Povinná výbava auta - voltmetr ?

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8639
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

Dneska když jsme jeli kolonou ve Vídni, ukazovalo to napětí nové a před jedním dnem nabité baterie 12,2V.  Stopstart se neuplatňovalo, neb auto si pořád myslí, že je tam pořád ta stará baterie. Jinými slovy jízda v koloně baterii ničí, aniž by se muselo používat stop/start.
12,2 je napětí, při kterém by měla být baterie již nenávratně zničena. Při běžné jízdě bylo napětí 12,8 - 14 V na dálnici. Bohužel to nejde moc dobře sledovat, neb zásuvka je na dost nevhodném místě. Musím si pořídit prodlužku.
soban
Příspěvky: 10
Registrován: sob 18. kvě 2019 3:56:13

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od soban »

Když na nové baterii za jízdy to ukazuje 12.2V to znamená že to auto NEDOBÍJÍ !!!

To znamená že to tu baterku vybíjí a když budeš v klidu mít na baterce míň jak 12.5V vzniká tam sulfatace.

To je přesně co jsem psal zmršené dobíjení.....

Aby se baterka slušně dobíjela třeba mít napětí 13.8V a víc...

Taky si zjisti zda po výměně baterie se to nemusí zapsat do řídící jednotky.

Jinak u nezatížené baterky - odpojená minimálně 2h dle napětí můžeš usoudit jak je nabitá při 100% musí mít víc jak 12.6V viz tabulka.
Napětí na odpojené baterce po více jak 2h
Napětí na odpojené baterce po více jak 2h
Testing_baterie.jpeg (29.7 KiB) Zobrazeno 2267 x
 
 
 
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8639
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Povinná výbava auta - voltmetr ?

Příspěvek od xsouku04 »

No když za jízdy nebo při čekání v koloně pozoruji napětí 12,2 V to nejen že znamená, že se baterie nenabíjí, ale znamená to, že se baterii během jízdy i vybíjí.

Jak jinak si vysvětlit, že ráno je tam třeba 12,4 a po hodině a něco jízdy to ukazuje při stání na neutrál v zácpě 12,2 ?

Když otočím klíčkem, tak ještě před nastartováním začne napětí na baterii klesat.  Předpokládám, že je to tím, že to nějak nahřívá motor.
Po nastartování, když je motor ještě studený, tak napětí začne zase stoupat. Na  cca 13 - 14 V, což znamená, že se mírně dobíjí.  Nicméně až se motor zahřeje, tak při pomalé jízdě, jízdě na neutrál nebo stání baterie musí vybíjet, neb napětí někdy klesne i pod hodnotu jakou měla baterie ten den ráno. A klesá to poměrně rychle. 

Když chce auto takto šetřit, nechápu proč si nepohlídá nejdříve to, že je baterie z větší části nabitá.   Vybíjet za jízdy málo nabytou baterii je totální nesmysl.

A nebo má moje auto nějakou vadu.
Odpovědět