rád bych se ujistil, zda chápu správně postup při zapojení čísla od jiného VOIP operátora pod Odorik (bez platby za přenesení čísla) a důsledky tohoto kroku.
Nejprve situace:
Chci přenést geografické číslo od VOX 802 (jejich ceny za volání na mobily se mi přestávají líbit) k Odoriku. Mám adaptér Linksys PAP2T s dvěma linkami - první je momentálně obsazená číslem od VOXu, druhá číslem od Odoriku, které jsem si před časem pořídil na odzkoušení. Telefonní přístroj je nyní standardně zapojen na lince 1 (VOX), na linku 2 s Odorikem se přepínám jen občas.
Díval jsem se na:
http://www.odorik.cz/w/geograficka_a_no ... k_odorikcz
https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html
A teď ty dotazy:
- Pokud provedu registraci čísla VOXu po Odorik na stránce uvedené výše, budou hovory na VOX čislo vyzvánět na lince Odoriku (ověřeno). Telefonní přístroj samozřejmě zapojím do linky 2 (Odorik) na PAPu.
- Bude nutné na PAPu zrušit konfiguraci pro linku 1 (VOX), aby nedocházelo ke konfliktům (bude stačit přepnout volbu Line enable na No a Provision Enable na No ? Pokud jsem provedl jen to první, linka se po čase zase sama zapnula.)
- Budu muset platit paušál VOXu, aby číslo VOXu zůstalo funkční pro příjem hovorů? (očekávám, že ano).
- Když mi někdo bude volat na na číslo VOXu - budu já platit "přesměrování "(VOX na Odorik), nebo to bude zdarma? (očekávám spíše možnost zdarma... alespoň po mých experimentech se to tak jeví, ale je otázka, zda nedojde k doúčtování ceny za "přesměrování" později)
- Jaká bude tarifikace pro volající na mé číslo od VOXu - budou platit jako za hovor do VOXu, nebo jako za hovor na Odorik? (podle experimentu - hovor bude VOX- VOX, tedy pro volajícího zdarma. Ale opět nevím, zda v tom není nějaký háček a neprovede se dodatečné doúčtování)
- Jaká bude tarifikace pro mé volání z linky 2 (Odorik) na VOX? (předpokládám, že jako za hovor z Odoriku na VOX, tj. hovor neproběhne zdarma jako hovor ve vlastní síti)
Jak mám chápat tu "nějakou dobu"? Je tu nějaké technické nebo administrativní omezení ze strany Odoriku? Nebo to mám chápat jako "do té doby, než vy oznámíte lidem nové číslo Odoriku a zrušíte číslo u původního VoIP operátora?...Tohle nastavení umožní postupný přechod k našemu číslu, takže budete k zastižení nějakou dobu na obou číslech.
Díky předem za odpovědi.