staré auta když jsi vypnul klíček tak odpojily komplet elektroinstalaci, maximálně zůstalo připojené rádio.
A další věc po nastartování dobíjely bez problémů baterku na těch 14V takže po 2h jízdy byla zase na 100% vždy!
Nové auta mají sprčené dobíjení a nesouvisí to se start stopem i když to je taky hovadina, doporučuji ty vypínat vždy!
K tomu dobíjení:
Nové auta baterku totiž po nastartování nedobíjí z jednoho důvodu alternátor by zatěžoval motor a to jsou zase emise, takže elektronika prostě nabíjení vypne a zapne ho pouze při brzdění, jízdě z kopce atd....
No a natvrdo to nabíjení zapíná když je baterka vybitá - klesne na ní napětí.....
Takže v reálu jedeš 2h myslíš že bude za tu dobu baterka nabitá, ale ono to nenabíjí a začne to třeba 5 minut před dojezdem a tím pádem máš před stáním vybitou baterku.

Někdy tato hovadina se vypíná při vypnutí startstopu, někdy ne záleží jak to výrobce implementoval.
Jinak ty PC v autě usínají a snižují spotřebu, ovšem třeba mít zavřené dveře vypnutý klíček atd.... stačí aby blbnul kontakt v kufru a PC se neuspí a i ta malá žárovka vycucne baterku......
I u mého auta je v návodu že mám při odstavení na delší dobu vytáhnout pojistky které jsou v extra držáčku (odpojí to rádio a ještě nějaké věci).
Takže dnes to chce prostě co 1měsíc dávat auto na nabíječku a je po problémech.
Pokud to jde tak to skurvené dobíjení vypnout.
Jinak odpojení baterky na nových autech není dobrý nápad, u mého se nic nestane akorát zapomene mapy pro motor takže pak po nastartování jede v nouzovém režimu než se zase naučí, ovšem některá auta můžou vyhodnotit baterku jako KO a nenastartuješ, tak stejně některá po výměně baterky jim to musíš říci jinak taky začnou protestovat atd......
U těchto když chceš vyměnit baterku se to dělá že tam hodíš 12V zdroj a měníš baterku vlastně pod napětím ......
A i tady jsou chytré auta který tě po X letech řeknou že ji třeba vyměnit a jinak nepojedou
 a pokud přes diagnostiku mu neřekneš že jsi ji vyměnil jseš v ..........
 a pokud přes diagnostiku mu neřekneš že jsi ji vyměnil jseš v ..........- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8644
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Díky z info.
Nakonec jsem v návodě pro nové auto přecijen našel, že i u nového auta mám při delší odstávce baterii odpojit. Delší odstávka není přesně specifikována. Ale je to zase takový ten návod pro více podobných typů aut, kdy tvrdí, že to lze bez šroubování, což nelze.
Že se některé auta špatně vyrovnávají s odpojováním baterie, to je další ostuda.
Podezírám výrobce, že fakt že auto neukazuje řidiči stav nabití baterie a její napětí je dost možná záměr, aby se běžně nevědělo, jak moc baterie trpí. Věřím tomu, že pokud někdo nejezdí hlavně v zácpách, tak start stop nebude hlavní viník nízké výdrže baterií.
Když jsem měřil stav staré baterie speciálním měřákem, ukazovalo to, že baterie je na výměnu, protože má moc velký vnitřní odpor. Problém ale nebyl v baterii, ale v záporném konektoru. Ten přímo od baterie je špatně dostupný a je tam vyvedený druhý, který je připojen na kostru auta. Ale připojen je špatně, přišroubován přes bílou barvu na závitu. Obávám se že je možné, že se na to nachytal i samotný servis, když mi tvrdil, že baterie je špatná, když měřil vlastnosti baterie při zátěži. Protože to měřil přes barvu. Zkusím je na to upozornit. U těch značkových servisů si člověk nikdy nemůže být jistý tím, co k tomu pustí za člověka.
Jak staré tak nové auta má dálkové ovládání. A to samo o sobě bude znamenat jisté vybíjení a jisté obvody pod proudem. Dálkové ovládání se samo nevypne, aby šetřilo baterii ani kdyby to mělo znamenat baterii zničit.
 
			
			
									
						
										
						Nakonec jsem v návodě pro nové auto přecijen našel, že i u nového auta mám při delší odstávce baterii odpojit. Delší odstávka není přesně specifikována. Ale je to zase takový ten návod pro více podobných typů aut, kdy tvrdí, že to lze bez šroubování, což nelze.
Že se některé auta špatně vyrovnávají s odpojováním baterie, to je další ostuda.
Podezírám výrobce, že fakt že auto neukazuje řidiči stav nabití baterie a její napětí je dost možná záměr, aby se běžně nevědělo, jak moc baterie trpí. Věřím tomu, že pokud někdo nejezdí hlavně v zácpách, tak start stop nebude hlavní viník nízké výdrže baterií.
Když jsem měřil stav staré baterie speciálním měřákem, ukazovalo to, že baterie je na výměnu, protože má moc velký vnitřní odpor. Problém ale nebyl v baterii, ale v záporném konektoru. Ten přímo od baterie je špatně dostupný a je tam vyvedený druhý, který je připojen na kostru auta. Ale připojen je špatně, přišroubován přes bílou barvu na závitu. Obávám se že je možné, že se na to nachytal i samotný servis, když mi tvrdil, že baterie je špatná, když měřil vlastnosti baterie při zátěži. Protože to měřil přes barvu. Zkusím je na to upozornit. U těch značkových servisů si člověk nikdy nemůže být jistý tím, co k tomu pustí za člověka.
Jak staré tak nové auta má dálkové ovládání. A to samo o sobě bude znamenat jisté vybíjení a jisté obvody pod proudem. Dálkové ovládání se samo nevypne, aby šetřilo baterii ani kdyby to mělo znamenat baterii zničit.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Dálkové ovládání má na spotřebu nepatrný vliv, nevysílá pouze přijímá a to je zanedbatelná spotřeba, ta nastane pouze při odemykání kdy sepne relátko či tranzistor co pohne vlastním systémem potom to bere hodně......
V dřívějších dobách voltmetry či ampérmetry měly pouze náklaďáky, dnes kdyby jsi to dal do nových vozů tak budou lidi zděšení že to nedobíjí, tak stejně jak nové vozy lžou o teplotě chladící kapaliny, kde teploměry taky vymírají.
Jinak normální autobaterie pokud má odpor pod 7mΩ je to OK nevím jak ty EFB a samozřejmě se měří nabytá baterie a přímo na svorkách čtyřbodovým vedením (vždy dva dráty na kontakt) jeden pár sleduje napětí druhý zatěžuje baterku.
Jinak šroubek na karoserii nebude to pravé, určitě tam bude i jiný propoj, v každém případě bude pořádný kabel na blok motoru pro startér, u pojistek bývá někde i zemění, ono těch bodů bude více......
Jinak ono stačí takový obyčejný měřič pro PB aku Tester akumulátorů 12V 24V DIGITÁLNÍ FOXSUR FBT200 3Ah - 200Ah
			
			
									
						
										
						V dřívějších dobách voltmetry či ampérmetry měly pouze náklaďáky, dnes kdyby jsi to dal do nových vozů tak budou lidi zděšení že to nedobíjí, tak stejně jak nové vozy lžou o teplotě chladící kapaliny, kde teploměry taky vymírají.
Jinak normální autobaterie pokud má odpor pod 7mΩ je to OK nevím jak ty EFB a samozřejmě se měří nabytá baterie a přímo na svorkách čtyřbodovým vedením (vždy dva dráty na kontakt) jeden pár sleduje napětí druhý zatěžuje baterku.
Jinak šroubek na karoserii nebude to pravé, určitě tam bude i jiný propoj, v každém případě bude pořádný kabel na blok motoru pro startér, u pojistek bývá někde i zemění, ono těch bodů bude více......
Jinak ono stačí takový obyčejný měřič pro PB aku Tester akumulátorů 12V 24V DIGITÁLNÍ FOXSUR FBT200 3Ah - 200Ah
