Další snižování cen volání

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

Jde o to, že starat se o technicky méně zdatné zákazníky je pěkná dřina. Stačí několik tisíc zákazníků tohoto typu a dovedli by nás úplně zahltit. Naproti je zde spousty šikovných lidí co by si tím mohlo přividělat a rozdíl mezi vyšší a nižší cenou si ponechat.

Jiná cesta by mohla podporovat přeprodejce, kteří by si prodávali pod vlastní značkou za svoje ceny. To mi ale přijde že by asi nebylo moc efektivní a český trh je už tak hrozně roztříštěn. Dělat si další značky je myslím zbytečné.
cz-helper
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 20. pro 2012 12:22:30

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od cz-helper »

xsouku04 píše:Jde o to, že starat se o technicky méně zdatné zákazníky je pěkná dřina. Stačí několik tisíc zákazníků tohoto typu a dovedli by nás úplně zahltit. Naproti je zde spousty šikovných lidí co by si tím mohlo přividělat a rozdíl mezi vyšší a nižší cenou si ponechat.
To nezni spatne. Neco podobneho nabizi i konkurence (s tim, ze pouze "vrati" cast provolane castky). Snad by to mohlo fungovat. Otazkou je, jestli si uzivatele realne zvoli vyssi sazbu, nebo to budou brat stylem "nejak to zvladnu" a pak se divit co vse je "extra" placeno.
xsouku04 píše:Jiná cesta by mohla podporovat přeprodejce, kteří by si prodávali pod vlastní značkou za svoje ceny. To mi ale přijde že by asi nebylo moc efektivní a český trh je už tak hrozně roztříštěn. Dělat si další značky je myslím zbytečné.
Souhlasim, ze to neni moc realne.
Hooonza
Příspěvky: 259
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Hooonza »

Ona by to spíš byla otázka pro lidi, kteří by případně mohli/měli být ochotní platiti, ani tak ne tady sem do fóra, sem chodí ti, kteří se budou starat ;) Ale povtrzuju, že, ačkolliv sám takovou spotřebu nemám, starám se často o účty lidí, které (s rezervou) nezajímá ani tak to, kolik platí, ale hlavně to, aby telefon fungoval.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Pitomec »

Možná zavedení volitelných paušálů s volnými minutami nebo nižší cenou za volání by stálo za úvahu.
xroot
Příspěvky: 2
Registrován: pon 07. led 2013 17:32:55

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xroot »

xsouku04 přesně ví o cem píše... jde o to, že starat se o technicky méně zdatné zákazníky je pěkná dřina....

Vezměte to pohledem ISP. Prio pro VoIP za každých okolností-což sebere určitou přenosovou kapacitu pásma, občas se stane, že vlivem NATů se strany neslyší-řeší se to zpravidla veřejnou IP až na VoIP adaptér-bránu. Při současném nedostatku IPv4 a přidělování bloků /30 pro každý "zlobící" adaptér celkem vopruz. No a to všechno aktuálně řesíme na naší síti a provize z telefonování jde konkurenční fy, která nás nechala udělat připojení a pak houfem rozházela VoIP po zákaznících.
Abych byl úplně konkrétní, my řešíme se zákazníky potíže, protože na bráně se nic neměnilo a doteď to fungovalo, my tam routujeme naše veřejný IP aby to chodilo, vyhrazujeme a priorizujeme provoz pro VOip no a provize za volání z toho má konkurence která tam ty brány rozházela a koncáky si zaregistrovala pod partnerskou smlouvu. A to se mi teda vůbec nezamlouvá..
Ano, můžete namítnou, že takovouto práci si můžeme nechat zaplatit. Je otázka, zda ji zákazník zaplatí, protože on nic neměnil, tak proč by měl platit-ověřeno praxí a nebo zaplatí a v zápětí pošle výpověď-také se už stalo. Dostali jsme odpově'd, že předpokládá, že on má ve svých 299 ( i s DPH) už všechno započteno :lol:

Kdo je natolik technicky zdatný, aby si pořídil voip, zřídit účet, nakonfiguroval bránu - OK, ať volá za minimální ceny. Kdo toho není schopen, měl by mít možnost aby se o něj stral někdo, kdo mu to zařídí a ten samozžejmě měl nějakou část z toho co provolá-záměrně píšu provolá, protože pokud nevolám, neutratím ani kačku, tak logicky nemůžu mít ani problém.. Pokud volám a volám hodně, pak bych spíše očenil Online přístup při řešení potíží a na nějakou tu kačku nehledím.
cz-helper
Příspěvky: 96
Registrován: čtv 20. pro 2012 12:22:30

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od cz-helper »

Pitomec píše:Možná zavedení volitelných paušálů s volnými minutami nebo nižší cenou za volání by stálo za úvahu.
Tady jsem osobne spise proti. Pristup s balicky se mi trochu prici... Je to presne duvod, proc jsem o nekterych konkurencich ani neuvazoval. Vnimal bych to spise jako krok stranou a verim, ze bych nebyl sam.

Neumim si ani predstavit "motivacni" program typu, vyres nekolik problemu, dostanes par minut / kredit. V tom pripade by byl asi znacny narust dotazu i odpovedi :-D.

Taktez me docela odrazuje minimalni plneni. Pokud by se melo neco takoveho zavadet, tak bych pripustil za ucet - dalo by se predpokladat ze osoba za uctem bude asi ta, ktera je bud technicky zdatna, ci zdatna v jine nez technicke oblasti :D . No a pokud neco vyresi s jednim cislem, s druhym to snad zvladne ;-).

Nejsem v tomto smeru asi nejvdecnejsi zakaznik, nicmene na druhou stranu ani nepatrim k tem, kteri chrli dotazy na technickou podporu 8-) .
xroot píše:my tam routujeme naše veřejný IP aby to chodilo
Pokud tomu dobre rozumim, tak jste dali konektivitu a zakaznici si poridili sluzbu nekoho jineho s "nejlevnejsim" dostupnych zarizenim. V tom pripade jim spise pritezujete nez pomahate, kdyz jim davate verejne IP adresy jen kvuli VoIP gw / telefonum. Je to tu jiz mnohokrat zmineno - Voip a verejne vs. privatni IP adresa... Pokud je davate normalne, tak asi neni co resit (je to pak vec kazdeho uzivatele), pokud je davate "kvuli VoIP", tak nechapu. Problem neni v privatni adrese a NATu, to VoIP technologie umi prekonat... Problem je zpravidla v koncovem zarizeni.

Co bych jeste pochopil, pokud byste jim dali "staticky" port, ktery by sel jim na 5060 :-).

Nicmene, abychom neutekly od tematu, dostavame se zpet v zacarovanem kruchu - kdo je schopen priznat, ze v tom neni uplne kovany (vyssi sazba, balicek,...) ? :roll:
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8526
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od xsouku04 »

Balíčky bych určitě nechtěl. Je s tim hodně práce a je to jen takové marketingové "kdo z koho".
Mít ale dvě různé ceny pro volání do ČR s tím, že za lepší cenu je nutné platit nějaký měsíční paušál a nebo se spokojit s podporou na fóru. Jinak všude bychom inzerovali jen ty mírně "horší ceny", takže většina zákaznazníků by se o tom, že existuje i nějaký jiný tarif pro technicky zdatné ani nedozvěděla.

V každém případě nehodláme zdražovat, je to jen otázka jak moc snižovat cenu při dalším snižování propojovacích poplatků.
luky
Příspěvky: 635
Registrován: sob 24. bře 2012 20:56:12

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od luky »

xroot píše: Kdo toho není schopen, měl by mít možnost aby se o něj stral někdo, kdo mu to zařídí a ten samozžejmě měl nějakou část z toho co provolá-záměrně píšu provolá, protože pokud nevolám, neutratím ani kačku, tak logicky nemůžu mít ani problém.. Pokud volám a volám hodně, pak bych spíše očenil Online přístup při řešení potíží a na nějakou tu kačku nehledím.
servisní poplatek má být paušální nebo za výkon. Pokud bych volal stále více a někdo po mě chtěl více a více peněz za servis, tak se na to vykašlu. Pokud nějaká firma potřebuje stálou pomoc, tak má mít tuto pomoc zpoplatněnou v rozsahu činnosti. A ne že zaplatí za servis více jen proto, že více utratí. Prostě poplatek za údržbu, bez ohledu kolik volám (to je věc zákazníka)

Balíčky nemusí být až zase tak špatné, můžou podpořit tu službu, o kterou není třeba takový zájem nebo ji lidé nepoužívají. Třeba callbackový balíček na příchozí hovory (na mobil, na pevnou). Balíčky dneska má každý - kabelovky, Skype, gsm operátoři....Lidi balíčky špatně vnímají, protože do nich operátoři nalijou svoji vyčůranost

Akční kredit - to nabízí Fring. Pošle vám mail, že po dobití kreditu 10euro vám dá nějaká procenta jako bonus zdarma, s tím, že to musíte všechno do konce měsíce provolat, jinak bonus propadne...prostě motivují lidi volat. A s jídlem roste chuť
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Pitomec »

cz-helper píše:
Pitomec píše:Možná zavedení volitelných paušálů s volnými minutami nebo nižší cenou za volání by stálo za úvahu.
Tady jsem osobne spise proti. Pristup s balicky se mi trochu prici... Je to presne duvod, proc jsem o nekterych konkurencich ani neuvazoval. Vnimal bych to spise jako krok stranou a verim, ze bych nebyl sam.

Neumim si ani predstavit "motivacni" program typu, vyres nekolik problemu, dostanes par minut / kredit. V tom pripade by byl asi znacny narust dotazu i odpovedi :-D.

Taktez me docela odrazuje minimalni plneni. Pokud by se melo neco takoveho zavadet, tak bych pripustil za ucet - dalo by se predpokladat ze osoba za uctem bude asi ta, ktera je bud technicky zdatna, ci zdatna v jine nez technicke oblasti :D . No a pokud neco vyresi s jednim cislem, s druhym to snad zvladne ;-).

Nejsem v tomto smeru asi nejvdecnejsi zakaznik, nicmene na druhou stranu ani nepatrim k tem, kteri chrli dotazy na technickou podporu 8-)
Je velký rozdíl mezi tím, když máš jenom povinné balíčky a mezi tím, když si můžeš nějaký vybrat. Přičemž možnost současného stavu se zachová. Tady rozhodně není nic krok stranou a je to naopak krok vstřícný. Jedinou otázkou je pracnost zavedení, ale to už není záležitostí zákazníka a jeho výběru.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2712
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Další snižování cen volání

Příspěvek od Pitomec »

xsouku04 píše:Balíčky bych určitě nechtěl. Je s tim hodně práce a je to jen takové marketingové "kdo z koho".
Mít ale dvě různé ceny pro volání do ČR s tím, že za lepší cenu je nutné platit nějaký měsíční paušál a nebo se spokojit s podporou na fóru. Jinak všude bychom inzerovali jen ty mírně "horší ceny", takže většina zákaznazníků by se o tom, že existuje i nějaký jiný tarif pro technicky zdatné ani nedozvěděla.

V každém případě nehodláme zdražovat, je to jen otázka jak moc snižovat cenu při dalším snižování propojovacích poplatků.
Můj osobní názor je ten, že se to začne podobat politice Microsoftu a jejich retail vs. oem, kdy pak v případě problémů oba typu userů svorně nadávají na MS a je úplně jedno, kdo by jim měl dávat podporu :-)
Odpovědět