Dneska když jsme jeli kolonou ve Vídni, ukazovalo to napětí nové a před jedním dnem nabité baterie 12,2V. Stopstart se neuplatňovalo, neb auto si pořád myslí, že je tam pořád ta stará baterie. Jinými slovy jízda v koloně baterii ničí, aniž by se muselo používat stop/start.
12,2 je napětí, při kterém by měla být baterie již nenávratně zničena. Při běžné jízdě bylo napětí 12,8 - 14 V na dálnici. Bohužel to nejde moc dobře sledovat, neb zásuvka je na dost nevhodném místě. Musím si pořídit prodlužku.
Povinná výbava auta - voltmetr ?
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Když na nové baterii za jízdy to ukazuje 12.2V to znamená že to auto NEDOBÍJÍ !!!
To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.
To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....
Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...
Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.
Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.
To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.
To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....
Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...
Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.
Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.