Povinná výbava auta - voltmetr ?

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8636
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

Dneska když jsme jeli kolonou ve Vídni, ukazovalo to napětí nové a před jedním dnem nabité baterie 12,2V.  Stopstart se neuplatňovalo, neb auto si pořád myslí, že je tam pořád ta stará baterie. Jinými slovy jízda v koloně baterii ničí, aniž by se muselo používat stop/start.
12,2 je napětí, při kterém by měla být baterie již nenávratně zničena. Při běžné jízdě bylo napětí 12,8 - 14 V na dálnici. Bohužel to nejde moc dobře sledovat, neb zásuvka je na dost nevhodném místě. Musím si pořídit prodlužku.
soban
Příspěvky: 9
Registrován: sob 18. kvě 2019 3:56:13

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od soban »

Když na nové baterii za jízdy to ukazuje 12.2V to znamená že to auto NEDOBÍJÍ !!!

To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.

To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....

Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...

Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.

Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.
Napětí na odpojené baterce po více jak 2h
Napětí na odpojené baterce po více jak 2h
Testing_baterie.jpeg (29.7 KiB) Zobrazeno 1585 x
 
 
 
Odpovědět