Cisco-CP7960G/8.0 když volá na mobil posílá ticho

Diskuze o telefonování a telefonních službách, rady, návody, připomínky, ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Cisco-CP7960G/8.0 když volá na mobil posílá ticho

Příspěvek od xsouku04 »

> Dobrý den,
>
> nevidíte u vás, proč by hovory ID 53089374 a 53089454 nebyly u
> příjemce slyšet?
> Volající má HW telefon Cisco, volá na mobil.
>
> V síti Odoriku a příjem hovorů funguje bezchybně.
>
> Předem děkuji
Cisco-CP7960G/8.0

Obrázek

Dobrý den,
problém je replikovatelný.
Zapnul jsem u nás rtp proxy a vynutil používání kodeku Alaw, abych vyloučil potíže s kodeky nebo NATem.
Majitelka čísla mi několikrát zavolala na mobil a nebylo nic slyšet.
RTP, tedy zvuk co k nám přijde jsme si odchytili a je to opravdu pouhé "ticho".
My jen to "ticho" přepošleme dále na mobil.
Typnul bych si tedy, že nějak haraší ciscu.
Můžete zkusit nějaký jiný telefon na stejném místě ?

Dobré je, že zdá se že to není věc náhody, ale stane se to vždycky. Což je dobře.
Také bych se podíval na to jakým způsobem paní hovory vytáčí. Není možné že nějak omylem po vytočení čísla zmáčkne něco jako mute ?
mik
Příspěvky: 33
Registrován: stř 28. pro 2011 14:01:44

Re: Cisco-CP7960G/8.0 když volá na mobil posílá ticho

Příspěvek od mik »

Zdravím,
jsem ten, který psal výše zkopírovaný email na podporu.
Dobré je, že zdá se že to není věc náhody, ale stane se to vždycky. Což je dobře.
Nastavoval jsem kdysi ještě jeden úplně stejný telefon.
Dnes jsem kontroloval jejich firmware (protože jsem s tím měl kdysi problém) a jsou identické: POS3-08-2-00.
Ten druhý telefon funguje naprosto bezchybně. Jediný rozdíl tam je v poskytovateli internetu ;)
Také bych se podíval na to jakým způsobem paní hovory vytáčí. Není možné že nějak omylem po vytočení čísla zmáčkne něco jako mute?
Mute nemačká, je to celkem výrazně vidět, protože se tlačítko červeně rozsvítí.

Nové poznatky:
- teď jsem zjistil, že to dělá i při volání na pevnou, tam je však hovor slyšet, ale jen velmi, velmi slabě...
- při uložení čísla do rychlých kontaktů (pevná i mobil) se tento problém neobjeví a vše funguje jak má!

Nevíte, co se děje jiného při vytáčení devíti číslic a rychlé volby, např :1#" ?

Díky
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8557
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Cisco-CP7960G/8.0 když volá na mobil posílá ticho

Příspěvek od xsouku04 »

Udělali jsme to, že jsme ukládali všechna data, která přišla z Vaší ip adresy. A pak jsme takto uložená data otevřeli ve wiresharku, kde jsem takto uložený hovor poslechnul. Data opravdu proudila oběma směry a byla sejmuta dříve než s nimi mohla naše ústředna něco udělat. Směrem od paní ke mě drátem teklo jen divně hranaté ticho. Tedy nepředpokládám, že by za to mohl poskytovatel internetu. Věřím že nějak hrabe onomu cisco zařízení.
Část která se zabývá délkou čísla se jmenuje dialplán. Proč by ale mělo na nějaké prefixy čísel pouštět jen ticho netuším. Asi to nemá žádné využití, takže to bude spíše nějaký bug.
Co bych zkusil je resetovat ono cisco do defaultního nastavení a pak jej znovu nastavit. Také by možná stálo za to jej zkusit připojit přes jinej internet.

Pokud vytočíte kratší číslo, nepatrně bude INVITE SIP paket kratší což by ale nemělo mít na nic vliv. Kratší paket můžete dosáhnout třeba i tím, že povolíte jen kodek ALAW=G711A=PCMA (stejně doporučuji). Kodek g729 jsem u této linky nás na webu zakázal, abych mohl vyloučit že problém není v něm. Naše proxy nahradí číslo rychlé volby zkutečným číslem a dále je s hovorem zacházeno úplně stejně.

Ne zrovna pohodlné řešení může být všechny delší čísla si uložit do rychlých kontaktů. Jestli nic jiného nezbude je to přecijen řešení.

Pročítal jsem si vlákno minulého problému a zdá se že je to nějaká extra zabagovaná série cisca.
mik
Příspěvky: 33
Registrován: stř 28. pro 2011 14:01:44

Re: Cisco-CP7960G/8.0 když volá na mobil posílá ticho

Příspěvek od mik »

Telefon byl křížově zkontrolován s jiným funkčním, několikrát restartován (factory reset a jeho znovunastavení jsem nedělal) ale bez jakéhokoliv výsledku. Pořád stejné ticho.

Nechal jsem to 2 týdny být a teď s překvapením konstatuji, že vše funguje, jak má - bez problémů se jde dovolat na pevnou a mobily. Nic se v mezidobí neměnilo, takže proč to teď funguje, to nevím...

Díky Odoriku za pomoc!
Odpovědět