Dneska když jsme jeli kolonou ve Vídni, ukazovalo to napětí nové a před jedním dnem nabité baterie 12,2V. Stopstart se neuplatňovalo, neb auto si pořád myslí, že je tam pořád ta stará baterie. Jinými slovy jízda v koloně baterii ničí, aniž by se muselo používat stop/start.
12,2 je napětí, při kterém by měla být baterie již nenávratně zničena. Při běžné jízdě bylo napětí 12,8 - 14 V na dálnici. Bohužel to nejde moc dobře sledovat, neb zásuvka je na dost nevhodném místě. Musím si pořídit prodlužku.
Povinná výbava auta - voltmetr ?
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Když na nové baterii za jízdy to ukazuje 12.2V to znamená že to auto NEDOBÍJÍ !!!
To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.
To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....
Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...
Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.
Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.
To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.
To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....
Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...
Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.
Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8639
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
No když za jízdy nebo při čekání v koloně pozoruji napětí 12,2 V to nejen že znamená, že se baterie nenabíjí, ale znamená to, že se baterii během jízdy i vybíjí.
Jak jinak si vysvětlit, že ráno je tam třeba 12,4 a po hodině a něco jízdy to ukazuje při stání na neutrál v zácpě 12,2 ?
Když otočím klíčkem, tak ještě před nastartováním začne napětí na baterii klesat. Předpokládám, že je to tím, že to nějak nahřívá motor.
Po nastartování, když je motor ještě studený, tak napětí začne zase stoupat. Na cca 13 - 14 V, což znamená, že se mírně dobíjí. Nicméně až se motor zahřeje, tak při pomalé jízdě, jízdě na neutrál nebo stání baterie musí vybíjet, neb napětí někdy klesne i pod hodnotu jakou měla baterie ten den ráno. A klesá to poměrně rychle.
Když chce auto takto šetřit, nechápu proč si nepohlídá nejdříve to, že je baterie z větší části nabitá. Vybíjet za jízdy málo nabytou baterii je totální nesmysl.
A nebo má moje auto nějakou vadu.
Jak jinak si vysvětlit, že ráno je tam třeba 12,4 a po hodině a něco jízdy to ukazuje při stání na neutrál v zácpě 12,2 ?
Když otočím klíčkem, tak ještě před nastartováním začne napětí na baterii klesat. Předpokládám, že je to tím, že to nějak nahřívá motor.
Po nastartování, když je motor ještě studený, tak napětí začne zase stoupat. Na cca 13 - 14 V, což znamená, že se mírně dobíjí. Nicméně až se motor zahřeje, tak při pomalé jízdě, jízdě na neutrál nebo stání baterie musí vybíjet, neb napětí někdy klesne i pod hodnotu jakou měla baterie ten den ráno. A klesá to poměrně rychle.
Když chce auto takto šetřit, nechápu proč si nepohlídá nejdříve to, že je baterie z větší části nabitá. Vybíjet za jízdy málo nabytou baterii je totální nesmysl.
A nebo má moje auto nějakou vadu.
Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?
Nemá přesně takto se chová rádoby inteligentní dobíjení!!!!!
Olovo je měký zdroj napájení takže při zapnutí klíčku a zatížení prostě napětí letí dolů, prostě probudí se počítače a začnou konzumovat elektřinu.
A pokud není baterka vybitá tak prostě nedobíjí.
Mám auto z r.v. 2012 a tam je dobíjení ještě v pořádku, prostě nastartuji a i při volnoběhu to dobíjí kolem 13.8-14.1V pokud nezapnu nějaké větší spotřebiče, ale jak přidáš otáčky tak napětí se vrátí zase nad těch 13.8V
Prostě co je pod 12.5V tak baterce ubližuje, a to že na volnoběh baterku vybíjí je u inteligentního dobíjení OK hlavně že motor ušetří pár CO2, ale že baterka vydrží méně a musí se vyměnit a výroba baterky taky vyprodukuje CO2 to už nikoho nezajímá.
Zjisti si zda u tvého modelu jde vypnout to inteligentní dobíjení pomocí diagnostiky.
Pokud vypneš start-stop chová se to dobíjení pořád stejně?
Pokud ne většinou u baterky bude čidlo napětí - samostatný tenký drátek vedoucí do řídící jednotky, který sleduje napětí přímo na baterce, takže vyskoušet odpojit jak se to bude chovat.
Olovo je měký zdroj napájení takže při zapnutí klíčku a zatížení prostě napětí letí dolů, prostě probudí se počítače a začnou konzumovat elektřinu.
A pokud není baterka vybitá tak prostě nedobíjí.
Mám auto z r.v. 2012 a tam je dobíjení ještě v pořádku, prostě nastartuji a i při volnoběhu to dobíjí kolem 13.8-14.1V pokud nezapnu nějaké větší spotřebiče, ale jak přidáš otáčky tak napětí se vrátí zase nad těch 13.8V
Prostě co je pod 12.5V tak baterce ubližuje, a to že na volnoběh baterku vybíjí je u inteligentního dobíjení OK hlavně že motor ušetří pár CO2, ale že baterka vydrží méně a musí se vyměnit a výroba baterky taky vyprodukuje CO2 to už nikoho nezajímá.
Zjisti si zda u tvého modelu jde vypnout to inteligentní dobíjení pomocí diagnostiky.
Pokud vypneš start-stop chová se to dobíjení pořád stejně?
Pokud ne většinou u baterky bude čidlo napětí - samostatný tenký drátek vedoucí do řídící jednotky, který sleduje napětí přímo na baterce, takže vyskoušet odpojit jak se to bude chovat.